gtp logo

Πληροφορίες τοπωνυμίου

Εμφανίζονται 8 τίτλοι με αναζήτηση: Βιογραφίες  στην ευρύτερη περιοχή: "ΡΟΔΟΠΗ Νομός ΕΛΛΑΔΑ" .


Βιογραφίες (8)

Ζωγράφοι

Νίκος Θωμάς

ΚΟΜΟΤΗΝΗ (Πόλη) ΡΟΔΟΠΗ
  Γεννήθηκε στην Κομοτηνή το 1957. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Ζωγραφικής όπου είχε δάσκαλο τον Γ. Μόραλη και του Τμήματος Σκηνογραφίας με δάσκαλο τον Β. Βασιλειάδη. Έχει παρουσιάσει τη δουλειά του σε τέσσερις ατομικές εκθέσεις στην Κομοτηνή και συμμετείχε σε αρκετές ομαδικές. Συνεργάσθηκε ως σκηνογράφος και ζωγράφος σκηνικών με το ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής. Διδάσκει ζωγραφική στο Τμήμα Αρχιτεκτονικής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης. Ζει μόνιμα και εργάζεται στην Κομοτηνή.

Κρυωνάς Σ.

  Γεννήθηκε στη Θράκη ( Κομοτηνή ) από πρόσφυγες γονείς το 1947. Μετά το Γυμνάσιο και το Λύκειο σπουδάζει Υπομηχανικός στη Θεσσαλονίκη.
  Στα χρόνια των σπουδών του, βρίσκεται για πρώτη φορά σε πλούσιο εικαστικό περιβάλλον, που τον βοηθά να ξεκινήσει και τη δική του εικαστική πορεία. Μελετά τη δουλειά των ζωγράφων της εποχής εκείνης και διαμορφώνει και το δικό του εικαστικό ύφος. Το 1976 ανακαλύπτει τη σπάτουλα και από τότε τον συντροφεύει σαν μοναδικό (σχεδόν ) εργαλείο στην δουλειά του.
  Είναι ρεαλιστής ζωγράφος με επίδοση στο τοπίο και τις νεκρές φύσεις με μια διάθεση αφαιρετική. Τον τελευταίο καιρό παρουσίασε και έργα στα οποία υπάρχει μια έντονη εξπρεσσιονιστική διάθεση και που ξεχωρίζουν για την αμεσότητα στο χρώμα, την χαλαρότητα στη γραμμή και την πολυμορφία στην έκφραση. Είναι ο ζωγράφος της παλιάς Ξάνθης. Κάτω από τη σπάτουλά του ζωντάνεψαν οι ομορφιές των σοκακιών, των δοκαριών και των μπαλκονιών της παλιάς πόλης.
  Στενός συνεργάτης του Δήμου Ξάνθης τα τελευταία 15 χρόνια στο τομέα των εικαστικών με συμμετοχή στη Πολιτιστική επιτροπή του Δήμου και οργανωτής όλων των ομαδικών εκθέσεων στην Ξάνθη μέχρι πρόσφατα
Ομιλίες Διαλέξεις
  Έγραψε αρκετά κείμενα για τη ζωγραφική και έκανε πολλές ομιλίες και διαλέξεις. Πρόσφατα στο 'Ιδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης με θέμα "Η Ζωγραφική από την Αναγέννηση μέχρι σήμερα. Σχολές, τάσεις, τεχνοτροπίες". Εκπροσώπησε το Δήμο Ξάνθης στο Πανελλήνιο Εικαστικό Συμπόσιο που έγινε στην Ξάνθη.
Εργαστήρι (Σχολή) για Παιδιά και Ενήλικες
  Τα τελευταία χρόνια δημιούργησε ένα αξιόλογο εργαστήρι για παιδιά και ενήλικες. Στο εργαστήρι αυτό άτομα κάθε ηλικίας μέσα σε ένα φιλικό, ζεστό και οικογενειακό περιβάλλον βρίσκουν φροντίδα και τη καθοδήγηση στα πρώτα εικαστικά τους βήματα. Μαθητές του εργαστηρίου του, την ώρα της δουλειάς. Μαθητές του, ζωγραφίζουν στο ύπαιθρο. Στα προγράμματα της εικαστικής αυτής μονάδας περιλαμβάνονται η ζωγραφική με λάδι και με παστέλ, η ζωγραφική σε πέτρα, η ζωγραφική σε γυαλί, σε ξύλο κ.λπ. Την άνοιξη γίνεται ένα μέρος της δουλειάς στο ύπαιθρο. Στο τέλος της περιόδου τα έργα όλων των μαθητών συμπεριλαμβάνονται σε ομαδική έκθεση.
Εκθέσεις
  O ζωγράφος ξεναγεί μαθητές Δημοτικών Σχολείων στην ομαδική έκθεση 'Μακεδονική και Θρακική Τοπιογραφία'. Πρώτη έκθεση το 1978 στην Ξάνθη. Ακολουθεί μια σειρά από 10 περίπου ατομικές εκθέσεις σε διαφορετικές πόλεις της Ελλάδας και το εξωτερικό. Επικεφαλής ομάδας ζωγράφων, συνοδεύει το Δήμο Ξάνθης στο Βελιγράδι και παρουσιάζει ομαδική έκθεση στη Σερβική πρωτεύουσα. Τελευταία συμμετοχή σε ομαδική έκθεση που οργάνωσε ο Δήμος Νεάπολης Θεσ/νίκης με θέμα 'Μακεδονική και Θρακική Τοπιογραφία' που παρουσιάσθηκε στις πόλεις Κομοτηνή, Ξάνθη και Θεσσαλονίκη. 'Εργα του υπάρχουν σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

This text is cited May 2003 from the Democritus University of Thrace URL below, which contains images.


Αθηνίων 4ου-3ου αιώνα π.Χ.

ΜΑΡΩΝΕΙΑ (Αρχαία πόλη) ΡΟΔΟΠΗ
Athenion, a painter, born at Maroneia in Thrace. He was a pupil of Glaucion of Corinth, and a contemporary probably of Nicias, whom he resembled and excelled, though his style was harsher. He gave promise of the highest excellence in his art, but died young. (Plin. H. N. xxxv. 11. s. 40.29)

Ηγεμόνες

Rhascuporis

ΣΑΠΑΙ (Αρχαία περιοχή) ΡΟΔΟΠΗ
Rhascuporis, brother of Rhascus, and with him chieftain of a Thracian clan, whose territories extended from the northern shores of the Propontis to the Hebrus and the neighbourhood of Philippi. Whether the clan were that of the Sapaei or the Korpalli, or comprised both races, is uncertain. But it occupied both the mountain ridge that skirts the Propontis and the southern plains which are between the base of Mount Rhodope and the sea (comp. Appian, B. C. iv. 87, 105; Tac. Ann. ii. 64; Plin. H. N. iv. 11 (18)). We can only thus explain the seeming inconsistency in Appian's account of these chieftains; for he describes their territory as a lofty, cold, and woody region, and yet assigns to them a powerful body of cavalry. In the civil war, B. C. 49-48, Rhascuporis joined Cn. Pompey, with 200 horse, at Dyrrachium; and in the war that followed Caesar's death, he aided Cassius with 3000, while his brother Rhascus, at the head of an equal number of cavalry, embraced the cause of the triumvirs. According to Appian this was a politic and provident device for mutual security; and it was agreed beforehand that the brother whose party was triumphant, should obtain the pardon of the brother whose party was vanquished. And so, after the victory at Philippi, Rhascuporis owed his life to the intercession of Rhascus. Each brother rendered good service to his respective party. When the road from Asia into Macedonia, by Aenos and Maroneia, had been preoccupied by the triumviral legions, Rhascuporis, in whose dominions the passes were, led the armies of Brutus and Cassius by a road through the forest, known only to himself and Rhascus. And Rhascus, on the other hand, by his local knowledge, detected the march of the enemy, and saved his allies from being cut off in the rea. (Caes. B. C. iii. 4; Appian. B. C. iv. 87, 103-106, 136; Lucan. Pharsal. v. 55; Dion Cass. xlvii. 25). For the varieties in the orthography of Rhascuporis, e. g., Rhascypolis, Rascyporis, Thrascypolis, &c., see Fabricius, ad Dion Cuss. xlvii. 25; Adrian, Turneb. Adversar. xiv. 17. On the coins we meet with Basileos Rhaskouporidos, and Rhaiskouporidos. Lucan calls him "gelidae dominum Rhascupolin orae."

This text is from: A dictionary of Greek and Roman biography and mythology, 1873 (ed. William Smith). Cited Nov 2005 from The Perseus Project URL below, which contains interesting hyperlinks


Λόγιοι

Χρύσανθος (κοσμ. Ον. Χαρίλαος Φιλιππίδης)

ΚΟΜΟΤΗΝΗ (Πόλη) ΡΟΔΟΠΗ
1881 - 1949
Κληρικός και Εθνικός Αγωνιστής. Επίσης Μητροπολίτης Τραπεζούντος (1913 - 1938) και Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος (1938 - 1941).

Μουσικοί

Μάνος Κουτσαγγελίδης

  Ο Μάνος Κουτσαγγελίδης γεννήθηκε στην Κομοτηνή το 1976 από γονείς πρόσφυγες από την Ανατολική Θράκη, οι οποίοι ήρθαν στην Ελλάδα.
  Η ενασχόληση του με τη μουσική ξεκινά στα οκτώ του χρόνια τραγουδώντας και μαθαίνοντας ακορντεόν. Στα έντεκά του χρόνια βρέθηκε στην Κρήτη, όπου είχε μετατεθεί ο πατέρας του, που είναι αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας. Εκεί, ο μικρός Μάνος αρχίζει τη μελέτη της βυζαντινής μουσικής, την οποία συνέχισε δύο χρόνια αργότερα στη Μητροπολιτική σχολή βυζαντινής μουσικής Κομοτηνής. Στο διάστημα αυτό, ο Μάνος γνωρίζεται με τον Χρόνη Αηδονίδη και αντλεί πολλά στοιχεία για την παράδοση της περιοχής του. Παράλληλα, ξεκινά τη λαογραφική έρευνα στα χωριά της Θράκης. Στα δεκατέσσερα του ξεκίνησε μια εργασία για το γυμνάσιο που φοιτούσε, πάνω στην Ιστορία της Θράκης, καθώς και διατριβή πάνω στο μειονοτικό θέμα της Κωνσταντινούπολης, της Ιμβρου και Τενέδου. Γύρω στα δεκαπέντε του χρόνια γνωρίστηκε με το συγκρότημα "Οι Λαλητάδες" στην Κομοτηνή, όπου μαζί τους αρχίζει την επαγγελματική του καριέρα και γνωρίζει όλη τη Βόρειο Ελλάδα. Παράλληλα συνεργάζεται πλέον επαγγελματικά και με τον Χρόνη Αηδονίδη, καθώς και με άλλους ντόπιους μουσικούς. Ταυτόχρονα αρχίζει να παίζει καβάλι (ο αρχαίος πλαγίαυλος) και φλογέρα ενώ στα δεκαέξι του χρόνια μαθαίνει μόνος του κανονάκι, το οποίο σ' ένα χρόνο κατέκτησε στο έπακρον.
  Στα δεκαεπτά του χρόνια, τον συναντάμε να διδάσκει παραδοσιακή μουσική και όργανα στο Ωδείο της Αλεξανδρούπολης, ενώ ένα χρόνο αργότερα γίνεται μέλος του συγκροτήματος παραδοσιακής μουσικής του Δήμου Θεσσαλονίκης, όπου δίνει πολλές αξιόλογες συναυλίες. Εκεί, γνωρίστηκε με τις δύο μεγάλες τραγουδίστριες της Μακεδονίας, την Νίτσα Τσίτρα και την Ξανθίππη Καραθανάση, καθώς και με τον Νίκο Αβαγιαννό, με τους οποίους εμφανίζεται σε πολλές εκδηλώσεις και ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές.
  Η προσφορά του νεαρού καλλιτέχνη έγινε αισθητή από πολλούς φορείς, που του έχουν απονείμει τιμητικές διακρίσεις, όπως το Γενικό Επιτελείο Στρατού (κατά τη διάρκεια της θητείας του), που του απένειμε το "Αριστείο προσφοράς στην πατρίδα", το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ο Φάρος Τυφλών Ελλάδος, καθώς επίσης δεκάδες ιδρύματα, δήμοι και σύλλογοι ανά την Ελλάδα.
  Ερχόμενος στην Αθήνα ο Μάνος Κουτσαγγελίδης μπαίνει δυναμικά στη δισκογραφία αφού σε μικρό χρονικό διάστημα συμμετέχει σε ηχογραφήσεις δεκάδων δίσκων δημοτικού, έντεχνου και λαϊκού τραγουδιού με επιτυχημένους ερμηνευτές.
  Εδώ και δύο χρόνια διδάσκει παραδοσιακά όργανα και θεωρία της μουσικής της Ανατολικής Μεσογείου στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας.
  Εκτός των μουσικών δραστηριοτήτων του έχει ασχοληθεί και με την υδροβιολογία και την ιχθυοκαλλιέργεια καθώς επίσης και με την έρευνα και την προστασία των βιοτόπων των γλυκών νερών (λίμνες-ποτάμια) της Θράκης.
  Ο Μάνος Κουτσαγγελίδης είναι σίγουρα ένα εθνικό μας κεφάλαιο, που λόγω γνώσης, πάθους αλλά και λόγω ηλικίας θα προσφέρει πολλά στην εθνική μας μουσική και τη χώρα μας γενικότερα Τον ευχαριστούμε θερμά για τη συνεργασία μας η οποία θα συνεχιστεί με τραγούδια της Μακεδονίας.

Το απόσπασμα παρατίθεται τον Μάιο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφία, του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης


Ποιητές

Αναστάσης Βιστωνίτης

1952

Σωτάδης, 3ος αι. π.Χ.

ΜΑΡΩΝΕΙΑ (Αρχαία πόλη) ΡΟΔΟΠΗ
   A Greek poet from Maroneia in Thrace, who lived at Alexandria under Ptolemy Philadelphus about B.C. 276. He is said to have been drowned in the sea in a leaden chest for some sarcastic remark about the marriage of the king with his own sister Arsinoe. He composed in Ionic dialect and in a peculiar metre named after him (Sotadeus or Sotadicus versus, Sotadeia aismata) poems called kinaidoi or phluakes, malicious satires partly on indelicate subjects, which were intended for recitation accompanied by a mimic dance, and also travesties of mythological subjects, such as the Iliad of Homer. He found numerous imitators.

This text is from: Harry Thurston Peck, Harpers Dictionary of Classical Antiquities. Cited Oct 2002 from The Perseus Project URL below, which contains interesting hyperlinks


Έχετε τη δυνατότητα να δείτε περισσότερες πληροφορίες για γειτονικές ή/και ευρύτερες περιοχές επιλέγοντας μία από τις παρακάτω κατηγορίες και πατώντας το "περισσότερα":

GTP Headlines

Λάβετε το καθημερινό newsletter με τα πιο σημαντικά νέα της τουριστικής βιομηχανίας.

Εγγραφείτε τώρα!
Greek Travel Pages: Η βίβλος του Τουριστικού επαγγελματία. Αγορά online

Αναχωρησεις πλοιων

Διαφημίσεις

ΕΣΠΑ