Εμφανίζονται 50 τίτλοι με αναζήτηση: Μνημεία που αναφέρονται από αρχαίους στην ευρύτερη περιοχή: "ΚΙΑΤΟ Κωμόπολη ΚΟΡΙΝΘΙΑ" .
Site: Delphi
Type: Treasury
Summary: Temple-like building; the 1st treasury from the entrance
to the Sanctuary of Apollo, on the south side of the Sacred Way, west of the Offering
of the Tarentines.
Date: ca. 500 B.C.
Period: Archaic
Plan:
Small Doric building with cella opening east onto a pronaos distyle in antis.
History:
Built by Kleisthenes after the First Sacred War, this building incorporated in
its foundations the remains of an older tholos and a rectangular monopteros. Dinsmoor
dates this treasury to ca. 413 B.C.
This text is cited Nov 2002 from The Perseus Project URL below, which contains 18 image(s), bibliography & interesting hyperlinks.
Site: Olympia
Type: Treasury
Summary: Small temple-like building; on the north side of the Sanctuary
of Zeus (Altis), the 1st treasury on the west.
Date: ca. 550 B.C.
Period: Archaic
Plan:
Cella opening south onto a Doric distyle in antis pronaos.
This text is cited Nov 2002 from The Perseus Project URL below, which contains 5 image(s), bibliography & interesting hyperlinks.
Ηταν χάλκινο, το είχε φιλοτεχνήσει ο Λύσιππος και βρισκόταν σε υπαίθριο χώρο της αγοράς της Σικυώνας (Παυσ. 2,9,6).
Ηταν επίχρυσο και βρισκόταν κοντά στο άγαλμα του Δία, σε υπαίθριο χώρο της αγοράς της Σικυώνας (Παυσ. 2,9,6).
Ηταν χάλκινο, έργο του Σικυώνιου γλύπτη Λύσιππου (Παυσ. 2,9,8).
Βρισκόταν κοντά στο άγαλμα του Ηρακλή, στην αγορά της Σικυώνας (Παυσ. 2,9,8).
Ηταν λίθινο, έργο του Σκόπα και βρισκόταν στο Γυμναστήριο (Παυσ. 2,10,1).
Ο Παυσανίας χαρακτηρίζει και τα δύο έργα "άτεχνα", γιατί ο Δίας είχε μορφή πυραμίδας και η Αρτεμις κολώνας (Παυσ. 2,9,6).
Ηταν χάλκινες και υποτίθεται πως παρίσταναν τις κόρες του Προίτου, αλλά το επίγραμμά τους αναφερόταν σε άλλες γυναίκες (Παυσ. 2,9,8).
Το θέατρο ήταν χτισμένο κάτω από την ακρόπολη. Στη σκηνή ήταν στημένο ένα άγαλμα, μάλλον του Αρατου, γιου του Κλεινία (Παυσ. 2,7,5).
Ιερό του Ολύμπιου Δία (Παυσ. 2,7,3).
Το Ιερό αυτό βρισκόταν στην ακρόπολη της καινούριας πόλης και γι' αυτό η Τύχη εκεί είχε το προσωνύμιο Ακραία. Μέσα στο Ιερό υπήρχε ξόανο της θεάς (Παυσ. 2,7,5).
Βρισκόταν στην ακρόπολη της καινούριας πόλης. Μέσα στο Ιερό υπήρχε ξόανο των Διόσκουρων (Παυσ. 2,7,5).
Βρισκόταν στην αγορά της Σικυώνας (Παυσ. 2,7,7).
Στην εποχή του Παυσανία ήταν ήδη ερειπωμένο και δεν είχε τίποτα το αξιοθέατο. Οι Σικυώνιοι είχαν δώσει στον Απόλλωνα αυτό το προσωνύμιο γιατί τους απήλλαξε από τους λύκους που ορμούσαν στα κοπάδια τους. Δηλαδή, τους υπέδειξε με χρησμό ένα μέρος στο οποίο βρήκαν ένα κούτσουρο και τους ορμήνεψε να δώσουν στους λύκους να φάνε κρέας με φλούδα από αυτό το κούτσουρο. Οι Σικυώνιοι έκαναν ό,τι έλεγε ο χρησμός και είδαν ότι οι λύκοι ψόφησαν. Μετέφεραν τότε το κούτσουρο στο Ιερό αυτό του Απόλλωνα , αλλά ακόμα και την εποχή του Παυσανία κανείς δεν ήξερε από τι δέντρο προερχόταν (Παυσ. 2,9,7).
Βρισκόταν στο χώρο του Γυμναστηρίου, στη μέση του Ιερού Περιβόλου που λεγόταν Παιδιζήν. Το λατρευτικό ξόανο του Ηρακλή ήταν έργο του Λαφάους και γινόταν και γιορτή προς τιμήν του, με τις διαδικασίες που ακολουθούνταν όταν επρόκειτο για γιορτή θεών αλλά και ηρώων (Παυσ. 2,10,1).
Στον Ιερό Περίβολο του Ασκληπιού υπήρχαν:
1. Αγαλμα Υπνου
2. Αγαλμα Ονείρου
3. Σύμπλεγμα του Υπνου Επιδώτη με λιοντάρι
4. Αγαλμα του Πανός καθιστού
5. Αγαλμα Αρτέμιδος όρθιας
6. Χρυσελεφάντινο άγαλμα του Ασκληπιού με σκήπτρο και καρπό κουκκουναριάς
7. Σκελετός θαλάσσιου κήτους
8. Αγαλμα γυναίκας πάνω σε φίδι
9. Μικρά αγάλματα κρεμασμένα από την οροφή
Στον Ιερό Περίβολο της Αφροδίτης έβλεπε κανείς πρώτα ένα άγαλμα της Αντιόπης και στη συνέχεια το Ιερό της Αφροδίτης. Μέσα σ’ αυτό έμπαιναν μόνο μια νεωκόρος και μια ιέρεια, ενώ οι πιστοί προσεύχονταν από την είσοδο. Το λατρευτικό άγαλμα της θεάς, που την παρίστανε καθιστή και με πόλο στο κεφάλι ήταν έργο του Κάναχου. Στο ένα της χέρι κρατούσε μήκωνα και στο άλλο μήλο.
Βρισκόταν στο δρόμο προς το Γυμναστήριο. Το λατρευτικό ξόανο της θεάς έλεγαν πως είχε μεταφερθεί από τις Φερές (Παυσ. 2,10,7).
Βρισκόταν κοντά στο βωμό της Αθηνάς και έλεγαν ότι και αυτό το είχε φτιάξει ο Επωπεύς (Παυσ. 2,11,1).
Ελεγαν ότι το είχε φτιάξει ο Αδραστος. Στο Ιερό αυτό, όπως και σ' εκείνο της Αρτεμης και του Απόλλωνα, δεν υπήρχαν αγάλματα (Παυσ. 2,11,1).
Το είχε ιδρύσει, σύμφωνα με την παράδοση, ο Πλημναίος, από ευγνωμοσύνη προς τη Δήμητρα που τον λυπήθηκε, επειδή πέθαιναν τα παιδιά του, και του μεγάλωσε το γιο του Ορθόπολι (Παυσ. 2,11,2).
Βρισκόταν μέσα στο άλσος Πυραία, στο δρόμο προς το Φλοιούντα. Στο Ιερό αυτό έκαναν γιορτή μόνοι τους οι άντρες και χωριστά οι γυναίκες στο Νυμφώνα, όπου υπήρχαν αγάλματα του Διονύσου, της Δήμητρας και της Κόρης (Παυσ. 2,11,3).
ΤΙΤΑΝΗ (Αρχαία πόλη) ΣΙΚΥΩΝ
Το είχε ιδρύσει ο Αλεξάνωρ. Μέσα στο Ιερό υπήρχε άγαλμα του Ασκληπιού, από το οποίο μόνο το πρόσωπο και τα άκρα χεριών και ποδιών φαίνονταν. Κανείς δεν ήξερε από τι μέταλλο ή ξύλο ήταν φτιαγμένο το άγαλμα. Υπήρχαν επίσης αγάλματα της Υγείας, του Αλεξάνωρα και του Ευαμερίωνα. Στο Ιερό αυτό του Ασκληπιού έκαναν θυσίες ζώων και πουλιών (Παυσ. 2,11,5-7). Στο χώρο του Ιερού απαγορευόταν να μεταφέρουν ετοιμοθάνατους ή ετοιμόγεννες γυναίκες. Επίσης, έπρεπε να τρώνε τα ζώα των θυσιών μέσα στο χώρο του Ιερού (Παυσ. 2,27,1).
Ηταν χτισμένο πάνω σε λόφο. Μέσα στο Ιερό υπήρχε ξόανο της θεάς, που έλεγαν ότι είχε χτυπηθεί από κεραυνό. Εκεί επίσης φύλαγαν και ξόανο της Κορωνίδας (Παυσ. 2,12,1).
ΣΙΚΥΩΝ (Αρχαία πόλη) ΚΟΡΙΝΘΙΑ
Το συναντούσε κανείς μετά το ηρώο του Αρατου (Παυσ. 2,9,6).
Βρισκόταν πίσω από το Ιερό της Ηρας και το είχε φτιάξει ο Αδραστος (Παυσ. 2,11,1).
Τον είχε φτιάξει ο Αδραστος, ήταν από λευκό μάρμαρο και βρισκόταν πίσω από το Ιερό της Ηρας (Παυσ. 2,11,1).
Βρισκόταν στο δρόμο Σικυώνας-Τιτάνης, μέσα σε άλσος. Το τελετουργικό για τις Μοίρες ήταν παρόμοιο μ' εκείνο για τις Ευμενίδες, με θυσία εγκύων προβάτων, σπονδές από μέλι νερωμένο και λουλούδια (Παυσ. 2,11,4).
ΤΙΤΑΝΗ (Αρχαία πόλη) ΣΙΚΥΩΝ
Μία νύχτα το χρόνο ένας ιερέας τελούσε στο βωμό αυτό θυσία για τους ανέμους καθώς και διάφορες μυστικές ιεροπραξίες για να ημερέψει τους άγριους ανέμους (Παυσ. 2,12,1).
ΣΙΚΥΩΝ (Αρχαία πόλη) ΚΟΡΙΝΘΙΑ
Βρισκόταν μετά το θέατρο. Το λατρευτικό άγαλμα του θεού ήταν χρυσελεφάντινο και κοντά σ' αυτό υπήρχαν μαρμάρινες βάκχες (Παυσ. 2,7,5).
Τον συναντούσε κανείς στο δρόμο προς την αγορά. Οταν τον είδε ο Παυσανίας η σκεπή του είχε πέσει, αλλά οι Σικυώνιοι δεν ήξεραν τίποτα για την τύχη του λατρευτικού αγάλματος της θεάς (Παυσ. 2,7,6).
Ο Ναός και το λατρευτικό άγαλμα του θεού μέσα σ' αυτόν ήταν αφιερώματα του Πυθοκλή. Ο Ναός βρισκόταν στην αγορά, και πριν απ΄αυτόν που είδε ο Παυσανίας υπήρχε άλλος, πάλι του Απόλλωνα, ο οποίος όμως κάηκε, μαζί με όλα τα αναθήματα (Παυσ. 2,7,8-9).
Βρισκόταν κοντά στην Ιερή Πύλη και τον είχε αφιερώσει ο Επωπεύς. Πριν καταστραφεί από κεραυνό ήταν πιο λαμπρός και πιο πολυτελής από τους άλλους ναούς της εποχής. Το μόνο που σωζόταν την εποχή του Παυσανία ήταν ο βωμός της θεάς (Παυσ. 2,11,1).
Βρισκόταν κοντά στο Ιερό της Ηρας που είχε ιδρύσει ο Αδραστος. Στις μέρες του Παυσανία δε σώζονταν η οροφή ή οι τοίχοι, παρά μόνο οι κίονες (Παυσ. 2,11,2).
Τον είχε φτιάξει ο Φάλκης από ευγνωμοσύνη στη θεά επειδή του είχε δείξει το δρόμο, όταν νύχτα κατέλαβε τη Σικυώνα. Και σ' αυτό το Ναό, όπως και σ' εκείνον του Κάρνειου Απόλλωνα, οι τοίχοι και η οροφή δεν υπήρχαν πια την εποχή του Παυσανία (Παυσ. 2,11,2).
Βρισκόταν στο δρόμο προς την Τιτάνη. Στο Ναό αυτό έκαναν γιορτή μια μέρα το χρόνο, στη διάρκεια της οποίας θυσίαζαν προβατίνες έγκυες. Επίσης, χρησιμοποιούσαν μέλι αραιωμένο με νερό για τις σπονδές και λουλούδια αντί για στεφάνια (Παυσ. 2,11,4).
Βρισκόταν κοντά στα σύνορα Κορίνθου - Σικυώνας. Ηταν ο τάφος κάποιου Μεσσήνιου ολυμπιονίκη για τον οποίο, όμως, ο Παυσανίας δεν ήξερε τίποτα περισσότερο (Παυσ. 2,7,2).
Ο Εύπολις ήταν Αθηναίος κωμωδιογράφος. Ο τάφος του βρισκόταν κοντά στο Ολύμπιον (Παυσ. 2,7,3).
Η Ξενοδίκη ήταν μια γυναίκα που πέθανε στον τοκετό. Στον τάφο της υπήρχε αξιοθέατη ζωγραφική παράσταση (Παυσ. 2,7,3).
Εκεί ήταν θαμμένοι οι πεσόντες στις μάχες της Πελλήνης, της Δύμης, της Μεγαλόπολης και της Σελλασίας (Παυσ. 2,7,4).
Ηταν σωρός χώματος συσσωρευμένος μπροστά από το βωμό της Αθηνάς. Λίγο πιο πέρα υπήρχαν αγάλματα αποτρόπαιων θεών, στα οποία έκαναν ιεροπραξίες για την αποτροπή κακών (Παυσ. 2,11,1).
Ηταν πηγή μέσα σε σπηλιά βράχου και το νερό δεν πήγαζε από τη γη, αλλά έσταζε από πάνω, εξ ού και το όνομά της (Παυσ. 2,7,4).
Βρισκόταν στο κέντρο της αγοράς της Σικυώνας (Παυσ. 2,9,6).
Την είχε χτίσει ο Κλεισθένης με τα λάφυρα από τον πόλεμο κατά της Κίρρας (Παυσ. 2,9,6).
Βρισκόταν κοντά στην αγορά, το είχε φτιάξει ο Κλεινίας και σ' αυτό ασκούνταν οι έφηβοι. Στο χώρο του υπήρχαν αγάλματα, Ιερά και γλυπτικές εικόνες (Παυσ. 2.10.1, 2.10.7).
ΤΙΤΑΝΗ (Αρχαία πόλη) ΣΙΚΥΩΝ
Στη στοά υπήρχαν ξύλινα αγάλματα του Διονύσου και της Εκάτης, της Αφροδίτης, της Μητέρας των Θεών, της Τύχης και λίθινο άγαλμα του Γορτύνιου Ασκληπιού. Στη στοά υπήρχε και χώρος για ιερά φίδια. Στην αυλή υπήρχε χάλκινος ανδριάντας ενός Ολυμπιονίκη, του Γρανιανού (Παυσ. 2,11,8).
ΣΙΚΥΩΝ (Αρχαία πόλη) ΚΟΡΙΝΘΙΑ
Βρισκόταν μπροστά στο τέμενος για τους Ρωμαίους Αυτοκράτορες (Παυσ. 2,8,1).
Βρισκόταν κοντά στο Ιερό της Πειθούς και πριν γίνει τέμενος ήταν το σπίτι του τυράννου Κλέωνα (Παυσ. 2,8,1).
Λάβετε το καθημερινό newsletter με τα πιο σημαντικά νέα της τουριστικής βιομηχανίας.
Εγγραφείτε τώρα!