Εμφανίζονται 100 (επί συνόλου 177) τίτλοι με αναζήτηση: Τοπωνύμια στην ευρύτερη περιοχή: "ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ Περιφέρεια ΕΛΛΑΔΑ" .
ΝΕΜΕΑ (Αρχαίο ιερό) ΚΟΡΙΝΘΙΑ
The Princeton Encyclopedia of Classical Sites
ΛΑΚΕΔΑΙΜΩΝ (Αρχαία χώρα) ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Thyrides (Thurides), a promontory of Laconia, on the western coast
of the Taygetic peninsula, now called Cape Grosso. It is of a semicircular form,
nearly 7 miles in circumference, and rises from the sea to the height of 700 feet.
There are many apertures and clefts in the rocks, the abodes of innumerable pigeons,
and from the window-like form of these holes the whole promontory has received
the name of Thyrides. Strabo describes it as a rhoodes kremnos, a precipitous
cape beaten by the winds, distant 130 stadia from Taenarum (reckoning from the
northern point of Thyrides); Pausanias, as a promontory (akra), situated 70 stadia
from Taenarum (reckoning from the southern point of the promontory). Pausanias
likewise calls it a promontory of Taenarum, using the latter word in its widest
sense, to signify the whole peninsula of Mani. According to Strabo, the Messenian
gulf terminated at this promontory. Pliny (iv. 12. s. 56) mentions three islands
of the name of Thyrides in the Asinaean gulf. (Pans. iii. 25. § 9; Strab. viii.
pp. 360, 362; Leake, Morea, vol. i. p. 302, seq.; Boblaye, Recherches, &c. p.
91; Curtius, Peloponnesos, vol. ii. p. 281.)
This text is from: Dictionary of Greek and Roman Geography (1854) (ed. William Smith, LLD). Cited September 2004 from The Perseus Project URL below, which contains interesting hyperlinks
Malea (Malea, Steph. B. s. v. et alii; Maleai, Herod. i. 82; Strab. viii. p. 368), still called Malia, a promontory of Laconia, and the most southerly point in Greece with the exception of Taenarum.
ΑΓΙΟΣ ΦΛΩΡΟΣ (Χωριό) ΑΡΦΑΡΑ
(Παυσ. 4,31,4). Οι πηγές του Παμίσου βρίσκονται στον Αγιο Φλώρο. (Εκδ. Αθηνών, Παυσανίου Ελλάδος Περιήγησις, τόμος 3, σελ.109, σημ.2)
ΒΡΥΣΕΑΙ (Αρχαία πόλη) ΣΠΑΡΤΗ
Το Ταλετόν ήταν μια από τις κορυφές του Ταϋγετου. Θεωρούνταν ιερή για τον Ηλιο και εκεί έκαναν θυσίες προς τιμήν του (Παυσ. 3,20,4).
ΚΑΝΔΗΛΑ (Χωριό) ΛΕΒΙΔΙ
Ο Παυσανίας αναφέρει ότι αυτή η πεδιάδα ήταν στο μεγαλύτερο μέρος της σκεπασμένη με νερό που σχημάτιζε λίμνη. Σ' αυτή την πεδιάδα κατέβαινε το νερό που έτρεχε ανάμεσα στον Ορχομενό και το όρος Τραχύ (Παυσ. 8,13,4).
ΜΑΝΘΥΡΕΑ (Αρχαία πόλη) ΤΕΓΕΑ
Βρισκόταν μέσα στα σύνορα της Τεγέας και σε μια απόσταση πενήντα σταδίων από αυτή (Παυσ. 8,44,7).
ΠΕΛΛΑΝΑ (Μυκηναϊκός οικισμός) ΠΕΛΛΑΝΑ
Λέγανε ότι μια κόρη έπεσε μέσα καθώς έπαιρνε νερό και δεν ξαναβρέθηκε παρά το κάλυμμα του κεφαλιού της σε μια άλλη πηγή, τη Λαγκεία (Παυσ. 3,21,2).
ΣΑΓΚΑ (Χωριό) ΜΑΝΤΙΝΕΙΑ
Στα σύνορα του Δ.Δ.Σάγκα και του Νομού Αργολίδας βρίσκεται το πέρασμα το οποίο διένυσε ο Φειδιππίδης ο Αθηναίος για να ζητήσει βοήθεια για λογαριασμό της Αθήνας από την αρχαία Σπάρτη. Αυτή η προσπάθεια του Αθηναίου αγγελοφόρου αναβιώνεται στα πλέσια το σημερινού αθλήματος "Σπάρταθλον"
ΣΙΚΥΩΝ (Αρχαία πόλη) ΚΟΡΙΝΘΙΑ
...and that Asopia was renamed after Sicyon, and Ephyraea after Corinthus.
ΣΚΟΠΗ (Χωριό) ΤΡΙΠΟΛΗ
Σκοπή ονομάστηκε το μέρος απ' όπου ο τραυματισμένος και ετοιμοθάνατος Επαμεινώνδας παρακολουθούσε τη μάχη του Πελάγους. Μόλις είδε ότι καμία από τις δύο πλευρές (Αθηναίοι και Μαντινείς εναντίον Θηβαίων) δεν κέρδισε, έβγαλε το χέρι από την πληγή του και πέθανε (Παυσ. 8,11,7).
ΣΠΑΡΤΗ (Αρχαία πόλη) ΛΑΚΩΝΙΑ
Τοποθεσία στη Σπάρτη. Εκεί βρίσκονταν οι τάφοι των Αγιάδων βασιλέων και μια λέσχη των κροτανών (Παυσ. 3,14,2).
Θέση που πήρε το όνομά της από τη σύσκεψη που έκαναν εκεί οι Ελληνες είτε για το πώς θα αντιμετώπιζαν τον Ξέρξη, είτε για το πώς θα εκδικούνταν τον Πάρη (Αλέξανδρο) για την αρπαγή της Ελένης (Παυσ. 3,12,6).
Τοποθεσία όπου είχε επικρατήσει να γίνονται αγώνες νέων. Περιβαλλόταν από νερό, ενώ είχε πάρει το όνομά της από τα πλατάνια που υπήρχαν εκεί (Παυσ. 3,14,8).
Πήρε το όνομά της από το Δορκέα, καθώς βρισκόταν κοντά στην κρήνη του Δορκέα (Παυσ. 3,15,1).
Τοποθεσία που πήρε το όνομά της από το Σεβρό (Παυσ. 3,15,2).
Εδώ λέγεται ότι προκύρηξε αγώνες ο Ικάριος, πατέρας της Πηνελόπης, για τους μνηστήρες της. Τους αγώνες νίκησε ως γνωστόν ο Οδυσσέας και παντρεύτηκε την Πηνελόπη. Το όνομά της πήρε η οδός από την εκεί "άφεση" των μνηστήρων στο αγώνισμα του δρόμου (Παυσ. 3,12,1).
ΤΕΓΕΑ (Αρχαία πόλη) ΑΡΚΑΔΙΑ
The Tegeans say that in the time of Tegeates, son of Lycaon, only the district got its name from him, and that the inhabitants dwelt in parishes, Gareatae, Phylacenses, Caryatae, Corythenses, Potachidae, Oeatae, Manthyrenses, Echeuethenses. But in the reign of Apheidas a ninth parish was added to them, namely Apheidantes.
Ο Παυσανίας τον αναφέρει σαν ψηλό τόπο με πολλούς βωμούς, όπου οι Τεγεάτες έκαναν ετήσια γιορτή. Κάποτε οι Σπαρτιάτες ήρθαν να καταλάβουν την Τεγέα τον καιρό της γιορτής. Επειδή όμως χιόνιζε έτρεμαν από το κρύο και υπέφεραν από τα όπλα που φορούσαν. Οι Τεγεάτες άναψαν φωτιά κρυφά, ζεστάθηκαν, φόρεσαν μετά τα όπλα και όρμησαν κατά των Σπαρτιατών, τους οποίους και νίκησαν. Το προσωνύμιο "Κλάριος" του Δία οφείλεται στην κλήρωση που έγινε για τα παιδιά του Αρκάδα (Παυσ. 8,53,9-10).
ΦΕΝΕΟΣ (Αρχαία πόλη) ΦΕΝΕΟΣ
"Πέτρωμα" λέγονταν δύο βράχοι μέσα στους οποίους ήταν κλεισμένα γραπτά κείμενα. Εκεί έκαναν όρκους, ξόρκιζαν τα κακά πνεύματα και ξανασφράγιζαν τους βράχους (Παυσ. 8,15,1-3).
ΑΙΓΙΕΣ (Αρχαία πόλη) ΓΥΘΕΙΟ
Σ΄αυτή τη λίμνη δεν ψάρευαν, γιατί φοβόντουσαν ότι όποιος ψαρέψει θα πάρει τη μορφή του ψαριού αλιέας. (Παυσ. 3,21,5).
ΑΚΑΚΗΣΙΟΝ (Αρχαία πόλη) ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗ
Ο Παυσανίας αναφέρει ότι η πόλη του Ακακησίου ήταν χτισμένη χαμηλά σ'αυτό το λόφο (Παυσ. 8,36,10).
ΑΚΡΑ (Οικισμός) ΤΕΓΕΑ
Λόφος κοντά στην Τεγέα, όπου είχαν στήσει ενέδρα οι γυναίκες της Τεγέας και από 'κεί επιτέθηκαν κατά των Λακεδαιμονίων στον πρώτο Λακωνικό Πόλεμο (Παυσ. 8,48,4).
ΑΚΡΟΚΟΡΙΝΘΟΣ (Κάστρο) ΚΟΡΙΝΘΟΣ
Η παράδοση έλεγε ότι αυτή την πηγή χάρισε στο Σίσυφο ο Ασωπός, για να μάθει απ' αυτόν πού ήταν η κόρη του η Αίγινα (Παυσ. 2,5,1).
ΑΝΑΒΑΛΟΣ (Πηγή) ΛΕΡΝΑ
Πηγή πόσιμου νερού μέσα στη θάλασσα (Παυσ. 8,7,2).
To the S. of Kyveri begins the rugged road across the mountains, anciently called Anigraea (Anigraia), running along the west into the plain of Thyrea. (Paus. ii. 38. § 4, seq.) Shortly before descending into the Thyreatic plain, the traveller arrives opposite the Anavolos (Anabolos), which is a copious source of fresh water rising in the sea, at a quarter of a mile from the narrow beach under the cliffs. Leake observed that it rose with such force as to form a convex surface, and to disturb the sea for several hundred feet round. It is evidently the exit of a subterraneous river of some magnitude, and thus corresponds with the Dine (Dine) of the ancients, which, according to Pausanias (viii. 7. § 2), is the outlet of the waters of the Argon Pedion in the Mantinice. (Leake, vol. ii. p. 469, seq.; Ross, p. 148, seq.)
This extract is from: Dictionary of Greek and Roman Geography (1854) (ed. William Smith, LLD). Cited June 2004 from The Perseus Project URL below, which contains interesting hyperlinks
ΑΡΑΧΑΜΙΤΕΣ (Χωριό) ΒΑΛΤΕΤΣΙ
Ο Ελαφος, που δεν είχε πάντοτε νερό, διέσχιζε την Παλίσκιο χώρα (Παυσ. 8,36,7). Ερρεε δηλαδή σε απόσταση τριανταπέντε σταδίων βορειοανατολικά της Μεγαλόπολης (Εκδ. Αθηνών, Παυσανίου Περιήγησις, τόμ. 4, σελ. 329, σημ. 7).
ΑΡΓΟΛΙΣ (Αρχαία περιοχή) ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
(Lukone), a mountain of Argolis, on the road from Argos to Tegea. (Paus. ii. 24.
§ 6.)
ΑΡΗΝΗ (Αρχαία πόλη) ΜΕΣΣΗΝΙΑ
Argyphea (Arguphee), a place mentioned in the Homeric Hymn to Apollo (432) along with Arene, and therefore probably a town in Triphylia.
ΑΡΚΑΔΙΑ (Αρχαία περιοχή) ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Βουνό της Αρκαδίας μέσω του οποίου περνούσε στην Αχαϊα ο ποταμός Κερυνίτης (Παυσ. 7,25,5).
ΑΣΕΑ (Αρχαία πόλη) ΒΑΛΤΕΤΣΙ
Υπήρχε δρόμος που οδηγούσε από την Ασέα στο όρος Βόρειον. Στην κορυφή του υπήρχε Ιερό της Αθήνας Σώτειρας και του Ποσειδώνα. Σύμφωνα με την παράδοση ιδρυτής του Ιερού αυτού ήταν ο Οδυσσέας (Παυσ. 8,44,4). Ο Οδυσσέας παλιά ήταν θεός του Κάτω Κόσμου, με τη διάδοση όμως των ομηρικών επών ξέπεσε σε ήρωα (Εκδ. Αθηνών, Παυσανίου Περιήγησις, τόμ. 4, σελ. 384, σημ. 1).
ΑΣΤΡΟΣ (Λιμάνι) ΑΡΚΑΔΙΑ
Astrum (Astron: Astro). A town in Cynuria on the coast, and the first town in Argolis towards the frontiers of Laconia. It is mentioned by Ptolemy alone (iii. 16. § 11), but is conjectured by Leake to have been the maritime fortress in the building of which the Aeginetae were interrupted by the Athenians in the eighth year of the Peloponnesian war. (Thuc. iv. 57.) The place was situated on a promontory, which retains its ancient name. Here there are still considerable remains of an ancient wall. (Leake, Morea, vol. ii. p. 484, seq.; Ross, Peloponnes, p. 162.)
ΑΣΩΠΟΣ (Δήμος) ΛΑΚΩΝΙΑ
Ευρίσκετο στους πρόποδες του βραχώδες ακρωτηρίου Ξυλί. Ο χρόνος ίδρυσής της παραμένει άγνωστος, όπως και ο τόπος προέλευσης των οικιστών της. Μπορούμε να υπολογίσουμε σαν χρόνο ίδρυσής της την Χάλκινη ή και την Νεολιθική εποχή, πριν από την πόλη της Κυπαρισσίας, επειδή στην περιοχή έχουν βρεθεί αντικείμενα που παραπέμπουν στις περιόδους που αναφέραμε
ΑΧΙΛΛΕΙΟΝ (Αρχαίο λιμάνι) ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΝΗ
Βρισκόταν στο ακρωτήριο Ταίναρο και πολύ κοντά στο λιμάνι του Ψαμαθούντα (Παυσ. 3,25,4).
ΒΕΛΗΜΑΧΙ (Χωριό) ΚΟΝΤΟΒΑΖΑΙΝΑ
Ποταμός στα σύνορα της Θελπουσίας χώρας (Παυσ. 8,25,1). Πρόκειται για το ρέμα που πηγάζει βόρεια του χωριού και χύνεται στο Λάδωνα (Εκδ. Αθηνών, Παυσανίου Περιήγησις, τόμ. 4, σελ. 276, σημ. 1).
ΒΟΥΡΒΟΥΡΑ (Χωριό) ΣΚΥΡΙΤΙΔΑ
Συμβολή πολλών νερών-ρεμάτων τα οποία χύνονταν στον Αλφειό (Παυσ. 8,54,2).
ΒΥΤΙΝΑ (Χωριό) ΑΡΚΑΔΙΑ
Βρίσκεται στα ανατολικά του χωριού και από παλιά πίστευαν ότι είναι αυτή που αναφέρει ο Παυσανίας (Παυσ. 8,36,4). (Εκδ. Αθηνών, Παυσανίου Περιήγησις, τόμ. 4, σελ. 328, σημ. 5).
ΔΟΛΙΑΝΑ (Κωμόπολη) ΑΣΤΡΟΣ
Ο Παυσανίας συνάντησε το Γαράτη στο δρόμο Τεγέας - Θυρέας (Παυσ. 8,54,4). Είναι το σημερινό Δολιανίτικο ποτάμι (Εκδ. Αθηνών, Παυσανίου Περιήγησις, τόμ. 4, σελ. 409, σημ. 8).
ΕΡΜΙΟΝΗ (Αρχαία πόλη) ΑΡΓΟΛΙΔΑ
A mountain near the city of Hermione in Argolis, between which and Mt Pron the
road ran from Hermione to Halice. It was subsequently called Coccygium, because
Zeus was said to have been here transformed into a cuckoo; and on its summit was
a temple of Zeus Coccygius. (Paus. ii. 36. § 1, 2; Leake, Peloponnesiaca, p. 288;
Curtius, Peloponnesos, vol. ii. p. 463.)
ΕΦΥΡΑ (Ομηρική πόλη) ΚΟΡΙΝΘΙΑ
there is another River Selleeis near Sicyon, and near the river a village Ephyra
ΖΥΓΟΒΙΣΤΙ (Χωριό) ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ
Anemosa (Anemasa), a village of Arcadia in the district Maenalia on the Helisson near Zibovisi. (Pans. viii. 35. § 9; Leake, Peloponnesiaca, p. 238.)
ΗΡΑΙΟΝ (Αρχαίο ιερό) ΑΡΓΟΣ - ΜΥΚΗΝΕΣ
River of Argolis.
Acrae (Arkaia), a mountain in Argolis, opposite the Heraeum, or great temple of Hera. (Paus. ii. 17. § 2; Leake, Morea, vol. ii. p. 393, Peloponnesiaca, p. 263.)
ΘΟΥΡΙΑ (Αρχαία πόλη) ΜΕΣΣΗΝΙΑ
Ποταμός κοντά στην καινούρια πόλη των Θουριατών, στην πεδιάδα (Παυσ. 4,31,2).
ΚΑΡΝΑΣΙΟΝ (Αρχαία πόλη) ΜΕΛΙΓΑΛΑΣ
Ο Παυσανίας αναφέρει ότι το παλιό του όνομα ήταν Οιχαλία (Παυσ. 4,33,4). Σήμερα το τοποθετούμε στην περιοχή Καλλιρόης-Οιχαλίας.
ΚΑΦΥΑΙ (Αρχαία πόλη) ΛΕΒΙΔΙ
Oligyrtus (Oligurtos, Polyb. iv. 11, 70; Onogurtos, Plut. Cleom. 26),
a mountain and fortress situated in a pass between Stymphalus and Caphyae. Leake
places it on a small advanced height of Mt. Skipezi, projecting into the Stymphalian
plain, on the crest of which are the foundations of a Hellenic wall, formed of
large quadrangular stones. (Leake, Morea, vol. iii. p. 114; Boblaye, Recherches,
&c. p. 154; Curtius, Peloponnesos, vol. i.p. 217.)
ΚΑΨΑΣ (Χωριό) ΜΑΝΤΙΝΕΙΑ
Βρισκόταν στο δρόμο Μαντίνειας - Μεθυδρίου (Παυσ. 8,12,2).
ΚΕΡΑΣΙΤΣΑ (Χωριό) ΤΕΓΕΑ
Πάνω στο βουνό αυτό υπήρχε Ιερό του Αφνειού (Παυσ. 8,44,7). Είναι το σημερινό Βουνό, νοτιοδυτικά της Κερασίτσας (Εκδ. Αθηνών, Παυσανίου Περιήγησις, τόμ. 4, σελ. 386, σημ. 2).
Είναι η πηγή της Κερασίτσας.Το όνομά της το όφειλε στο γειτονικό τάφο της Λευκώνης (Παυσ. 8,44,8).
ΚΟΡΙΝΘΙΑ (Αρχαία περιοχή) ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Perseus Project
ΚΟΡΙΝΘΟΣ (Αρχαία πόλη) ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Ηταν άλσος με κυπαρίσσια μπροστά στην πόλη (Παυσ. 2,2,4). Ο Πλούταρχος ισχυρίζεται ότι στο Κράνειο ο Αλέξανδρος συνάντησε το Διογένη στο πιθάρι του (Αλεξ. 14).
Βρισκόταν κοντά στο θέατρο της Κορίνθου. Γύρω από την πηγή υπήρχαν κίονες και καθίσματα για να ξαποσταίνουν οι περαστικοί (Παυσ. 2,4,5).
Peirene. The spring struck out by the winged steed Pegasus on the citadel of Corinth. It is also said to have sprung from Pirene, daughter of Oebalus, who melted into tears in sorrow for the loss of her son Cenchrias, accidentally slain by Artemis. It flowed from a rock in the Acrocorinthus, and was conveyed by subterranean conduits down the hill to a marble reservoir, from which the city received a great part of its watersupply.
This text is from: Harry Thurston Peck, Harpers Dictionary of Classical Antiquities
Cited Sept 2002 from Perseus Project URL below, which contains interesting hyperlinks.
Η Πειρήνη ήταν η κόρη του Ασωπού που έγινε πηγή από τα πολλά δάκρυα που έχυσε για τον άδικο χαμό του γιου της από την Αρτεμη. Η πηγή στην Κόρινθο ήταν διακοσμημένη με λευκό μάρμαρο και υπήρχαν δωμάτια σαν σπηλιές, απ΄όπου το νερό διοχετευόταν σε υπαίθρια κρήνη (Παυσ. 2,3,2-3).
Pirene: Charlton T. Lewis, Charles Short, A Latin Dictionary
ΚΟΡΩΝΗ (Αρχαία πόλη) ΠΕΤΑΛΙΔΙ
Ποτάμι που πήρε το όνομά του από το Βίαντα, το γιο του Αμυθάονα (Παυσ. 4,34,4).
ΚΡΩΜΟΙ (Αρχαία πόλη) ΦΑΛΑΙΣΙΑ
Η Νυμφάς ήταν μια τοποθεσία κατάφυτη και με άφθονα νερά, σε απόσταση είκοσι περίπου σταδίων από τους Κρώμους (Παυσ. 8,34,6).
ΚΥΒΕΡΙ (Κωμόπολη) ΛΕΡΝΑ
Apobathmi, (Apobathoi), a small place in Argolis, near the frontiers of Cynuria, was said to have been so called from Danaus landing at this spot. (Paus. ii. 38. § 4.) The surrounding country was also called Pyramia (Puramia), from the monuments in the form of pyramids found here. (Plut. Pyrrh. 32; Ross, Reisen im Peloponnes, p. 152.)
District of Argolis
The road (from Argolis) to Thyrea and Sparta is the same as the one to Tegea, till it reaches... Lerna. (Paus. ii. 36. § 6, seq.) After leaving Lerna, the road passes by Genesium, and the place called Apobathmi, where Danaus is said to have landed, in the neighbourhood of the modern village of Kyveri. To the S. of Kyveri begins the rugged road across the mountains, anciently called Anigraea (Anigraia), running along the west into the plain of Thyrea. (Paus. ii. 38. § 4, seq.) Shortly before descending into the Thyreatic plain, the traveller arrives opposite the Anavolos (Anabolos), which is a copious source of fresh water rising in the sea...
This extract is from: Dictionary of Greek and Roman Geography (1854) (ed. William Smith, LLD). Cited June 2004 from The Perseus Project URL below, which contains interesting hyperlinks
Genesium (Genesion), a place in the Argeia upon the Argolic gulf, S. of Lerna, and N. of the mountain pass, called Anigraea, leading into the Thyreatis. (Paus. ii. 38. § 4.) Pausanias, in another passage (viii. 7. § 2), calls the place Genethlium (Genethlion), and says less correctly that near it was the spring of fresh water rising in the sea, called Dine; whereas this spring of fresh water is to the S. of the Anigraea. Near this place Danaus is said to have landed. No remains of Genesium have been found, but it must have stood near the village of Kyveri. (Leake, Morea, vol. ii. pp. 477, 480; Boblaye, Recherches, &c. p. 48; Ross, Reisen im Peloponnes, p. 152; Curtius, Peloponnesos, vol. ii p. 371.)
This text is from: Dictionary of Greek and Roman Geography (1854) (ed. William Smith, LLD). Cited June 2004 from The Perseus Project URL below, which contains interesting hyperlinks
ΚΥΛΛΗΝΗ (Βουνό) ΚΟΡΙΝΘΙΑ
Βουνοκορφή, σύνορο της γής Φενεατών και Στυμφαλίων (Παυσ. 8,16,1). Διατηρεί το ιδιο όνομα και σήμερα, 1756μ. Β του χωριού Καστανιά.
ΚΥΠΑΡΙΣΣΗΕΙΣ (Αρχαία πόλη) ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ
Cyparisseeis is in the neighborhood of the Macistia of earlier times (when Macistia still extended across the Neda), but it is no longer inhabited, as is also the case with Macistum. But there is another, the Messenian Cyparissia; it, too, is now called by the same name as the Macistian and in like manner, namely, Cyparissia, in the singular number and in the feminine gender, whereas only the river is now called Cyparisseeis.
This extract is from: The Geography of Strabo, ed. H. L. Jones, Cambridge. Harvard University Press
Cited Aug 2002 from Perseus Project URL below, which contains comments & interesting hyperlinks.
ΛΑΣ (Αρχαία πόλη) ΓΥΘΕΙΟ
Arainus (Arainos), a small place in Laconia, on the western side of the Laconian
gulf, containing the monument of Las, who founded a town called Las after him.
Boblaye places Arainus at Agheranos (Paus. iii. 24. § 10; Boblaye Recherches,
&c. p. 88; comp. Leake, Peloponnesiaca, p. 173.)
ΛΕΒΙΔΙ (Κωμόπολη) ΜΑΝΤΙΝΕΙΑ
Βουνό της Αρκαδίας που βρισκόταν στο δρόμο Μαντίνειας-Ορχομενού (Παυσ. 8,12,8).
Η πεδινή περιοχή Α του Λεβιδιού όπου το 370 π.Χ έγινε μάχη μεταξύ Μαντινέων και Ορχομενίων την οποίαν αναφέρει (Ελλ. 6,5,13) ο Ξενοφών. (Εκδ. Αθηνών, Παυσανία Περιήγησις, τομ. 4, σελ. 222, σημ. 1).
Τοποθεσία στην Αρκαδία όπου βρίσκονταν τα σύνορα Μαντίνειας - Ορχομενού (Παυσ. 8,12,9).
ΛΙΜΠΟΒΙΣΙ (Χωριό) ΑΡΚΑΔΙΑ
Anemosa (Anemasa), a village of Arcadia in the district Maenalia on the Helisson near Zibovisi. (Pans. viii. 35. § 9; Leake, Peloponnesiaca, p. 238.)
ΛΥΚΑΙΑ (Αρχαία πόλη) ΑΡΚΑΔΙΑ
Lycaeus (Lukaios). A lofty mountain in Arcadia, northwest of Megalopolis, one of the chief seats of the worship of Zeus and of Pan, each of whom was therefore called Lycaens.
ΜΑΙΝΑΛΙΑ (Αρχαία περιοχή) ΑΡΚΑΔΙΑ
Πεδιάδα της Αρκαδίας, όπου βρίσκονταν κάποιες από τις πόλεις που οι κάτοικοί τους εγκατέλειψαν για να συνοικίσουν τη Μεγαλόπολη (Παυσ. 8,27,3).
Ladoceia (ta Ladokeia), a place in Arcadia, in the district Maenalia, and, after the building of Megalopolis, a suburb of that city, was situated upon the road from the latter to Pallantium and Tegea. Here a battle was fought between the Mantineians and Tegeatae, B.C. 423, and between the Achaeans and Cleomenes, B.C. 226. Thucydides calls it Laodicium (Laodikion) in Oresthis. (Paus. viii. 44. § 1; Thuc. iv. 134; Pol. ii. 51, 55.)
This text is from: Dictionary of Greek and Roman Geography (1854) (ed. William Smith, LLD). Cited July 2004 from The Perseus Project URL below, which contains interesting hyperlinks
ΜΑΙΝΑΛΟΝ (Βουνό) ΛΕΒΙΔΙ
Σύμφωνα με την παράδοση των Μεθυδρίων στο όρος Θαυμάσιο είχε καταφύγει η Ρέα όταν ήταν έγκυος στο Δία για να προστατευτεί από τον Κρόνο, ο οποίος έτρωγε τα παιδιά του για να μην του πάρουν την εξουσία. Εκεί επίσης τον ξεγέλασε αφού γέννησε, δίνοντάς του πέτρα τυλιγμένη σε σπάργανα αντί για το νεογέννητο Δία (Παυσ. 8,36,2-3).
Σημείο όπου βρήκαν οι Μαντινείς τα κόκκαλα του Αρκάδα, ύστερα από σχετικό χρησμό (Παυσ. 8,36,8). Στο σημείο αυτό ενώνονταν τρείς δρόμοι. Ο πρώτος ερχόταν από τα βόρεια, δηλαδή από τη Δίπαια και τη Μαίναλο. Ο δεύτερος ίσως ερχόταν από ανατολικά, δηλαδή από την Τεγέα και το Παλλάντιο και ο τρίτος από τα δυτικά, δηλαδή από τη Μεγαλόπολη (Εκδ. Αθηνών, Παυσανίου Περιήγησις, τόμ. 4, σελ. 330, σημ. 4).
ΜΑΙΝΑΛΟΝ (Χιονοδρομικό κέντρο) ΑΡΚΑΔΙΑ
Πηγή που πήρε το όνομά της από το πουλί που μιμίθηκε το κλάμα του μωρού της Φιαλούς, το άκουσε ο Ηρακλής και τους έσωσε (Παυσ. 8,12,4).
ΜΑΝΤΙΝΕΙΑ (Αρχαία πόλη) ΑΡΚΑΔΙΑ
Το ποτάμι αυτό είχε πάρει το όνομά του από το φίδι που είχε οδηγήσει την Αντινόη, κόρη του Κηφέα, όταν μετά από χρησμό έψαχνε ένα μέρος για να μεταφέρει την πόλη της Μαντίνειας (Παυσ. 8,8,4).
Δάσος με βελανιδιές στο δρόμο Μαντίνειας-Τεγέας (Παυσ. 8,11,1). Εκεί είχε γίνει η σύγκρουση του ιππικού Αθηναίων και Μαντινέων με εκείνο των Βοιωτών. Στη σύγκρουση αυτή σκοτώθηκε ο Επαμεινώνδας, στον οποίο μάλιστα είχε δοθεί χρησμός να αποφεύγει το Πέλαγος και εκείνος απέφευγε τη θάλασσα, μην ξέροντας ότι το Πέλαγος του χρησμού ήταν αυτό το δάσος (Παυσ. 8,11,10).
Επρόκειτο για πεδιάδα που επειδή πλημμύριζε από τα νερά των βροχών έμενε ακαλλιέργητη (Παυσ. 8,7,1).
Βουνό πάνω από το στάδιο της Μαντίνειας στο δρόμο Μαντίνειας-Τεγέας. Ο Παυσανίας λέει ότι όφειλε το όνομά του στην άλη (περιπλάνηση) της Ρέας (Παυσ. 8,10,1). Το άλσος όμως της Δήμητρας που υπήρχε πάνω στο Αλήσιον φανερώνει ότι το βουνο είχε πάρει το όνομά του από την περιπλάνηση της Δήμητρας και όχι της Ρέας, αφού άλλωστε οι μύθοι της Δήμητρας την παρουσιάζουν "αλωμένην" (Εκδ. Αθηνών, Παυσανίου Περιήγησις, τόμος 4, σελ. 210, σημ. 1).
ΜΑΤΙ (Χωριό) ΦΕΝΕΟΣ
Ο Παυσανίας αναφέρει στους πρόποδες αυτών από μία καταβόθρα (8,14,1-2), απ΄ όπου τα νερά βγαίνανε στις πηγές του Λάδωνα. Ακόμα αναφέρει την παράδοση των Φενεατών ότι τις καταβόθρες είχε κατασκευάσει ο Ηρακλής, για να γλιτώσει ο κόσμος από τα λιμνάζοντα νερά, όταν έμεινε για λίγο στη Φενεό πριν πάει στη Θήβα, διωγμένος από τον Ευρυσθέα.
Από αυτό το φαράγγι περνούσε ο δρόμος Ορχομενού - Φενεού. Στη μέση του υπήρχε πηγή και στο τέλος η τοποθεσία Καρυαί (Παυσ. 8,13,6).
Τοποθεσία κοντά στη Φενεό, στο τέλος του φαραγγιου που βρισκόταν στο δρόμο Ορχομενου - Φενεού (Παυσ. 8,13,6).
ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΙΣ (Αρχαία πόλη) ΑΡΚΑΔΙΑ
Ο λόφος αυτός βρισκόταν μέσα στα τείχη της Μεγαλόπολης και από 'κεί είχε μεταφερθεί στην αγορά της πόλης ένα χάλκινο άγαλμα του Πανός. Στο Σκολείτα υπήρχε και μια πηγή, το νερό της οποίας κατέβαινε στον ποταμό Ελισσόντα (Παυσ. 8,30,7).
Πηγή που τα νερά της χύνονταν στον Ελισσόντα (Παυσ. 8,31,9).
Ακη σημαίνει "γιατρειά". Η τοποθεσία αυτή λοιπόν ονομάστηκε έτσι γιατί σύμφωνα με την παράδοση εκεί γιατρεύτηκε ο Ορέστης από τη μανία. Στο σημείο αυτό υπήρχε και Ιερό των Ευμενίδων (Παυσ. 8,34,2).
ΜΕΘΥΔΡΙΟΝ (Αρχαία πόλη) ΒΥΤΙΝΑ
Ο Ορχομενός έχτισε την πόλη Μεθύδριον ανάμεσα στα ποτάμια Μαλοίτα και Μυλάοντα (Παυσ. 8,36,1).
ΜΕΣΣΗΝΗ (Αρχαία πόλη) ΙΘΩΜΗ
Βρισκόταν στην αγορά της Μεσσήνης, πήρε το όνομά της από την κόρη του Λεύκιππου (Παυσ. 4,31,6).
ΜΕΣΣΗΝΙΑ (Αρχαία περιοχή) ΜΕΣΣΗΝΙΑ
Acritas (Akritas: C. Gallo), the most southerly promontory in Messenia. (Strab. p. 359; Paus. iv. 34. § 12 ; Ptol. iii. 16. § 7; Plin. iv. 5. s. 7; Leake, Morea, vol. i. p. 443.)
ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑ (Χωριό) ΛΑΚΩΝΙΑ
There was a cape (akra, Paus. 3.23.11) with a fort (Strab. 368) called Minoa; this may have been the promontory of Monemvasia, which, however, is now an island.
ΜΥΣΑΙΟΝ (Αρχαία πόλη) ΤΡΙΚΑΛΑ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
Ο Παυσανίας το αναφέρει λίγο μετά το Μύσαιον και το Κύρος και λέει ότι κατεβαίνει από τα βουνά που είναι πάνω από την Πελλήνη. Αναφέρει, ακόμη, ότι το όνομά του το έχει πάρει από τον Τιτάνα Κριό (Παυσ. 7,27,11). Το αρχαίο ποτάμι Κριός πιθανώς είναι το σημερινό ποτάμι Φόνισσα ή το ποτάμι του Καμαριού (Εκδοτική Αθηνών, Παυσανίου Ελλάδος Περιήγησις, τόμ. 4, σελ. 173, σημ. 3).
Σύθας λεγόταν ο ποταμός στα σύνορα Πελλήνης- Σικυώνας (Παυσ. 7,27,12). Σήμερα έχει το όνομα Ποτάμι του Ξυλοκάστρου ή Τρικαλιώτικο Ποτάμι.
ΝΕΔΩΝ (Ποταμός) ΜΕΣΣΗΝΙΑ
Παραπόταμος της Νέδας. Ονομάστηκε έτσι γιατί σύμφωνα με την παράδοση εκεί έριξαν οι νύμφες που καθάρισαν τη Ρέα μετά τη γέννηση του Δία το ρύπο του καθαρισμού (λύματα) (Παυσ. 8,41,2).
ΝΕΜΕΑ (Αρχαίο ιερό) ΚΟΡΙΝΘΙΑ
Βουνό της Νεμέας, όπου πρώτος ο Περσέας θυσίασε στον Απεσάντιο Δία (Παυσ. 2,15,3).
Apesas. The mountain was also called Aphesas because the horse races in the
Nemean Games began at its base. The Nemean lion was said to have roamed its slopes
and the high summit was known also in legend as the place where Perseus first
sacrificed to Zeus Apesantios. (The chief ancient sources are Hes. Theog. 327-31;
Plin. HN 4.17; author of de fluv. 18.5; Paus. 2.15.3; Stat. Theb. 3.461; Etym.
Mag. and Steph. Byz.) The remains of the great ash altar of Zeus are located near
the E edge of the summit and pottery sherds in the vicinity date from the Geometric
period to the 4th c. B.C. The mountain rises above the Nemea river and separated
the Corinthia from the territory of Kleonai.
Apesas (Fuka), a mountain in Peloponnesus above Nemea in the territory of Cleonae, where Perseus is said to have been the first person, who sacrificed to Zeus Apesantius. (Leake, Morea, vol. iii. p. 325; Ross, Peloponnes, p. 40.)
ΝΕΟΧΩΡΙ (Χωριό) ΦΑΛΑΙΣΙΑ
Φαιδρίας λεγόταν μία τοποθεσία πάνω σε λόφο.
ΝΕΣΤΑΝΗ (Αρχαία ακρόπολη) ΜΑΝΤΙΝΕΙΑ
Αυτή η πηγή είχε πάρει το όνομά της από το Φίλιππο το Μακεδόνα, ο οποίος είχε στρατοπευδεύσει στη Νεστάνη όταν είχε κατέβει στην Αρκαδία για να προσαρτήσει τους κατοίκους της (Παυσ. 8,7,4).
Ηταν μέρος διαμορφωμένο ειδικά για τους χορούς που γίνονταν προς τιμήν της ηρωίδας Μαιράς και αποτελούσε μέρος του Αργού πεδίου (Παυσ. 8,8,1).
ΝΥΜΦΑΣΙΑ (Χωριό) ΒΥΤΙΝΑ
Βρισκόταν σε απόσταση τριάντα σταδίων από το Μεθύδριον (Παυσ. 8,36,4). Αν και στη Βυτίνα υπάρχει μια πηγή με το όνομα Νυμφασία την οποία από παλιά ταύτιζαν με την πηγή που αναφέρει ο Ομηρος, σήμερα θεωρείται πιθανότερο η αναφερόμενη από τον Παυσανία να είναι η πηγή Προσινίτσα, κοντά στο χωριό Γρανίτσα που μετονομάστηκε Νυμφασία (Εκδ. Αθηνών, Παυσανίου Περιήγησις, τόμ. 4, σελ. 328, σημ. 5).
Λάβετε το καθημερινό newsletter με τα πιο σημαντικά νέα της τουριστικής βιομηχανίας.
Εγγραφείτε τώρα!