gtp logo

Πληροφορίες τοπωνυμίου

Εμφανίζονται 23 τίτλοι με αναζήτηση: Βιογραφίες  στην ευρύτερη περιοχή: "ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ Επαρχία ΕΒΡΟΣ" .


Βιογραφίες (23)

Ζωγράφοι

Ράλλης Κοψίδης

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ (Πόλη) ΕΒΡΟΣ
Ο Ράλλης Κοψίδης, γεννήθηκε στην Λήμνο το 1929 και πέρασε τα παιδικά και νεανικά του χρόνια στην Αλεξανδρούπολη. Είναι ζωγράφος, αγιογράφος και συγγραφέας, αγαπημένος μαθητής του Φώτη Κόντογλου. Επιδίωξε να ανανεώσει το Βυζαντινό ύφος. Αγιογράφησε το πατριαρχικό κέντρο στο Shambesy της Γενεύης. 'Eργο του είναι και η εικόνα της Πλατυτέρας στο ναό της Αγίας Κυριακής της Αλεξανδρούπολης. Ο ίδιος χαρακτήρισε τη ζωγραφική του ανθρωποκεντρική και την εντάσσει στον ποιητικό ρεαλισμό.

Το απόσπασμα παρατίθεται τον Σεπτέμβριο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα της Αναπτυξιακής Εταιρίας Αλεξανδρούπολης


Σύνη Αναστασιάδη

Από την Αλεξανδρούπολη η Σύνη Αναστασιάδη, με σπουδές στη Θεσσαλονίκη και στη Βιέννη. Πραγματοποίησε 30 ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό κα έργα της βρίσκονται σε διάφορες και ιδιωτικές πινακοθήκες και σε μουσεία. Στο έργο της αποδίδεται με χρώματα και μορφές, η εσωτερικότητα του ανθρώπου, όπως τον μελέτησε η ψυχανάλυση. Είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας, MARK CENAL στο Παρίσι.

Το απόσπασμα παρατίθεται τον Σεπτέμβριο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα της Αναπτυξιακής Εταιρίας Αλεξανδρούπολης


Θεόδωρος Αγγλιάς

Ο Θεόδωρος Αγγλιάς από την Αλεξανδρούπολη, παράλληλα με τις νομικές του σπουδές στη Θεσσαλονίκη, ασχολήθηκε με τη ζωγραφική και τη διακόσμηση πραγματοποιώντας 12 ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και μία στο Σικάγο και συμμετείχε σε πολλές ομαδικές στη χώρα μας και στο εξωτερικό. Φιλοτέχνησε αφίσες και εξώφυλλα βιβλίων. Το έργο του περιλαμβάνεται στο Λεξικό των Ελλήνων Ζωγράφων και είναι πρόεδρος του Εικαστικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης και της Επιχείρησης Πολιστικής Ανάπτυξης του Δήμου.

Το απόσπασμα παρατίθεται τον Σεπτέμβριο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα της Αναπτυξιακής Εταιρίας Αλεξανδρούπολης


Μαρία Σιδηροπούλου

Η Μαρία Σιδηροπούλου από την Αλεξανδρούπολη, έχει αποφοιτήσει από την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και πήρε μέρος σε πολλές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Διδάσκει με ιδιαίτερη επιτυχία τη ζωγραφική στην Τεχνική και Μέση Εκπαίδευση και στο Εικαστικό Εργαστήρι του Δήμου Αλεξανδρούπολης. Ρεαλισμός και ευγένεια χαρακτηρίζουν το έργο της.

Πασχάλης Αγγελίδης

Ο Πασχάλης Αγγελίδης από την Αλεξανδρούπολη, σπούδασε διακόσμηση στη Θεσσαλονίκη και μαθήτευσε σε μεγάλους ζωγράφους. Με 30 ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και συμμετοχή σε ισάριθμες ομαδικές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, έχει φιλοτεχνήσει βιβλία, περιοδικά, αφίσες και σκηνογραφίες. Η τελευταία του δουλειά παρουσιάστηκε στην Ιαπωνία.

Paschalis Angelidis

  Γεννήθηκε στην Αλεξανδρούπολη (1952).Σπούδασε διακοσμητική και ήταν μαθητής του Δημήτρη Κρέτα. Εκτός απο την ζωγραφική ασχολήθηκε με το θέατρο (σεναριογραφία) μέχρι το 1990. Από το 1987 ζει και εργάζεται στη Μακρυνίτσα του Πηλίου.
Ο ΦΘΑΡΤΟΣ ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑΛΗ ΑΓΓΕΛΙΔΗ
Παράκρουση μπροστά στην ιστορική μνήμη.
Το παιχνίδι με τον καθρέφτη.
Μήπως άργησα; Υπάρχει χώρος για την αθανασία;
  Η επιλογή του καλλιτέχνη να βουτήξει στα βαθειά της πολιτιστικής του παράδοσης φαίνεται να είναι ασφαλές καταφύγιο σε νεότερους αλλά και σε παλιότερους καλλιτέχνες που αισθάνονται την εγκαθιδρυμένη αισθητική του παρελθόντος να υπερισχύει έναντι της ταλαντευόμενης και αδόκιμης στο χρόνο αισθητικής που προτείνει κάθε καινούργια εποχή. Καθετί στη ζωή μας, έχει μια ευκολότερη συνέχεια όταν υπάρχει μια αρχή. Τα πράγματα δυσκολεύουν καθώς την αρχή της ελληνικής παράδοσης συνθέτουν μοναδικές ιδέες και ανεπανάληπτες μορφές τέχνης που ακόμη περισσότερο ο καλλιτέχνης στην εποχή μας αισθάνεται έντονα όταν επιχειρεί να ανασύρει έστω και ένα λιθαράκι από το άπατο του ωκεανού. Ας δοκιμάσει κάποιος να περιγράψει τη συναισθηματική κατάσταση του καλλιτέχνη και του κοινού μπροστά σ’ ένα έργο που ανακαλεί στη μνήμη κάτι από τον κλασσικό κόσμο της αρχαιότητας. Αγωνία χαρακτηρίζει τον καλλιτέχνη καθώς προσπαθεί να ξεφύγει από το χάος της απομίμησης και να αναλαφρύνει από το κενό της διακοσμικότητας.Το διαπιστώνουμε στα ζωγραφικά παιχνίδια του Αχιλλέα Δρούγκα, του Χρίστου Καρά, στις γλυπτές συνθέσεις του Βαγγέλη Μουστάκα. Κάθε έργο τους αντανακλά τις ηθικές αρετές τους και την κλασσική τους μόρφωση. Τι συμβαίνει στην περίπτωση του Πασχάλη Αγγελίδη; Στην προσπάθειά του ο καλλιτέχνης είναι προσεκτικός, τίμιος και ειλικρινής. Στα έργα του, οι αναφορές στην ιστορία είναι σημεία που λειτουργούν ως αφορμές ώστε να εκτονωθούν οι εντάσεις της μνήμης μπροστά σ’ ένα μυθικό ή ιστορικό συμβάν που αναπλάθει η φαντασία του καλλιτέχνη. Στους πίνακές του, η μνήμη φέρνει εμφανή τα σημάδια της φθοράς, ένα αποτέλεσμα από την αυθαιρεσία της υποκειμενικότητας. Αλλωστε όση υπεράνθρωπη προσπάθεια και να καταβάλλει ο ειλικρινής ζωγράφος, δεν μπορεί ποτέ να διαρρήξει τα όρια της υποκειμενικής αντίληψης. Μπορεί μόνο να προσθέσει τη μονάδα του στο άθροισμα της γνώσης και στον ευρυμένο κόσμο της εικόνας. Ο ηδυπαθής Αντίνοος, η στεφανωμένη βλοσυρή ιέρεια, ο κρεμασμένος από κορδέλες τεμαχισμένος ανδρικός κορμός να αιωρείται, θα ήταν αστείο να προκαλέσουν την εκρηκτική οργή των λογοκρατούντων αρχαιολόγων μπροστά στην παραφθορά της αλήθειας. Είναι όμως σπουδαίο να εκτιμήσουμε την συνεισφορά αυτών των εικόνων στο πλάτεμα της φαντασίας μας όταν προσεγγίζουμε τον αρχαίο κόσμο. Πόσο μακρυά στέκει η φαντασία του καλλιτέχνη από την αλήθεια του αρχαιολόγου το μαρτυρά η αντιπαραβολή των έργων μεταξύ τους. Ο καλλιτέχνης πιστός στο μεγάλο αξίωμα του αιώνα, τον «υποκειμενισμό της παράκρουσης» ζωγραφίζει θέματα που μπορεί ακόμη και να ερμηνεύουν κλασσικές ψυχικές διαταραχές του ανθρώπου. Την νεύρωση κάθε έφηβου Αντίνοου (Το βλέμμα του Έφηβου). Την νεύρωση της πόρνης και του Νάρκισσου μπροστά στη φθορά του κορμιού τους (Πανδώρα, Το Κουτί της Πανδώρας, ο Χειμώνας της Αφροδίτης). Τη νεύρωση από το παιχνίδι της εξουσίας (Κόσμος ΙΙΙ). Τη νεύρωση του ποιητή να εκφράζει αποσπασματικά την αλήθεια του κόσμου αντιμαχόμενος διαρκώς την σκέψη του (Το Τίμημα του ποιητή, Απόδραση, Μια καλή ανάμνηση). Τη νεύρωση που προκαλεί ανάμεσα στο θέατρο της ζωής και τη μοναξιά της ύπαρξης ο συμβιβασμός (Επιλογή, Θεατρικός Λόγος, Επιλογή Χρόνου μιας Μάσκας). Τη νεύρωση μπροστά στην αδυναμία της απόλυτης γνώσης και για ανερμήνευτα μυστήρια της ζωής (Το περιτύλιγμα του Δάσους, Ρίζες του Κόσμου).
  Ο Γιάννης Τσαρούχης, αναφερόμενος στο σαρκαστικό εμπαιγμό του Πικάσο για τη μανία του Ματίς να ψάχνει ξανθά μοντέλα που τα απέδιδε τελικά πράσινα, διαπίστωνε τη σχιζοφρενική ανάγκη κάθε πολιτισμού να έχει πρότυπα τα οποία στο τέλος οι άνθρωποί του περιφρονούν. Αυτή είναι η μεγαλύτερη επιτυχία της τέχνης! Να παρέχει το δικαίωμα στον καλλιτέχνη απεριόριστα να ερμηνεύει κατά βούληση από τη μεγάλη παρακαταθήκη των ιδεών και των μορφών. Να ζωγραφίζει κύκνειους τους γυναικείους λαιμούς ο Modigliani, να χρησιμοποιεί κοινά ρεμάλια ως μοντέλα του για να αποδόσει το Χριστό και τους Αγίους ο Caravagio, κ.ά. Η εμπειρία που ζούμε από τους Πίνακες του Πασχάλη Αγγελίδη αποκαλύπτει την αγάπη του καλλιτέχνη για το αποσπασματικό. Τη θεατρικότητα και την εννοιολογική αντίληψη που έχει στο μυαλό του για το σκηνογραφικό χώρο της σύνθεσης. Ακόμη, είναι εμφανής η επιθυμία του καλλιτέχνη να μιλήσει με συμβολικό τρόπο, χρησιμοποιώντας τη μεταφορά και την ποίηση, τραβώντας το πέπλο της ψυχανάλυσης.
Δρ. Γιάννης Κολοκοτρώνης

Το κείμενο παρατίθεται τον Μάιο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφίες, του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης


Βικτώρια Δεδεγιάν

  Γεννήθηκε στην Αλεξανδρούπολη, το 1948.
Σπουδές
  Το έτος 1971 αποφοίτησε από το Οικονομικό Τμήμα της ΑΒΣΘ με «Λίαν Καλώς» και συνέχισε με σπουδές ζωγραφικής (ελεύθερο σχέδιο, ιστορία τέχνης, χρώμα) στο Ελεύθερο Σπουδαστήριο Ζωγραφικής της Σχολής Βελουδάκη, με δασκάλους τους Θ. Πάντο και Σπ.Κουκουλομμάτη (1973 - 1980). Από το 1972 είναι επιστημονικός συνεργάτης Α' Τάξεως του ΚΕΠΕ (Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών).
Aτομικές Εκθέσεις
  Τέσσερεις στο «ΣΥΝ» (Κέντρο Συλλογικής και Καλλιτεχνικής Δραστηριότητας), Τοσίτσα 17, Αθήνα (1976, 1978, 1980 και 1982) και μία στο Πνευματικό Κέντρο Αμαρουσίου το 1990.
Ομαδικές Εκθέσεις
  Συμμετοχή σε πολλές Ομαδικές Εκθέσεις στο "ΣΥΝ", σε Δήμους και Κοινότητες στην Αθήνα και στην επαρχία. Μία έκθεση "ΦΡΙΖΑΣ", στο Donavert της Δ.Γερμανίας.
  Τρεις Ομαδικές Αρμενίων Ζωγράφων:
•Αίθουσα Αρμενικής Εστίας στην Αθήνα, 1979
•Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων, 1986
•Αίθουσα Αρμενικής Εστίας στην Θεσσαλονίκη, 1987
•Ομαδική 'Εκθεση Ζωγράφων Βορείων Προαστίων,
•Πνευματικό Κέντρο Ποντίων (Μελίσσια), 1990
  'Εργα της βρίσκονται σε πολλές ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, στο ΚΕΠΕ, στην Αρμένικη Ορθόδοξη Εκκλησία και στην Αρμενία (Μουσείο Γιερεβάν).

Το κείμενο παρατίθεται τον Μάιο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφίες, του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης


Οικονόμου-Μαυρογενή Ζωή

  Γεννήθηκε στην Αλεξανδρούπολη. Σπούδασε Ζωγραφική στην ΑΣΚΤ και είναι κάτοχος και πτυχίου θεωρητικών σπουδών της ΑΣΚΤ.
  Οι μεγάλοι της δάσκαλοι ήταν ο Γιάννης Μόραλης και ο Σπύρος Παπαλουκάς. Κατά τη διάρκεια της φοίτησής της στη Σχολή έλαβε δύο διακρίσεις, κεφαλής και γυμνού, με ιδιαίτερα σημαντική τη δεύτερη, όπου ενώ ήταν τριτοετής, προκρίθηκε να διαγωνιστεί με τους τελειοφοίτους και απέσπασε τον μοναδικό έπαινο.
  Δούλεψε στο εργαστήρι Βυζαντινής Αγιογραφίας του Στ. Καρτάκη. Συνέχισε την μελέτη στη Βυζαντινή Τέχνη, κάνοντας σειρά πιστών αντιγράφων, εικόνων του Βυζαντινού Μουσείου. 'Εχει ζωγραφίσει φορητές εικόνες για εκκλησίες και μοναστήρια στην Κρήτη και έχει επίσης τοιχογραφήσει το παρεκκλήσι της Παναγίας, στο μοναστήρι της Αγίας Φωτεινής και Ελισάβετ στην Υδρα.
  'Εχει ζωγραφίσει ύπαιθρα και συνθέσεις εξωτερικού και εσωτερικού χώρου, στα οποία φαίνεται το καθαρό χρώμα που διδάχθηκε από τον Παπαλουκά. 'Εχει λάβει μέρος σε Πανελλήνιες και Ομαδικές Εκθέσεις και έχει επίσης διδάξει ζωγραφική σε σχολεία και σε πολιτιστικούς ομίλους επί σειρά ετών.

Το κείμενο παρατίθεται τον Μάιο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφίες, του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης


Γεώργιος Μόσχος

ΜΑΚΡΗ (Κωμόπολη) ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
Από τους πρώτους χρονικά μεγάλους ζωγράφους που έγιναν γνωστοί έξω από τα στενά τοπικά όρια του 'Eβρου, είναι ο διαπρεπής χαράκτης (από την Μάκρη) Γεώργιος Μόσχος, που γεννήθηκε στην Αλεξανδρούπολη το 1906. Σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών και υπήρξε μαθητής του Παρθένη και του Κεφαλληνού. 'Eζησε και εργάστηκε για πολλά χρόνια στο Παρίσι. Πηγή της έμπνευσής του η ελληνική φύση, η ζωή στο ύπαιθρο και στη θάλασσα και οι παραδοσιακοί ελληνικοί οικισμοί. Το έργο του χαρακτηρίζεται ως "έργο ανθρώπου ταπεινού και εργατικού που όμως η απλότητά του, αποδεικνύεται σοφία." και κοσμεί σήμερα πινακοθήκες της Ελλάδας και του εξωτερικού, όπως η Εθνική Βιβλιοθήκη στο Παρίσι.

Το απόσπασμα παρατίθεται τον Σεπτέμβριο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα της Αναπτυξιακής Εταιρίας Αλεξανδρούπολης


Αθηνόδωρος Ταρσούδης

ΠΕΠΛΟΣ (Κωμόπολη) ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
Ο Αθηνόδωρος Ταρσούδης από τον Πέπλο, σπούδασε ηλεκτρονικός και διδάσκει στην Τεχνική Εκπαίδευση. Αυτοδίδακτος τοπικά μαθήτευσε σε μεγάλους ζωγράφους κα διακρίνεται για τις μεγαλειώδες συνθέσεις του, όπου συνδυάζει τις αρχαίες μορφές με τον σημερινό περίγυρο. 'Eχει συμμετάσχει σε πολλές εκθέσεις και έχει φιλοτεχνήσει αφίσες, εξώφυλλα, σκηνογραφίες κα τοιχογραφίες. Είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας

Το απόσπασμα παρατίθεται τον Σεπτέμβριο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα της Αναπτυξιακής Εταιρίας Αλεξανδρούπολης


  Γεννήθηκε στον Πέπλο του Έβρου το 1944. Σπούδασε ηλεκτρονικός και διδάσκει στην Τεχνική Εκπαίδευση στην Αλεξανδρούπολη. Στην ζωγραφική ουσιαστικά είναι αυτοδίδακτος. Από το 1997 είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών της Ελλάδος. Μένει στην Αλεξανδρούπολη (Βενιζέλου 62, τηλ.: 0551 - 22757).
Ατομικές Εκθέσεις
1998 Αλεξανδρούπολη, Αίθουσα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες
1996-84 Αλεξανδρούπολη, Αίθουσα Δημαρχείου
1997-91-90-88-86-85-81 Αλεξανδρούπολη, Αίθουσα Τέχνης Γ. Σταυρίδη
1996 Σουφλί, Πολιτιστικό Κέντρο
1996 Τυχερό, Αίθουσα Δημαρχείου
1987 Φέρες, Αίθουσα Δημαρχείου
1986 Πέπλος, Αίθουσα Δημαρχείου
1983 Κομοτηνή, Λέσχη Κομοτηνέων
1986 Θεσσαλονίκη, Γκαλερί "ΙΑΝΟΣ"
1987 Αθήνα, Γκαλερί "ΧΡΥΣΟΘΕΜΙΣ"
1991 Αθήνα, Γκαλερί "ΖΥΓΟΣ"
1999 Μακρινίτσα, Μουσείο Λαϊκής Τέχνης
Ομαδικές Εκθέσεις
1997 Διδυμότειχο, Πολιτιστικό Κέντρο
1998 Αλεξανδρούπολη, Εικοσάχρονα Πανεπιστημίου Θράκης Αίθουσα Ιεράς Μητρόπολης
1997 Αλεξανδρούπολη, "Αλεξάντερ HOTEL"
1997 Αλεξανδρούπολη, Αίθουσα Δημαρχείου, Έκθεση Συλλόγου Εικαστικών Τεχνών Αλεξανδρούπολης
1997 Αθήνα, Αίθουσα Βιβλίου Θρακών Δημιουργών
Εξώφυλλα σε Βιβλία & Περιοδικά
"Μπάρκο" Ποιητική Συλλογή Γ. Σταυρίδη 1975
"Τα φεγγάρια της Ανάστασης" Ποιητική Συλλογή Θ. Μουσίκα 1996
"Μελέτη των Ενδοφθαλμίων όγκων" Ιατρού Δ. Αναστασιάδη
"Χρήση Μισχωτού Μοσχεύματος" Ιατρού Ν. Κατσικογιάννη
"Περιβάλλον και Μαθητές" Ένωση Ελλήνων Φυσικών
"Λόγος" Σχολείου Ξένων Γλωσσών Μαζαράκη
"Θρηίκιος Ανεμος" Διμηνιαίο Περιοδικό για τη Θράκη
"Ενδοχώρα" Περιοδικό για τη Θράκη, 1995-1997
"Η θάλασσά μας" Οικολογικής Ομάδας Ε.Π. Λυκείου Αλεξανδρούπολης
"Η Λογοτεχνία στο Σχολείο" Παιδαγωγικό Τμήμα Πανεπιστημίου Θράκης
Αφίσες
Ελευθέρια Αλεξανδρούπολης 1995 & 1997
Εκδήλωση για τη συγγραφέα Μάρω Δούκα
Διημερίδα Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης
"Η Λογοτεχνία στο Σχολείο" Συνέδριο Ένωσης Πολιτιστικών Φορέων Έβρου
Σκηνογραφίες-Σκηνικά (Θεατρικής Ομάδας Τεχνικού Λυκείου Αλεξανδρούπολης)
"Ζητείται Ψεύτης" του Ν. Ψαθά
"Ο Καραγκιόζης παρά λίγο Βεζύρης" του Γ. Σκούρτη
"Η Αυλή των θαυμάτων" του Ι. Καμπανέλη

Το κείμενο παρατίθεται τον Μάιο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφία, του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης


Θεατρικοί συγγραφείς

Θράκης Θρύλος

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ (Πόλη) ΕΒΡΟΣ
1903 - 1985
Ο Νίκος Πρωτόπαπας (φιλ. Ψευδώνυμο Θράκης Θρύλος 1903-1985), ασχολήθηκε κυρίως με το χρονογράφημα και το θέατρο. 'Eργα του παρουσιάστηκαν επανειλημμένα από ελληνικού θιάσους και από το ραδιόφωνο. Ιδού μερικοί τίτλοι: "Η οργή του 'Eβρου", "Η Νίκη είναι Δική μας", "Η Μαρούλα της Λήμνου"

Λογοτέχνες

Τάκης Ακρίτας

1909 - 1982
Δάσκαλος από την Αλεξανδρούπολη και λογοτέχνης με γνήσιο λυρισμό, ήταν ο Τάκης Ακρίτας (1909-1982) ο Ανέστης Ευμορφόπουλος με το πραγματικό του όνομα, που έγραψε μυθιστορήματα, διηγήματα και ταξιδιωτικά οδοιπορικά. Από το έργο του: "Ο πειρασμός και άλλα διηγήματα", "Οι Γερμανοί στην Κρήτη", "Θράκη Αρχαία και Σύγχρονη Ζωή".

Μουσικοί

Καραφυλλίδης Βαγγέλης

  Ο Βαγγέλης Καραφυλλίδης γεννήθηκε το 1971 στην Αλεξανδρούπολη. Το 1989 εισήχθη στο τμήμα Φυσικής του Α.Π.Θ. με υποτροφία. Εκανε διπλωματική εργασία πάνω στα τεχνητά νευρωνικά δίκτυα. Αποφοίτησε από το τμήμα Φυσικής τον Ιούλιο του 1996.
  Παράλληλα με τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο έκανε και μουσικές σπουδές. Από το Μακεδονικό Ωδείο και από την τάξη του Δημήτρη Αθανασιάδη πήρε με Αριστα το Πτυχίο Φούγκας (1992). Από το ίδιο Ωδείο και την τάξη του Νίκου Αστρινίδη πήρε Δίπλωμα Πιάνου με Αριστα και Α' βραβείο παμψηφεί (1994). Από το Μουσικό Κολέγιο και την τάξη του Αλκη Μπαλτά πήρε Δίπλωμα Σύνθεσης με Αριστα παμψηφεί (1996). Εχει παρακολουθήσει σεμινάρια των Αθανασιάδη, Αντωνίου, Λαπιδάκη και Καλογερά. Εργα του έχουν παιχτεί στη Θεσσαλονίκη, την Αλεξανδρούπολη, την Ξάνθη, την Αθήνα, το Βερολίνο και το Βούπερταλ. Σαν πιανίστας έχει εμφανιστεί στη Θεσσαλονίκη και την Ξάνθη.
  Το συνθετικό του έργο απετέλεσε αντικείμενο εργασίας στο πλαίσιο του μαθήματος "Εισαγωγή στη Νεοελληνική μουσική" στο τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων "Θεσσαλονίκη, Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 1997" συμμετείχε σε συναυλία με έργα Ελλήνων συνθετών και του David Gompper (προέδρου της ένωσης Αμερικάνων συνθετών) με τη διπλή ιδιότητα πιανίστα - συνθέτη.
  Εχει γράψει μουσική σε διάφορα στυλ. Ανάμεσα στα έργα του: Παραλλαγές για Κουαρτέτο Εγχόρδων, Παραλλαγές για Κουϊντέτο Πνευστών, "Το σκοτάδι, ο θάνατος ... " σε ποίηση Τάκη Βαρβιτσιώτη για χορωδία και ορχήστρα δωματίου (σε ελεύθερη ατονικότητα). Σε κάποια άλλα έργα του είναι φανερή η επίδραση από το μεταρομαντισμό (Toccata για πιάνο) ή ακόμη και από την ελληνική παράδοση και τις εθνικές σχολές: Παραλλαγές σε ένα Νησιώτικο Χορό, Μικρογραφίες, Κοντσερτίνο για Βιολί και Ορχήστρα. Για τα έργα του "Παραλλαγές σε ένα Νησιώτικο Χορό" και "Μικρογραφίες" πήρε το 1ο και 2ο βραβείο αντίστοιχα του 1ου Διαγωνισμού Σύνθεσης για Πιάνο που διοργάνωσε η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Δήμου Ξάνθης.
  Δίδαξε Μουσική στο Μακεδονικό Ωδείο και στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμαριάς, Φυσική στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και Φόρμα και Δομή Εργων Σύγχρονης - Πρωτοποριακής Μουσικής, Σύγχρονες Ερμηνευτικές Τεχνικές καθώς και Εργαστήριο Σύνθεσης και Δημιουργίας στο Πολιτιστικό Ι.Ε.Κ. Θεσσαλονίκης.

Το κείμενο παρατίθεται τον Απρίλιο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφία, του Συλλόγου Οι Φίλοι της Μουσικής "Λίλιαν Βουδούρη"


Πεζογράφοι

Ποιητές

Κώστας Θρακιώτης

Ο Κώστας Θρακιώτης (φιλολογικό ψευδώνυμο του Θαλή Προδρόμου), γεννήθηκε στην Αλεξανδρούπολη το 1909. Είναι από τους πρώτους χρονολογικά Εβρίτες που διαπρέπει στα γράμματα. Καθηγητής, Φιλόλογος, δίδαξε σε γυμνάσια του 'Eβρου και στην Αθήνα και ο πρώτος Εβρίτης που βραβεύτηκε με "Κρατικό βραβείο ποίησης 1964 και βραβείο Καλοκαιρίνειου θεατρικού διαγωνισμού". 'Hταν ποιητής, μυθιστοριογράφος, λαογράφος κα θεατρικός συγγραφέας. Από τους πρώτους στην Ελλάδα, έφερε το νέο πνεύμα στην ποίηση με κατά της ομοιοκαταληξίας και λυρικής αισθηματολογίας, θεωρώντας ότι σκοπός της τέχνης, είναι να εξυψώσει τον άνθρωπο και να βελτιώσει τη ζωή του. Με το ψευδώνυμο και το έργο του, προβάλλει την παράδοση και ιστορία της Θράκης, τόσο στην ποίηση ("Συμφωνία του Ορφικού Ρόδου"), στη Λαογραφία ("Λαϊκή πίστη κα Λατρεία στη Θράκη"), όσο στον αφηγηματικό του λόγο ("Θρακικές Ιστορίες", "'Eνα παιδί στην Καταχνιά") και με το θεατρικό του έργο ("Βισβίζηδες", "Το χαμόγελο της Μήδειας").

Το απόσπασμα παρατίθεται τον Σεπτέμβριο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα της Αναπτυξιακής Εταιρίας Αλεξανδρούπολης


Συγγραφείς

Αγγελος Ποιμενίδης

Ο Aγγελος Ποιμενίδης που γεννήθηκε στο Ορτάκιοϊ στις αρχές του 20ου αιώνα, σταδιοδρόμησε ως δάσκαλος στην Αλεξανδρούπολη. Με ποικιλία ενδιαφερόντων, στάθηκε πρωτοπόρος στις αρχαιολογικές έρευνες της περιοχής του. Δημοσίευσε ποιήματα και άρθρα κυνηγετικού ενδιαφέροντος στο περιοδικό "Κυνηγετικά Νέα". Ιδιαίτερης αξίας είναι το βιβλίο του "Ιστορικά και Αρχαιολογικά θέματα, γύρω από την Αλεξανδρούπολη".

Το απόσπασμα παρατίθεται τον Σεπτέμβριο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα της Αναπτυξιακής Εταιρίας Αλεξανδρούπολης


Καλλιόπη Παπαθανάση-Μουσιοπούλου

Τις άγνωστες πτυχές της θρακικής ιστορίας, έφερε σε φως με έρευνές της στα διάφορα αρχεία, η Καλλιόπη Παπαθανάση-Μουσιοπούλου. Η εργασία της "Οικονομική και Κοινωνική ζωή της Θράκης, κατά την Τουρκοκρατία" (1974), πήρε έπαινο της Ακαδημίας Αθηνών, ενώ το βιβλίο της "Η απελευθέρωση της δυτικής Θράκης" (1975), αποτελεί πολύτιμη πηγή για την πρόσφατη ιστορία μας. Στο πλούσιο σε όγκο και ποιότητα έργο της (23 βιβλία και 60 επιστημονικές ανασκοπήσεις και δημοσιεύματα), συγκαταλέγονται και 3 παιδικά μυθιστορήματα ("Αντώνης Στενημαχίτης", "Η μεγάλη περιπέτεια" και "Αετοί και Γύπες στα Ηπειρωτικά βουνά".

Το απόσπασμα παρατίθεται τον Σεπτέμβριο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα της Αναπτυξιακής Εταιρίας Αλεξανδρούπολης


Σχετικές με τον τόπο

Iσαάκιος Kομνηνός

ΦΕΡΕΣ (Κωμόπολη) ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
1093 - 1152
  Tριτότοκος γιος του αυτοκράτορα Aλεξίου A΄ Kομνηνού και της Eιρήνης Δούκαινας, έλαβε από τον πατέρα του τον τίτλο του καίσαρα, ενώ προήχθη σε σεβαστοκράτορα από τον αδελφό του αυτοκράτορα Iωάννη B΄. Eπιδιώκοντας την εκθρόνιση του αδελφού του συνωμότησε με αξιωματούχους του κράτους και με όλους τους εχθρούς του Bυζαντίου (Mουσουλμάνους, Aρμένιους και Λατίνους) ενώ ήταν εξόριστος. Kατά το προσκύνημά του στους Aγίους Tόπους έχτισε με προσωπικά του έξοδα υδραγωγείο στο μοναστήρι του Aγίου Iωάννη του Bαπτιστή στον Iορδάνη. Mε τον αιφνίδιο θάνατο του Iωάννη B΄ ο Iσαάκιος διεκδίκησε την εξουσία από τους νόμιμους διαδόχους Iσαάκιο και Mανουήλ, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Παντρεύτηκε γύρω στα 1100 κάποια Eιρήνη, από την οποία απέκτησε δύο γιους και δύο κόρες. Mε την εμφάνιση των πρώτων συμπτωμάτων κάποιας αρρώστιας (1150) κοπάζει η φιλαρχία του. Tο 1151/2 ιδρύει και προικοδοτεί με τα απέραντα κτήματα που κατείχε στην Aίνο το μεγάλο μοναστήρι της Θεοτόκου Kοσμοσώτειρας στη Bήρα, όπου προτίμησε να ταφεί, παρόλο που είχε προετοιμάσει πολυτελή τύμβο στο νάρθηκα της Mονής της Xώρας στην Kωνσταντινούπολη. Συνέταξε επίσης το "τυπικό" λειτουργίας της μονής Kοσμοσώτειρας το κείμενο του οποίου σώθηκε ως σήμερα. H προσωπογραφία του αναγνωρίζεται πιθανόν στη μορφή του Aγίου Mερκουρίου, όπως απεικονίζεται σε τοιχογραφία που κοσμεί το καθολικό της μονής.

Το κείμενο παρατίθεται τον Απρίλιο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα του Thracian Electronic Thesaurus, του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.


Φιλικής Εταιρείας μέλη

Μητροπολίτης Μαρώνειας Ιωαννίκιος

ΔΟΡΙΣΚΟΣ (Οικισμός) ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
Στο νεότερο Δορίσκος υπάρχει η παλιά Εκκλησία. Εδώ πέθανε και θάφτηκε το 1838 ο Μητροπολίτης Μαρώνειας Ιωαννίκιος, γνωστός για τη δράση του ως μέλος της Φιλικής Εταιρείας

Έχετε τη δυνατότητα να δείτε περισσότερες πληροφορίες για γειτονικές ή/και ευρύτερες περιοχές επιλέγοντας μία από τις παρακάτω κατηγορίες και πατώντας το "περισσότερα":

GTP Headlines

Λάβετε το καθημερινό newsletter με τα πιο σημαντικά νέα της τουριστικής βιομηχανίας.

Εγγραφείτε τώρα!
Greek Travel Pages: Η βίβλος του Τουριστικού επαγγελματία. Αγορά online

Αναχωρησεις πλοιων

Διαφημίσεις

ΕΣΠΑ