gtp logo

Πληροφορίες τοπωνυμίου

Εμφανίζονται 1 τίτλοι με αναζήτηση: Βιογραφίες για το τοπωνύμιο: "ΜΕΛΙΓΑΛΑΣ Κωμόπολη ΜΕΣΣΗΝΙΑ".


Βιογραφίες (1)

Καλλιτέχνες

Κάλλας Μαρία

1923 - 1977
  Η Μαρία Κάλλας, η διάσημη Ελληνίδα υψίφωνος με την παγκόσμια ακτινοβολία, γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη στις 3 Δεκεμβρίου 1923.
  Το πραγματικό της όνομα ήταν ´Αννα-Μαρία -Σοφία Καλογεροπούλου, που αργότερα έγινε Μαριάννα Καλογεροπούλου και τέλος Μαρία Κάλλας. Ήταν κόρη Ελλήνων μεταναστών στην Αμερική του μεσοπολέμου. Από μικρή έδωσε δείγματα του μουσικού ταλέντου της και της θαυμάσιας φωνής της.
  Από τα οκτώ της χρόνια παρακολούθησε μαθήματα τραγουδιού. Μετά το διαζύγιο των γονιών της το 1936, η Μαρία Κάλλας και η μητέρα της ήρθαν στην Ελλάδα και εγκαταστάθηκαν στην Αθήνα. Ανακαλύπτοντας γρήγορα τα εξαιρετικά χαρίσματα της κόρης της, η φιλόδοξη μητέρα την έσπρωξε να τα αξιοποιήσει από πολύ νωρίς και μάλιστα με τρόπο μάλλον πιεστικό, όπως εξομολογήθηκε κάποτε η ίδια η υψίφωνος.
  Έτσι στην φτωχή Αθήνα της δεκαετίας του ’30, η άχαρη ντροπαλή κοπέλα που είχε γίνει στο μεταξύ η Κάλλας γράφηκε στο Ωδείο της Αθήνας. Παράλληλα παρακολούθησε μαθήματα τραγουδιού κοντά σε μια πεπειραμένη δασκάλα που αναγνώρισε αμέσως το σπάνιο ποιόν της φωνής της. Ήταν η Ελβίρα Ντε Ιντάλγκο, μια Ισπανίδα σοπράνο που είχε μεσουρανήσει τη δεκαετία του ’20 και δίδασκε τότε τραγούδι στο Εθνικό Ωδείο. Η Ελβίρα Ντε Ιντάλγκο έδειξε στην προικισμένη δεκαεξάχρονη μαθήτριά της σχεδόν όλα όσα αυτή θα χρειαζόταν αργότερα, οδηγώντας την με απόλυτη ασφάλεια στο ραντεβού με το μυθικό καλλιτεχνικό της πεπρωμένο.
  Ως μαθήτρια η Κάλλας εμφανίστηκε στη Λυρική Σκηνή της Αθήνας ερμηνεύοντας διάφορους ρόλους. Γρήγορα έλαμψε η μουσική της ιδιοφυία.
  Στις 27 Νοεμβρίου 1940 έκανε την πρώτη της επαγγελματική εμφάνιση ερμηνεύοντας τον ρόλο της Βεατρίκης στο "Βοκκάκιο".Το 1942 πρωταγωνίστησε στην "Καβαλερία Ρουστικάνα".Το 1945 ετοιμάζεται να φύγει στην Αμερική.
  Τον Αύγουστο του 1945 κάνει μια αποχαιρετιστήρια εμφάνιση στο θέατρο Κοτοπούλη. Για την εμφάνιση αυτή η Σοφία Σπανούδη παρατηρεί: "Μαρία Καλογεροπούλου! Φωνή δισυπόστατη, λαμπερή και σκοτεινή στις δραματικές αποχρώσεις της, η καθ’ αυτό σοπράνο φάλκον... Η πλουσιότατη μουσική φύσις αυτής της καλλιτέχνιδος θα την οδηγήσει μαζί με την ασύγκριτη ομορφιά της στους διεθνείς θριάμβους".Μετά την εμφάνιση αυτή φεύγει για την Αμερική.
  Το 1945 όμως πήγε στην Ιταλία, την πατρίδα του μελοδράματος, όπου έκανε την πρώτη της εμφάνιση στη Βερόνα στις 3 Αυγούστου του 1947 με τον "Τζιοκόντο". Την ίδια χρονιά εμφανίζεται στο Μιλάνο, όπου δημιούργησε τους πιο μεγάλους ρόλους. Τα προφητικά λόγια της Σπανούδη του 1945 επαληθεύονται στην Ιταλία, όταν με την σοφή καθοδήγηση του Μαέστρου Tούλιο Σεραφείμ η Κάλλας ανακαλύπτει εκ νέου ένα πλούσιο και λίγο-πολύ άγνωστο παρελθόν. Αρχικά στην Ιταλία η Κάλλας εντυπωσίασε σαν ένα φαινόμενο που μπορούσε να τραγουδήσει τα πάντα. Συνειδητοποίησαν όμως ότι αντιπροσώπευε μια καινούρια πρόταση, μόνο όταν καταπιάστηκε με γνωστά έργα του ρεπερτορίου, ιδιαίτερα τη "Λουτσία",όπου ως τότε κυριαρχούσαν φωνές σαν των Λίνα Παλιούγκι, Λίλυ Πονς.
  Στις στρογγυλές, ομοιογενείς, χωρίς ιδιαίτερη έκταση φωνές του Βερίσμο, γράφει ο Σεγκαλίνι, "η Κάλλας αντιπροτείνει ένα όργανο ανομοιογενές ίσως, αλλά με απειρία χρωμάτων, διότι κάθε ρόλος ήθελε τη δική του ξεχωριστή φωνή".
  Η Κάλλας αναδείχτηκε η μεγαλύτερη υψίφωνος του 20ού αιώνα. Με τρόπο έξοχο και ανεπανάληπτο ερμήνευσε τη "Νόρμα" του Κερουμπίνι. Τους ρόλους της "Νόρμας" και της "Μήδειας" η Κάλλας τους ερμήνευσε στο φεστιβάλ της Επιδαύρου το 1960 και 1961. Το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου συγκλονίστηκε από την εξαίσια φωνή της και την ασύγκριτη τέχνη της.
  Στις 11 Δεκεμβρίου του 1961 η Κάλλας ερμηνεύει την "Μήδεια" του Κερουμπίνι στη Σκάλα του Μιλάνου. Εκεί ανέσυρε από την λήθη και ξανάδωσε ζωή στο αριστούργημα αυτό με συναρπαστικό τρόπο και καθήλωσε το κοινό της.
  Το πόσο η Κάλλας υπήρξε το ίδιο ευαίσθητη επαγγελματίας στο οπτικό μέρος μαρτυρά το εκπληκτικό φαινόμενο της μεταμόρφωσης της από μια υπέρβαρη τραγουδίστρια σε μια κομψή τραγωδό. Μέσα σ’ ένα σύντομο διάστημα η υψίφωνος, για την οποία οι δημοσιογράφοι είχαν πει πως τα πόδια της ήταν παχύτερα από αυτά των ελεφάντων, στο θρίαμβο του Ρανταμές από την "Αΐντα",απέκτησε την υπέρκομψη κορμοστασιά που της επέτρεψε να γίνει μια αιθέρια ´Αλκηστις. Το 1965 η Μαρία Κάλλας ερμηνεύει την "Τόσκα" στο Κόβεν Γκάρντεν (στις 5 Ιουλίου).
  Η Μαρία Κάλλας μετά το θριαμβευτικό ντεμπούτο της στη Βερόνα παντρεύτηκε τον Τζιοβάνι Μπατίστα Μενεγκίνι, ιδιοκτήτη εργοστασίου παραγωγής τούβλων από τη Βερόνα, ο οποίος έγινε για την Μαρία Κάλλας "Πυγμαλών" και δρομολόγησε την καριέρα της σε αλάνθαστο δρόμο. Ο άντρας όμως που πραγματικά αγάπησε στη ζωή της ήταν ο Αριστοτέλης Ωνάσης.
  Η Μαρία Κάλλας πέθανε στο Παρίσι στις 16 Σεπτεμβρίου 1977 στο διαμέρισμά της από καρδιακή προσβολή. Η σωρός της αποτεφρώθηκε και κατά την επιθυμία της σκορπίστηκε στα νερά του Αιγαίου πελάγους, τον Ιούνιο του 1979.

Το κείμενο παρατίθεται τον Μάιο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφίες, των Αρσάκειων - Τοσίτσειων Σχολείων


Έχετε τη δυνατότητα να δείτε περισσότερες πληροφορίες για γειτονικές ή/και ευρύτερες περιοχές επιλέγοντας μία από τις παρακάτω κατηγορίες και πατώντας το "περισσότερα":

GTP Headlines

Λάβετε το καθημερινό newsletter με τα πιο σημαντικά νέα της τουριστικής βιομηχανίας.

Εγγραφείτε τώρα!
Greek Travel Pages: Η βίβλος του Τουριστικού επαγγελματία. Αγορά online

Αναχωρησεις πλοιων

Διαφημίσεις

ΕΣΠΑ