Εμφανίζονται 30 τίτλοι με αναζήτηση: Μνημεία που αναφέρονται από αρχαίους στην ευρύτερη περιοχή: "ΠΑΤΡΑ Πόλη ΑΧΑΪΑ" .
ΠΑΤΡΑΙ (Αρχαία πόλη) ΑΧΑΪΑ
Βρισκόταν σε υπαίθριο χώρο της αγοράς (Παυσ. 7,20,5).
Βρισκόταν στο χώρο του Ωδείου και ήταν φτιαγμένο από τα λάφυρα του πολέμου των Αιτωλών κατά των Γαλατών. Σ' εκείνο τον πόλεμο οι Πατρείς είχαν βοηθήσει τους Αιτωλούς, μόνοι αυτοί απ' όλους τους Αχαιούς (Παυσ. 7,20,6).
Οι επίχρυσοι αυτοί ανδριάντες ήταν στημένοι πάνω σε μια πύλη που βρισκόταν κοντά στο Ιερό του Απόλλωνα. Παρίσταναν και τους τρεις σαν παιδιά (Παυσ. 7,20,7). Ο Αθερίων ήταν αδελφός του Πατρέα (Εκδ. Αθηνών, Παυσανίου Ελλάδος Περιήγησις, τόμ. 4ος, σελ. 114, σημ. 2).
Ηταν αγάλματα του Διονύσου που το καθένα είχε το όνομα μιας αρχαίας πόλης (Μεσάτις, Ανθεια, Αρόη). Βρίσκονταν στο τέμενος μιας ντόπιας γυναίκας για την οποία δεν έχουμε πληροφορίες. Κατά τη διάρκεια της γιορτής του Διονύσου μετέφεραν τα αγάλματα αυτά στο Ιερό του Αισυμνήτη (Παυσ. 7,21,6).
Ηταν χάλκινα και βρίσκονταν κοντά στο λιμάνι (Παυσ. 7,21,10).
Βρισκόταν στην ακρόπολη των Πατρών. Το χρυσελεφάντινο άγαλμα της θεάς, έργο των Μέναιχμου και Σοϊδα, το είχαν φέρει από την Αιτωλία (Παυσ. 7,18,8).
Ηταν Ιερό κοινό για τους Ιωνες που ήταν εγκατεστημένοι στην Αρόη (Πάτρα), την Ανθεια, και την Μεσάτιν. Το Ιερό αυτό βεβήλωσαν η ιέρεια της θεάς Κομαιθώ και ο Μελάνιππος και γι' αυτό η Αρτεμις έστειλε στη χώρα συμφορές (Παυσ. 7.19.1,3).
Αισυμνήτη ονόμαζαν το θεό που είχε φέρει μαζί του μέσα σε λάρνακα ο Ευρύπυλος όταν ήρθε στην Πάτρα και πρέπει να ταυτιζόταν με το Διόνυσο. Η λατρεία του είχε ανατεθεί σε μια ομάδα με δεκα οχτώ μέλη, γυναίκες και άντρες. Στη γιορτή του θεού έβγαζαν τη νύχτα τη λάρνακα από το Ιερό και έκαναν και πομπή προς το Μείλιχο αναπαριστώντας τη διαδικασία που ακολουθούνταν τον καιρό των ανθρωποθυσιών στην Τρικλαρία (Παυσ. 7,20,1). Το Ιερό του Αισυμνήτη βρισκόταν στα δεξιά του δρόμου που οδηγούσε από την αγορά στο παραλιακό τμήμα της πόλης (Παυσ. 7,21,6).
Βρισκόταν στο δρόμο που οδηγούσε από την ακρόπολη στην κάτω πόλη και εκεί τιμώνταν και ο Αττις. Λατρευτικό άγαλμα υπήρχε μόνο για τη Μεγάλη Μητέρα και ήταν λίθινο (Παυσ. 7,20,3).
Στο Ιερό υπήρχε άγαλμα που παρίστανε το θεό γυμνό με σανδάλια στα πόδια. Το ένα του πόδι πατούσε σε βουκράνιο (κεφαλή ταύρου) (Παυσ. 7,20,3).
Βρισκόταν στο ίδιο τέμενος με άλλα Ιερά. Το λατρευτικό άγαλμα ήταν όλο λίθινο εκτός από το ένδυμά του (Παυσ. 7,20,9).
Βρισκόταν στο ίδιο τέμενος με άλλα Ιερά. Το λατρευτικό άγαλμα της θεάς ήταν χρυσελεφάντινο (Παυσ. 7,20,9).
Ο Διόνυσος είχε αυτό το προσωνύμιο γιατί το λατρευτικό του άγαλμα είχε μεταφερθεί στην Πάτρα από την Καλυδώνα (Παυσ. 7,21,1).
Σύμφωνα με την παράδοση το είχε φτιάξει ο Ευρύπυλος όταν σώθηκε από την τρέλα. Το λατρευτικό άγαλμα της θεάς ήταν λίθινο (Παυσ. 7,21,7).
Ηταν παραθαλάσσια και βρίσκονταν κοντά στο Ιερό του Ποσειδώνα. Το ένα από τα δύο λατρευτικά αγάλματα το είχαν τραβήξει με τα δίχτυα από τη θάλασσα ψαράδες μια γενιά πριν τον Παυσανία (Παυσ. 7,21,10).
Βρισκόταν στη συνέχεια του παραθαλάσσιου άλσους των Πατρών. Το λατρευτικό άγαλμα παρίστανε τη Δήμητρα και την Κόρη όρθιες, ενώ υπήρχε και άλλο άγαλμα που παρίστανε τη Γη καθιστή. Μπροστά από το Ιερό υπήρχε πηγή από την οποία έπαιρναν χρησμούς για τους αρρώστους (Παυσ. 7,21,12).
Βρισκόταν πέρα από την ακρόπολη, κοντά σε εκείνη την πύλη του τείχους που οδηγούσε προς τη Μεσάτι (Παυσ. 7,21,13).
The Earth, as has appeared already, was to the primitive populations almost the chief discloser of the future (thus, originally, at Delphi). The oracle of Earth (gaia) at Aegira in Achaia, mentioned by Pliny (xxviii. § 147), may be a mistake of that writer (cf. Pausan. vii. 25, § 13); but at Patrae, not far from Aegira, Earth, associated with Demeter (i. e. Ge meter) and Persephone, gave oracles respecting the sick. A mirror was let down by a rope into a sacred well, so as to float upon the surface. Prayers were then performed and incense offered, whereupon the image of the sick person was seen in the mirror either as a corpse or in a state of recovery. (Pausan. ii. 24, § 1.)
In like manner he (Alkibiades) persuaded the people of Patrae to attach their city to the sea by long walls.
Βρισκόταν μέσα στον περίβολο του Ιερού της Λαφρίας και το λατρευτικό άγαλμα της θεάς ήταν χρυσελεφάντινο (Παυσ. 7,20,2).
Βρισκόταν στην αγορά των Πατρών. Μέσα στο Ναό υπήρχε γλυπτική εικόνα που παρίστανε το Δία καθιστό σε θρόνο και την Αθηνά όρθια δίπλα του. Απέναντι από αυτό το άγαλμα υπήρχε και ένα της Ηρας (Παυσ. 7,20,3).
Βρισκόταν απέναντι από την έξοδο της αγοράς. Το λατρευτικό άγαλμα της θεάς σύμφωνα με την παράδοση το είχε πάρει ο Πρευγένης από τη Σπάρτη όταν την κατέλαβαν οι Δωριείς και το μετέφερε στη Μεσόα. Από εκεί το έφερναν μόνο όταν γινόταν κάποια γιορτή της Λιμνάτιδος (Παυσ. 7,20,7-8).
Οι δύο Ναοί βρίσκονταν κοντά στο θέατρο των Πατρών. Τα λατρευτικά τους αγάλματα ήταν λίθινα και πολύ μεγάλα σε μέγεθος (Παυσ. 7,20,9).
Βρισκόταν κοντά στο λιμάνι και το λατρευτικό του άγαλμα, που παρίστανε το θεό όρθιο, ήταν λίθινο (Παυσ. 7,21,7).
Βρίσκονταν μέσα σε ένα παραθαλάσσιο άλσος και τα λατρευτικά τους αγάλματα ήταν λίθινα (Παυσ. 7,21,11).
Βρισκόταν στον υπαίθριο χώρο της αγοράς, μπροστά από ένα άγαλμα της Αθηνάς (Παυσ. 7,20,5).
Βρισκόταν μπροστά από το Ιερό της Αθηνάς. Προς τιμήν του Πρευγένη οι Πατρείς έκαναν ετήσιους εναγισμούς στη γιορτή της Αρτέμιδος Λιμνάτιδος (Παυσ. 7,20,9).
Βρισκόταν στη συνέχεια από την αγορά και ο Παυσανίας το χαρακτηρίζει πιο ευπαρουσίαστο από όλα τα ελληνικά ωδεία, πλην εκείνου των Αθηνών (Παυσ. 7,20,6).
Βρισκόταν κοντά στο λιμάνι. Το λατρευτικό άγαλμα της θεάς ήταν ξύλινο, εκτός από το πρόσωπο και τα άκρα χεριών και ποδιών που ήταν λίθινα (Παυσ. 7,21,10).
Λάβετε το καθημερινό newsletter με τα πιο σημαντικά νέα της τουριστικής βιομηχανίας.
Εγγραφείτε τώρα!