Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ιδρύθηκε το 2005, αρχικά ως θυγατρική της εταιρίας ΟΣΕ Α.Ε., με σκοπό την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων.
Σήμερα, η εταιρία λειτουργεί ως ανεξάρτητη από τον Όμιλο ΟΣΕ εταιρία του ελληνικού δημοσίου, ενώ προς το παρόν αποτελεί τη μοναδική εταιρία παροχής σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα μας, λειτουργώντας προαστιακά, εθνικά, περιφερειακά δρομολόγια.
Διαχειρίζεται:
Επιπλέον η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πραγματοποιεί δρομολόγια με λεωφορεία προς και από Βουλγαρία. Συγκεκριμένα:
Πληροφορίες:
- Τηλεφωνικό κέντρο: 1110
Για κρατήσεις θέσεων:
- Γραφείο Έκδοσης Θεσσαλονίκης, τηλ. 2310 599100
Τα εν λόγω δρομολόγια μπορείτε να τα δείτε
εδώ.
Υπάρχει, ακόμη, η δυνατότητα προνομιακών μεταβάσεων στην Ευρώπη μέσω των διεθνών συμφωνιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σχετικές πληροφορίες υπάρχουν στη σελίδα
http://www.trainose.gr/content/eyropaikoi-sidirodromoi
Στις 18/4/2012 ξεκινά και η πιλοτική λειτουργία της υπηρεσίας Τραίνο - Ταξί. Η λειτουργία εφαρμόζεται για 4 μήνες στην πόλη της Θεσσαλονίκης και στην ευρύτερη περιοχή αυτής, σε συνεργασία με την εταιρεία ΕΥΡΩΤΑΞΙ και αργότερα θα επεκταθεί και με άλλες εταιρείες ταξί, που διαθέτουν κατάλληλα μηχανογραφικά συστήματα, ανάλογα με την ανταπόκριση του επιβατικού κοινού.
Οι επιβάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με προορισμό τη Θεσσαλονίκη θα μπορούν μέσω των εκδοτηρίων εισιτηρίων να εξασφαλίζουν προνομιακό κουπόνι συνδυασμένης μετακίνησης τραίνο - ταξί, με σημαντικές εκπτώσεις που φτάνουν το 15%, για μεταφορά από το σταθμό της Θεσσαλονίκης στην περιοχή της επιλογής τους, εντός της πόλης.
Οι επιβάτες δεν επιβαρύνονται με επιπλέον κόστος για την εξασφάλιση της υπηρεσίας ταξί, δεδομένου ότι αποτελεί προσφορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς το επιβατικό κοινό.
Συγκεκριμένα, η υπηρεσία προσφέρεται με βάση τα παρακάτω σημεία:
- Η δυνατότητα κράτησης παρέχεται στους επιβάτες από τους σταθμούς που διαθέτουν ηλεκτρονικό σύστημα κράτησης θέσεων και έκδοσης εισιτηρίων, καθώς επίσης από τα γραφεία ταξιδίων της Αθήνας, Λάρισας, Βόλου και Θεσσαλονίκης.
- Η νέα υπηρεσία εξυπηρετεί τους επιβάτες που έχουν προορισμό τη Θεσσαλονίκη και επιβιβάζονται στις αμαξοστοιχίες από σταθμούς του άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης. Τελευταίος σταθμός από τον οποίο μπορεί να εξασφαλιστεί η υπηρεσία «ΤΡΑΙΝΟ-ΤΑΞΙ» για την πόλη της Θεσσαλονίκης είναι ο Σταθμός Κατερίνης.
- Ο επιβάτης, ο οποίος επιθυμεί να μεταφερθεί με ταξί στον προορισμό του στην πόλη της Θεσσαλονίκης και στην ευρύτερη περιοχή της, δηλώνει την πρόθεσή του στο σημείο πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το οποίο διαθέτει το ηλεκτρονικό σύστημα κράτησης θέσεων και έκδοσης εισιτηρίων.
- Ο τίτλος μεταφοράς για την υπηρεσία τραίνο - ταξί (κουπόνι) είναι ονομαστικός, φέρει τον αριθμό επιβατών ανά όχημα ταξί, αναγράφει τον συγκεκριμένο τελικό προορισμό του επιβάτη/επιβατών (ομαδικό) και εκδίδεται σε δύο αντίτυπα, το ένα εκ των οποίων ο επιβάτης παραδίδει στον οδηγό του ταξί που τον μεταφέρει.
- Ο επιβάτης που έχει εξασφαλίσει το δικαίωμα χρήσης της υπηρεσίας, οφείλει να χρησιμοποιήσει το ταξί που έχει δεσμευτεί για τη μετακίνησή του μέσα σε δεκαπέντε λεπτά από την πραγματική άφιξη της αμαξοστοιχίας στο Σταθμό. Η αναμονή υπολογίζεται από την ώρα άφιξης που πραγματοποιεί η αμαξοστοιχία, ακόμη και στην περίπτωση καθυστέρησης. Τα οχήματα ταξί υποχρεούνται στις περιπτώσεις καθυστερήσεων να αναμένουν τους επιβάτες.
- Τα συνεργαζόμενα με την υπηρεσία ταξί βρίσκονται σε αναμονή σε ειδικό προκαθορισμένο χώρο στον Σταθμό Θεσσαλονίκης προς τον οποίο υπάρχει σχετική ειδική σήμανση.
- Σε περίπτωση που ο πελάτης θελήσει να κατευθυνθεί σε άλλον προορισμό από αυτόν που έχει αναφέρει στον οδηγό και το αντίτιμο είναι μεγαλύτερο από αυτό που έχει κλείσει, τότε γίνεται νέα έναρξη «σημαίας» με έκδοση αντίστοιχης απόδειξης προς τον πελάτη.
- Οι προνομιακές τιμές μεταφοράς για τη χρήση της υπηρεσίας Τραίνο - Ταξί είναι διαβαθμισμένες ανά ζώνες στις περιοχές της Θεσσαλονίκης, και ο επιβάτης έχει τη δυνατότητα πληροφόρησης των διαβαθμισμένων ανά ζώνη τιμών τόσο από τα εκδοτήρια που υποστηρίζουν την υπηρεσία όσο και από τους σχετικούς χάρτες απεικόνισης και αντιστοίχισης (ζώνη / τιμή) που έχουν αναρτηθεί στους σταθμούς που παρέχουν τη σχετική δυνατότητα.
Τις περιοχές εξυπηρέτησης και τις τιμές μετακίνησης μπορείτε να δείτε
εδώ.
Μετακινήσεις ΑμεΑ
Οι σταθμοί και συρμοί του Προαστιακού έχουν τον ακόλουθο εξοπλισμό:
- Ειδική ράμπα για την επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών με κινητικές δυσκολίες στους συρμούς (κατόπιν έγκαιρης ενημέρωσης μέσω ιστοσελίδας ή τηλεφωνικού κέντρου).
- Oπτική ενημέρωση των επιβατών μέσω οθονών ή αναρτημένων ανακοινώσεων, για προγραμματισμένα δρομολόγια και λοιπές πληροφορίες, σε όλους τους σταθμούς και στην πλειονότητα των συρμών.
- Ηχητική ενημέρωση των επιβατών, μέσω ηχητικού συστήματος, για πληροφορίες επιβατών και τυχόν μεταβολές στα δρομολόγια, σε όλους τους σταθμούς και συρμούς.
- Ειδικές θέσεις για άτομα με κινητικές δυσκολίες στους περισσότερους συρμούς.
- Ανάγλυφο διαδρομής κατά μήκος των αποβάθρων (εκτός σταθμού Αθηνών).
- Εκδοτήρια εισιτηρίων (αυτόματα και επανδρωμένα) χαμηλού ύψους στους σταθμούς Μεταμόρφωση - Αεροδρόμιο και στο σταθμό Άγιοι Ανάργυροι.
- Ακυρωτικά μηχανήματα χαμηλού ύψους σε όλους τους σταθμούς.
- Στην πλειονότητα των συρμών δεν υπάρχουν σκαλοπάτια, ώστε να διευκολύνεται η πρόσβαση των αμαξιδίων. Για τους συρμούς που υπάρχουν σκαλοπάτια, γίνεται χρήση ειδικής ράμπας.
Σε κάθε περίπτωση, καλό είναι να ενημερώνετε για τη μετακίνησή σας το σχετικό τμήμα του Προαστιακού στο τηλέφωνο 1110 (όλες τις ημέρες της εβδομάδας 07.00-22.00), ώστε αφενός να σας προτείνουν την καλύτερη διαδρομή για τον προορισμό σας και για την παρουσία υπαλλήλου της εταιρίας στο σταθμό επιβίβασης/αποβίβασης σας.