gtp logo

Πληροφορίες τοπωνυμίου

Εμφανίζονται 19 τίτλοι με αναζήτηση: Προσκυνήματα  στην ευρύτερη περιοχή: "ΚΑΣΤΟΡΙΑ Πόλη ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ" .


Προσκυνήματα (19)

Εκκλησίες

΄Αγιος Στέφανος

ΚΑΣΤΟΡΙΑ (Πόλη) ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
  Τρίκλιτη βασιλική "Ανατολικού" τύπου με νάρθηκα και υπερώο. Τα κλίτη και ο νάρθηκας στεγάζονται με ημικυκλινδρικές καμάρες, ενώ το υπερώο με καμάρα τομής τετάρτου κύκλου. Στο εσωτερικό της αψίδας διατηρείται υποτυπώδες σύνθρονο με επισκοπική καθέδρα στο κέντρο. Στο νότιο τμήμα του υπερώου διαμορφώνεται μικρό παρεκκλήσιο της Αγίας ΄Αννας.
  Στην εκκλησία έχουν διατηρηθεί δύο κύρια στρώματα ζωγραφικής. Το πρώτο καλύπτει το νάρθηκα, τα πλάγια κλίτη, το κεντρικό κλίτος έως το ύψος του φωταγωγού και μέρους του υπερώου, και χρονολογείται στο τέλος του 9ου ή τις αρχές του 10ου αιώνα. Το δεύτερο στρώμα αναπτύσσεται στον υψηλό φωταγωγό, τις κατώτερες ζώνες των πεσσών και χρονολογείται στις τελευταίες δεκαετίες του 12ου αιώνα.
  Ο ναός έχει δεχτεί κατά καιρούς διάφορες επεμβάσεις για τη στερέωση και προστασία του.

Βασιλική Αγίου Στεφάνου

  The triple-aisled basilica of Ayios Stephanos in Kastoria is one of the oldest ecclesiastical monuments of the Balkan Peninsula. It has attractive tile decoration and wall-paintings, the earliest of which date to the 9th century.
  These wall-paintings are of exceptional significance as an example of early painting reflecting a high level of iconographic and artistic attainment. The painting is flat and abstract, with strange colour combinations, and the compositions are geometrically arranged.
  Some scattered dedicatory or liturgical scenes in the narthex and on the lower sections of the walls in the main body of the church date to the 12th century. Scenes on the ceiling of this part of the church must have been executed around 1200, while some others date to the 13th and 14th centuries.

By kind permission of:Ekdotike Athenon
This text is cited Nov 2003 from the Macedonian Heritage URL below, which contains image.


Παναγία Κουμπελίδικη

  Τρίκογχη εκκλησία με τρούλλο, που η ίδρυσή της τοποθετείται στον 10ο αιώνα. Ο εξωνάρθηκας αποτελεί μεταγενέστερη προσθήκη. Η ζωγραφική που διακοσμεί το ναό ανήκει σε τρεις διαφορετικές φάσεις. Οι παλαιότερες τοιχογραφίες χρονολογούνται στην τέταρτη εικοσαετία του 13ου αιώνα και διατηρούνται στον χώρο των καμαρών του κυρίως ναού, πλην της ανατολικής, και στις επιφάνειες των τοίχων του εσωνάρθηκα πλην του δυτικού. Την ανατολική κεραία του σταυρού, την αψίδα του ιερού και τον εξωνάρθηκα καλύπτουν τοιχογραφίες του 17ου αιώνα.
  Ο ναός βομβαρδίστηκε την δεκαετία το 1940 και αναστηλώθηκε την δεκαετία του 1950. Ανακατασκευάστηκε ο τρούλλος του και ορισμένα σημεία της ανωδομής που είχαν καταρρεύσει.

Παναγία Κουμπελίδικη

  The Panayia (Virgin) Koumbelidiki or Skoutariotissa, a small triconch church dated to the 10th century, has become the emblem of Kastoria. The small dimensions of the church and its high dome with a variety of masonry work make it an architectural gem of the city.
  The 13th century wall-paintings are in poor condition. Their attraction now lies largely in the Dormition of the Virgin at the west end of the main body of the church, and in the rare representation of the Holy Trinity in the narthex.
  Taken as a whole, the painting is conventional and lacks an inner quality, yet it contains certain innovative features that foretell the creative outburst of the Palaeologan age. Some of the painting in the narthex dates to the 17th century, while the murals on the west front of the church were executed in 1496.

By kind permission of:Ekdotike Athenon
This text is cited Nov 2003 from the Macedonian Heritage URL below, which contains image.


Ταξιάρχης Μητροπόλεως

  Ναός, ο οποίος βρίσκεται κοντά στη Μητρόπολη και "βλέπει" προς τη νότια πλευρά της πόλης. Είναι τρίκλιτη θολοσκέπαστη βασιλική με νάρθηκα. Για την οικοδόμηση του μνημείου έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά από αρχαιότερους παλαιοχριστιανικούς ναούς της περιοχής. Το οικοδομικό αυτό υλικό σε δεύτερη χρήση είναι κυρίως κίονες, κιονόκρανα και ορθογωνισμένοι λίθοι. Στην αρχιτεκτονική του κτίσματος δεν διατηρείται η αρχική τοιχοποιία του βορείου κλίτους, που κατέπεσε λόγω στατικής ανεπάρκειας.
  Εσωτερικά, τα τοξωτά ανοίγματα αντί να στηρίζονται σε πεσσούς ή τοίχους, στηρίζονται σε κίονες. Έτσι, γίνεται πιο λειτουργικός ο κεντρικός χώρος.
  Η εξωτερική τοιχοδομία του Ταξιάρχη και ο κεραμοπλαστικός διάκοσμος διατηρούν την ίδια λογική μ' αυτήν των άλλων μεγάλων μνημείων της Καστοριάς, με κάποιες επιμέρους διαφοροποιήσεις, που αιτιολογούνται, επειδή είναι ναός μικρότερος σε διαστάσεις.
  Η εσωτερική διακόσμηση του μνημείου με τοιχογραφίες έγινε σε δύο στάδια. Το πρώτο στρώμα τοιχογραφιών, το οποίο είναι σύγχρονο με την οικοδόμηση του μνημείου (10ος αιώνας) διακρίνεται στις κόγχες του βορείου και νοτίου κλίτους και στους τοίχους του νάρθηκα. Η ζωγραφική αυτή σώζεται σε κακή κατάσταση και ως εκ τούτου είναι αδύνατον να διαπιστωθεί η ποιότητά της. Το δεύτερο στρώμα τοιχογραφιών καταλαμβάνει τις επιφάνειες των τοίχων του κυρίως ναού και χρονολογείται στα 1359, σύμφωνα με την επιγραφή που υπάρχει πάνω από την είσοδο του ναού.

Το κείμενο παρατίθεται τον Απρίλιο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφίες, του Δήμου Καστοριάς


Ταξιάρχης Μητροπόλεως

  The church of the Taxiarchis (Archangel) of the Metropolis, a small triple-aisled basilica with narthex, is of 10th century construction. Its considerable interest lies equally in its antiquity and in its original wall-paintings.
  While they have deteriorated through age, these paintings are of importance to the study of art in the Middle Byzantine period. The old murals were painted over in 1359/60, the more recent being the ones most visible today.
  These later murals display their own characteristic techniques that do not follow the rules governing painting as formulated at the time in the large urban centres of Byzantium. From then on a local painting workshop existed in Kastoria; it was inspired by locally conceived aesthetic canons and persisted until the first years of the 16th century.

By kind permission of:Ekdotike Athenon
This text is cited Nov 2003 from the Macedonian Heritage URL below, which contains image.


Αγιος Νικόλαος του Κασνίτζι

  Μικρός και μονόχωρος δρομικός ναός με νάρθηκα που βρίσκεται στην πλατεία Ομονοίας, πολύ κοντά στη βυζαντινή ακρόπολη.
  Στο μνημείο αυτό, ο κεραμοπλαστικός διάκοσμος ακολουθεί το πλινθοπερίκλειστο σύστημα. Οι κεραμεικές πλάκες σχηματίζουν οριζόντιες στρώσεις διπλές ή τριπλές, ενώ ανάμεσα στους ακανόνιστους ασβεστόλιθους μεσολαβούν βήσαλα.
  Από την εσωτερική διακόσμηση και εν μέρει την επιγραφή που υπάρχει στον δυτικό τοίχο του μνημείου συμπεραίνεται ότι ο ναός κτίσθηκε στο δεύτερο μισό του 12ου αιώνα. Κτήτωρ του ναού είναι ο Βυζαντινός αξιωματούχος μάγιστρος Κασνίτζης. Στον ανατολικό τοίχο του νάρθηκα εικονίζεται η κτητορική παράσταση. Ο μάγιστρος Κασνίτζης προσφέρει το ομοίωμα της εκκλησίας στον Αγιο Νικόλαο, ενώ εικονίζεται και η σύζυγός του Αννα.
  Ο ναός είναι κατάγραφος με τοιχογραφίες που μοιάζουν στο ύφος μ' αυτές του δευτέρου στρώματος του ναού των Αγίων Αναργύρων.Το εικονογραφικό πρόγραμμα του μνημείου στάθηκε πρότυπο για τη διακόσμηση μεταγενεστέρων μνημείων, κυρίως του 14ου και του 15ου αιώνα. Στον ανατολικό τοίχο, στην κόγχη του ιερού, εικονίζονται η Παναγία Πλατυτέρα των Ουρανών, ο Ευαγγελισμός και ψηλά η Δέηση.
  Οι υπόλοιποι τοίχοι χωρίζονται σε τρεις ζώνες. Στην κάτω ζώνη εικονίζονται ολόσωμες οι μορφές Αγίων. Το χαρακτηριστικό είναι ότι επιλέγονται Αγιοι με πλήρη στρατιωτική περιβολή, λόγω και του αξιώματος του κτήτορος. Στην δεύτερη ζώνη εικονίζονται Αγιοι σε στηθάρια, ενώ στην τρίτη ζώνη παριστάνονται σκηνές από το Δωδεκάορτο.
  Στο νάρθηκα το εικονογραφικό πρόγραμμα είναι αφιερωμένο στον Αγιο Νικόλαο.

Το κείμενο παρατίθεται τον Απρίλιο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφίες, του Δήμου Καστοριάς


Ayios Nikolaos Kasnitzis

  Ayios Nikolaos Kasnitzis is a small single-aisled church with 12th century wall-paintings. These paintings provide a perfect example of how a church of this shape is to be decorated.
  The upper register of the painted surface is covered with scenes from the Gospels and the lower with a row of full-length figures of saints. In the narthex there are scenes from the life of Saint Nicholas, whom the church honours, and representations of the donors, Nikephoros Kasnitzis and his wife Anna.
  As for the artistic intent, all the figures display a similarity of style, being the work of a painter bent on portraying tall, supple bodies and noble faces, and using subdued colours devoid of abrupt transitions of tone. The prevalent harmony and the rejection of all inessentials create a sense of that unique inner solemnity which reflects the religious ideals current in the Komnenian age.

By kind permission of:Ekdotike Athenon
This text is cited Nov 2003 from the Macedonian Heritage URL below, which contains images.


Αγιοι Ανάργυροι

  Από τα αρχαιότερα μνημεία της Καστοριάς, έχει κτισθεί στην απότομη πλαγιά της βόρειας πλευράς της πόλης. Είναι τρίκλιτη βασιλική με νάρθηκα. Το μεσαίο κλίτος υπερυψώνεται αρκετά, ώστε να φαντάζει σαν "ορθογώνιος" τρούλος. Ο νάρθηκας επικοινωνεί με τον ναό, μέσω τριών εισόδων, εκ των οποίων η νότια έχει αχρηστευθεί από τους Βυζαντινούς ακόμη χρόνους.
  Η εξωτερική διακόσμηση των όψεων είναι αρκετά ασυνήθιστη και αξιόλογη και δεν περιορίζεται μόνο στην εναλλαγή σχημάτων κεραμικών πλίνθων και ακανόνιστων λίθων, αλλά έχει και μαρμάρινο διάκοσμο, αμφικιόνια, επίκρανα και παραθυρώματα.
  Η εσωτερική διακόσμηση του ναού αποτελείται από δύο στρώματα. Το πρώτο στρώμα ζωγραφικής, το οποίο διακρίνεται σε ορισμένα τμήματα των τοιχών του νάρθηκα, υπολογίζεται ότι ανήκει χρονικά στις αρχές του 11ου αιώνα. Το δεύτερο στρώμα, μεταφέρει την πιο όμορφη ζωγραφική της Καστοριάς από τις τελευταίες δεκαετίες του 12ου αιώνα. Ειναι η περίοδος της βασιλείας των Κομνηνών και οι χορηγοί της διακόσμησης του ναού, η οικογένεια των Λημνιωτών, επιδεικνύουν την πολιτιστική τους στάθμη μέσω αυτού του έργου. Την ζωγραφική αυτή δημιούργησαν καλλιτέχνες με ιδιαίτερα χαρίσματα.

Το κείμενο παρατίθεται τον Απρίλιο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφίες, του Δήμου Καστοριάς


Agioi Anargyroi

  The church of Ayioi Anargyroi (dedicated to Saints Kosmas and Damianos) is a three-aisled basilica of the 11th century with marvellous tile decoration and interesting proportions. It has two layers of wall-paintings that belong to the 11th and 12th centuries respectively.
  The earliest murals, which are clearly visible where the later ones have crumbled away, are not particularly expressive, being of a very conservative character.
  The 12th century paintings, on the other hand, present a rich iconography and display all the signs of conspicuous artistic merit consistent with the dynamism of Komnenian art. Elongated figures of saints, their faces imbued with an intense spirituality, their stance noble, almost theatrical, create scenes in harmonious colours that comprise one of the most important works of Byzantine art.
  One may marvel at the figures, among several others, of the donor Theodoros Limniotis, his wife Anna, their son Ioannis, and of the monk Theophilos Limniotis.

By kind permission of:Ekdotike Athenon
This text is cited Nov 2003 from the Macedonian Heritage URL below, which contains images.


Αγιος Αθανάσιος του Μουζάκη

  Πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά μνημεία του 14ου αιώνα. Ο Αγιος Αθανάσιος οικοδομήθηκε σε μια χρονική περίοδο αρκετά κρίσιμη για την πόλη της Καστοριάς. Η κατάσταση στην ευρύτερη περιοχή δεν ελέγχονταν πλέον από τους Βυζαντινούς και η εναλλαγή στη εξουσία τοπικών αρχόντων ήταν εύκολη υπόθεση. Έτσι, γύρω στα 1387 εμφανίζεται στην Καστοριά η αρχοντική οικογένεια Μουζάκη, αλβανικής καταγωγής, η οποία παραλαμβάνει τη διακυβέρνηση της πόλης από τους Σέρβους.

Το κείμενο παρατίθεται τον Απρίλιο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφίες, του Δήμου Καστοριάς


Παναγία Φανερωμένη

  Μονόχωρη ξυλόστεγη βασιλική του 14ου αιώνα, η οποία σύμφωνα με τις ιστορικές πηγές, χρησίμευε ως καθολικό της μονής Κινστερνιωτίσσης. Βρίσκεται στη βόρεια πλευρά της πόλης και είναι κτισμένη πάνω σε βράχο, κοντά στις κατεστραμμένες πλέον κινστέρνες της βυζαντινής εποχής.
  Απλό κτίσμα, επιχρισμένο εξωτερικά, δεν μας δίνει τη δυνατότητα να παρατηρήσουμε τη διακόσμηση της τοιχοποιϊας του. Μόνο η αψίδα του ιερού μαρτυρεί μια ανάλογη προσπάθεια διακόσμησης με τα τυφλά αψιδώματα που φέρει στις τρεις πλευρές της. Εσωτερικά, διατηρεί τοιχογραφίες του δεύτερου μισού του 14ου αιώνα. Η ποιότητα της ζωγραφικής είναι πολύ καλή, είναι όμως ιδιαίτερα δύσκολη η μελέτη της, επειδή οι τοιχογραφίες είναι μαυρισμένες από την κάπνα.

Το κείμενο παρατίθεται τον Απρίλιο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφίες, του Δήμου Καστοριάς


Αγιος Γεώργιος του Βουνού

  Μνημείο του 14ου αιώνα, που βρίσκεται στη συνοικία Βαρλαάμ, ονομάζεται δε "του βουνού", επειδή είναι κτισμένο στους πρόποδες του βουνού του Αγίου Αθανασίου.
  Είναι μικρή μονόκλιτη βασιλική με νάρθηκα από τις δύο πλευρές, δυτική και νότια. Η είσοδός του βρίσκεται στη νότια πλευρά. Είναι απλή κατασκευή, λιθόκτιστη, με συνδετικό υλικό τη λάσπη, όπως συνηθίζεται στα περισσότερα μνημεία της Καστοριάς του δεύτερου μισού του 14ου αιώνα. Ο ναός εσωτερικά είναι κατάγραφος με τοιχογραφίες του δευτέρου μισού του 14ου αιώνα. Δυστυχώς, ενώ δημιουργήθηκε θέση πάνω από την είσοδο του ναού για την επιγραφή, για ανεξήγητους λόγους δεν γράφτηκε. Ο νάρθηκας του μνημείου είναι επίσης κατάγραφος με τοιχογραφίες του 17ου αιώνα. Εδώ όμως υπάρχει επιγραφή.

Το κείμενο παρατίθεται τον Απρίλιο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφίες, του Δήμου Καστοριάς


Αγιος Νικόλαος του Κυρίτση

  Μικρός βυζαντινός ναός, ο οποίος επισκευάστηκε το 1654 και επεκτάθηκε προς τη νότια πλευρά. Η οικογένεια του κτήτορος Κυρίτση είναι γνωστή στην Καστοριά και από τα πρώτα σχολεία που ίδρυσε επί Τουρκοκρατίας.
  Με την επισκευή του 17ου αιώνα, ο ναός διακοσμήθηκε εσωτερικά με τοιχογραφίες στον δυτικό τοίχο και σε τμήματα του βόρειου και ανατολικού τοίχου. Η αρχική ζωγραφική του 14ου αιώνα έχει διασωθεί κυρίως στον βόρειο τοίχο, πάνω από την πρώτη ζώνη των ολόσωμων Αγίων, και προσδιορίζεται χρονικά γύρω στα 1370.

Αγιοι Τρείς

  Μονόχωρη ξυλόστεγη βασιλική με μεταγενέστερες προσθήκες στη βόρεια και νότια πλευρά υπό μορφή ανοιχτών προστώων. Οταν έγιναν αυτές οι προσθήκες επισκευάστηκε και η δυτική πλευρά του ναού.
  Ο ναός εσωτερικά ήταν κατάγραφος. Καλύφθηκαν όμως οι τοιχογραφίες με ασβέστη, ίσως μετά την απελευθέρωση από οτυς Τούρκους. Έγιναν προσπάθειες αποκάλυψης των τοιχογραφιών από συντηρητές, με αποτέλεσμα να εμφανιστούν εκτός από κάποιες φιγούρες και η κτητορική επιγραφή. Χρόνος δημιουργίας των τοιχογραφιών είναι το 1401. Η τοιχογράφηση είναι σύγχρονη με την κατασκευή του ναού. Η επισκευή της δυτικής πλευράς και η σύγχρονη κατασκευή των ανοιχτών προστώων φέρουν χαρακτηριστικά του 19ου αιώνα. Κατά τη διάρκεια αυτής της επέμβασης έγινε μερική επισκευή στη στέγη του ναού.
  Η ζωγραφική είναι καλής ποιότητας και προσφέρει εξαιρετικές πληροφορίες για την τέχνη της Καστοριάς στις αρχές του 15ου αιώνα.

Το κείμενο παρατίθεται τον Απρίλιο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφίες, του Δήμου Καστοριάς


Αγιος Νικόλαος Μοναχής Ευπραξίας

  Μικρή μονόχωρη εκκλησία με μεταγενέστερο συνεχόμενο νάρθηκα στη νότια και δυτική πλευρά. Σύμφωνα με την επιγραφή που υπάρχει από την κλειστή πλέον είσοδο, ο ναός ανακαινίσθηκε το 1486 από τη μοναχή Ευπραξία. Ακριβώς κάτω από την επιγραφή ήταν η είσοδος του ναού (τώρα είναι παράθυρο), ενώ μετά την κατασκευή του νάρθηκα άλλαξε η διαρρύθμιση και η είσοδος μετακινήθηκε προς τα δυτικά.
  Οι τοιχογραφίες που σώζονται εντός του ναού, στον ανατολικό, βόρειο και νότιο τοίχο, είναι πολύ καλής ποιότητας και σπάνιες από εικονογραφικής άποψης. Στο ναό αυτό μεγάλη εικονογραφική σημασία έχει η παράσταση της βασιλικής δέησης στην κάτω ζώνη του βόρειου τοίχου. Η ζωγραφική του τέλους του 15ου αιώνα είναι έργο του καλλιτεχνικού εργαστηρίου της Καστοριάς, το οποίο δίνει μια διαφορετική νότα στην τέχνη που έχει διάρκεια περίπου μισό αιώνα. Τοιχογραφίες, οι οποίες ανήκουν στο πρώτο μισό του 17ου αιώνα, υπάρχουν και στο νάρθηκα, κοντά στη είσοδο του μνημείου.

Το κείμενο παρατίθεται τον Απρίλιο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφίες, του Δήμου Καστοριάς


Αγιος Νικόλαος της Αρχόντισσας Θεολογίας

  Σε μια πολύ όμορφη τοποθεσία της Καστοριάς, τη συνοικία Μουζεβίκη, βρίσκεται η εκκλησία του Αγίου Νικολάου. Μαζί με την Παναγία Μουζεβίκη και τον Aγιο Θωμά αποτελούν μια ενότητα της ενορίας Αγίου Θωμά.
  Ανήκει στον τύπο της μονόκλιτης ξυλόστεγης βασιλικής, μακρόστενης, που καταλήγει προς τα ανατολικά σε πεντάπλευρη αψίδα. Η τοιχοποιία του μνημείου αποτελείται από λιθοδομή στην ποία παρεμβάλλονται οριζόντιες ξυλοδεσιές. Ο ναός εωτερικά είναι κατάγραφος με τοιχογραφίες των δύο χρονικών περιόδων, του τέλους του 15ου αιώνα και του 1663. Οι επιγραφές που σώζονται, μία στην είσοδο του κυρίως ναού και μία στην είσοδο του νάρθηκα, αφορούν τη δεύτερη τοιχογράφηση. Από τη ζωγραφική του 15ου αιώνα σώζονται μόνο τρεις σκηνές στο βόρειο τοίχο. Οι σκηνές αυτές είναι δημιουργίες του καλλιτεχνικού εργαστηρίου της Καστοριάς, το οποίο άφησε πίσω του έργα μεγάλης αξίας.

Το κείμενο παρατίθεται τον Απρίλιο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφίες, του Δήμου Καστοριάς


Αγιοι Απόστολοι Ελεούσης

  Οι Aγιοι Απόστολοι είναι μονόχωρη ξυλόστεγη εκκλησία και βρίσκεται στον αυχένα που χωρίζει τη βόρεια από τη νότια πλευρά της πόλης. Λιθόκτιστος ναός με ξυλοδεσιές και συνδετικό υλικό τη λάσπη, συνηθισμένη πρώτη ύλη στο βορειοελλαδικό χώρο μετά την Aλωση.
  Σημαντικό μνημείο από την άποψη της ζωγραφικής που περιέχει και σταθμός για την τέχνη της περιοχής. Η ολοκλήρωση της τοιχογράφησης του ναού συντελέστηκε το έτος 1547 σύμφωνα με την επιγραφή που υπάρχει στο βόρειο τοίχο.
  Τις εργασίες τοιχογράφησης έφερε σε πέρας ένας πολύ σημαντικός ζωγράφος, ο οποίος καταγόταν από την περιοχή της Καστοριάς, ο Ονούφριος.

Το κείμενο παρατίθεται τον Απρίλιο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφίες, του Δήμου Καστοριάς


Καθολικό μονής Παναγίας Μαυριώτισσας

  The single-aisled church with narthex of the Panayia (Virgin) Mavriotissa, the katholikon of the monastery bearing the same name, is probably an 11th century building. A chapel dedicated to John the Theologian, with wall-paintings executed in 1552 by the artist Eustathios Iakovou, was erected beside it in the 16th century.
  The paintings that have survived in the katholikon are confined to the sanctuary, the west wall of the main body of the church and the narthex. Their particular style gives rise to pronounced reservations regarding their date, estimates varying from the 11th to the early 13th centuries. Moreover their style lacks features which would relate the paintings with local tradition.
  The violence depicted in the wall-paintings and the distortions occurring in the drawing reach the extremes of abstraction. Some of these old wall-paintings were restored in the 13th century, while the exterior wall of the narthex was decorated with new ones.

By kind permission of:Ekdotike Athenon
This text is cited Nov 2003 from the Macedonian Heritage URL below, which contains images.


Έχετε τη δυνατότητα να δείτε περισσότερες πληροφορίες για γειτονικές ή/και ευρύτερες περιοχές επιλέγοντας μία από τις παρακάτω κατηγορίες και πατώντας το "περισσότερα":

GTP Headlines

Λάβετε το καθημερινό newsletter με τα πιο σημαντικά νέα της τουριστικής βιομηχανίας.

Εγγραφείτε τώρα!
Greek Travel Pages: Η βίβλος του Τουριστικού επαγγελματία. Αγορά online

Αναχωρησεις πλοιων

Διαφημίσεις

ΕΣΠΑ