gtp logo

Πληροφορίες τοπωνυμίου

Εμφανίζονται 42 τίτλοι με αναζήτηση: Σύλλογοι Πολιτών  στην ευρύτερη περιοχή: "ΕΛΛΑΔΑ Χώρα ΕΥΡΩΠΗ" .


Σύλλογοι Πολιτών (42)

Ανάμεικτα

Πολιτιστικός Σύλλογος "Μέγας Αλέξανδρος"

ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ (Χωριό) ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ
  Στον Αγιο Γεώργιο δραστηριοποιείται τα 3 τελευταία χρόνια ο Πολιτιστικός Σύλλογος "Μέγας Αλέξανδρος". Ιδρύθηκε το 1982, όμως μετά από τρία χρόνια αδρανοποιήθηκε, λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος της νεολαίας. Η επάνοδός του στην ενεργή δράση ήταν δυναμική, με άμεση δημιουργία χορευτικών τμημάτων και θεατρικής ομάδας, η οποία έχει ήδη παρουσιάσει δύο θεατρικά έργα.
  Ο Σύλλογος αριθμεί 62 εγγεγραμμένα μέλη. Χοροδιδάσκαλος είναι ο Μήτσκας Δημήτριος και το ρεπερτόριο περιλαμβάνει χορούς από τη Μακεδονία, τη Θράκη, την Ήπειρο και τον Πόντο. Οι φορεσιές, που διαθέτει η ιματιοθήκη του Συλλόγου, είναι αντιπροσωπευτικές της Κεντρικής Μακεδονίας και της Θράκης. Κάθε χρόνο, στην πανήγυρη του χωριού, τα μέλη του συλλόγου διοργανώνουν διήμερες πολιτιστικές εκδηλώσεις στις 25-26 Οκτωβρίου, ημέρα εορτασμού της εκκλησίας του Αγίου Δημητρίου. Αρκετές είναι και οι συμμετοχές του σε πολιτιστικές εκδηλώσεις σε διάφορους άλλους δήμους του νομού Πέλλας.

Το κείμενο παρατίθεται τον Μάιο 2005 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφίες, του Δήμου Μεγάλου Αλεξάνδρου


Μορφωτικός Σύλλογος Αγίου Γεωργίου "Συκούση"

ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΥΚΟΥΣΗΣ (Χωριό) ΧΙΟΣ
  Ο Σύλλογος ιδρύθηκε το 1979 και έχει ως σκοπό την πνευματική, κοινωνική και καλλιτεχνική ανάπτυξη των μελών του και όλων των κατοίκων του χωριού. Έχει δημιουργήσει:
•Τμήμα εκμάθησης παραδοσιακών οργάνων (Τσαμπούνα)
•Τμήμα Βυζαντινής μουσικής
•Τρία τμήματα εκμάθησης παραδοσιακών χορών.
   Κάθε χρόνο διοργανώνει με τη χορηγία του Δήμου Καμποχώρων τις Αποκριάτικες εκδηλώσεις και το καλοκαίρι ένα διήμερο πολιτιστικών εκδηλώσεων από το οποίο ξεχωρίζει η γιορτή της Σούμας. Το χορευτικό του συμμετέχει και σε εκδηλώσεις άλλων συλλόγων.

Το κείμενο παρατίθεται τον Οκτώβριο 2004 από την ακόλουθη ιστοσελίδα του Δήμου Καμποχώρων


Σύλλογος Ποντίων

ΑΝΑΡΡΑΧΗ (Κωμόπολη) ΚΟΖΑΝΗ

Κοινότητα Νέων Αναρράχης (Πολιτιστικός Σύλλογος)

ΑΠΟΔΟΤΙΑ (Δήμος) ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ

Πολιτιστικός Σύλλογος Ποντίων Αρδασσας

ΑΡΔΑΣΣΑ (Κωμόπολη) ΚΟΖΑΝΗ

Σύλλογοι και σωματεία

ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ (Πόλη) ΠΕΛΛΑ

Πολιτιστικός Επιμορφωτικός Σύλλογος "Μακεδονία"

ΓΥΨΟΧΩΡΙ (Οικισμός) ΠΕΛΛΑ
  Ο Πολιτιστικός Επιμορφωτικός Σύλλογος Γυψοχωρίου "Μακεδονία" ιδρύθηκε στις 26 Μαρτίου 2000. Παρότι είναι νεοσύστατος, έχει πλούσια δράση στον πολιτιστικό τομέα του χωριού. Στο Σύλλογο λειτουργούν τέσσερα χορευτικά τμήματα, στα οποία οι νέοι του χωριού διδάσκονται παραδοσιακούς χορούς από όλη την Ελλάδα, κυρίως όμως Μακεδονικούς.
  Στις αρμοδιότητες του Συλλόγου είναι η οργάνωση των πολιτιστικών εκδηλώσεων στις 18 Ιανουαρίου, ημέρα εορτασμού της Εκκλησίας του Αγίου Αθανασίου Γυψοχωρίου. Ακόμη, κάθε 23 Δεκεμβρίου αναβιώνει το έθιμο της φωτιάς (Κόλντε Μπάμπο). Σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα, υπάρχει έκθεση παλαιών φωτογραφιών και παλαιών χρηστικών αντικειμένων των κατοίκων του χωριού.

Το κείμενο παρατίθεται τον Ιούνιο 2005 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφίες, του Δήμου Μεγάλου Αλεξάνδρου


Πολιτιστικός Σύλλογος Δροσερού "Φίλιππος"

ΔΡΟΣΕΡΟ (Χωριό) ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ
  Η εσωτερική μετανάστευση των τελευταίων ετών, είχε επίδραση και στον πολιτιστικό τομέα του χωριού. Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Δροσερού "Φίλιππος" έμεινε αδρανοποιημένος για περίπου έξι χρόνια και η νεκρή αυτή περίοδος, έγινε έντονα αισθητή, κυρίως στους νέους. Έτσι, το 1998 αποφάσισαν την επανίδρυση του "Φιλίππου", με σκοπό να καλύψει το πολιτιστικό κενό του τόπου, προσφέροντας εναλλακτικές δραστηριότητες και ψυχαγωγικές διεξόδους στους κατοίκους.
  Σήμερα, ο "Φίλιππος" διαθέτει μια χορωδία ενηλίκων και δύο χορευτικά τμήματα, στα οποία ο χοροδιδάσκαλος κ.Τρεμπολίτης Κων/νος διδάσκει Μακεδονικούς, Θρακιώτικους και Βλάχικους χορούς. Στο τμήμα της χορωδίας συμμετέχουν 15 μέλη και τρεις οργανοπαίχτες, ενώ στα χορευτικά τμήματα συμμετέχουν 50 μέλη κάθε ηλικίας. Ο Σύλλογος έχει αναλάβει τη διοργάνωση της πανήγυρης του χωριού στις 21 Μαΐου, ημέρα εορτασμού της Εκκλησίας του Αγίου Κωνσταντίνου Δροσερού. Ακόμη, οργανώνει χορευτικές εκδηλώσεις και μηνιαίες συνεστιάσεις, όπου γλυκά και καφές προσφέρονται δωρεάν στους παρευρισκόμενους. Ιδιαίτερη προβολή στην πρωτοποριακή δράση του "Φιλίππου" δίνουν οι αποστολές αγάπης των μελών του και η προσφορά δώρων, τόσο στους φαντάρους των φυλακίων στα σύνορα, όσο και σε οικότροφους στα γηροκομεία, τα Χριστούγεννα και το Πάσχα.

Το κείμενο παρατίθεται τον Μάιο 2005 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφίες, του Δήμου Μεγάλου Αλεξάνδρου


Σύλλογος Καμαρινιωτών "Ο Χορός του Ζαλόγγου"

ΚΑΜΑΡΙΝΑ (Χωριό) ΠΡΕΒΕΖΑ
   Ο Σύλλογος με τίτλο "Ο Χορός του Ζαλόγγου" έχει έδρα την Αθήνα. Είναι μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και διοικείται από 7μελές Συμβούλιο.
  Σκοπός του Συλλόγου είναι:
•Η ενίσχυση της φιλίας και της εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών και των πατριωτών,
•η ανάπτυξης του πνεύματος και της αλληλεγγύης,
•η προβολή των θεμάτων για την κοινωνική, πνευματική και πολιτιστική ανάπτυξη των μελών και των συγχωριανών,
•η ηθική συμπαράσταση και υλική υποστήριξη κάθε πατριώτη που έχει ανάγκη και η οργάνωση διαλέξεων συγκεντρώσεων και εκδρομών.
  Οικονομικοί πόροι του Συλλόγου είναι οι συνδρομές των μελών, διάφορες προσφορές από φίλους του Συλλόγου και τα έσοδα, εφ' όσον υπάρχουν, από τις εκδηλώσεις που πραγματοποιεί στην Αθήνα και στην γενέτειρα πατρίδα, την Καμαρίνα.

Το κείμενο παρατίθεται τον Μάρτιο 2005 από την ακόλουθη ιστοσελίδα του Δήμου Ζαλόγγου


Πολιτιστικοί Σύλλογοι

ΚΤΗΜΕΝΙΑ (Δήμος) ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ

ΛΑΚΚΩΜΑ (Κωμόπολη) ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ
Τέλη του 1980, ιδρύθηκε και λειτουργεί ο σύλλογος με την επωνυμία , "Σύλλογος Ποντίων Λακκώματος Χαλκιδικής". Οι δραστηριότητες του συλλόγου είναι πολλές και πολύπλευρες, τόσο στον πολιτιστικό όσο και στον κοινωνικό - φιλανθρωπικό τομέα, όλα αυτά τα χρόνια και κυρίως μετά το 1989-1990, με την προσέλευση των αδελφών Ποντίων από την Σοβιετική Ένωση, ανέπτυξε έντονη δραστηριότητα.

Πολιτιστικός Σύλλογος "Αγιος Βασίλειος"

ΜΑΝΔΡΑ (Χωριό) ΛΑΡΙΣΑ
  Ο Σύλλογος ιδρύθηκε το Νοέμβριο του 1990. καταχωρημένος με αύξοντα αριθμό 1674/90, από Μυστιώτες της Μάνδρας και Αμυγδαλαίας.
  Στόχος του σωματείου είναι η καταγραφή, μελέτη, παρουσίαση και προστασία της κληρονομιάς των Μυστιωτών κυρίως, αλλά και γενικότερα της Μικρασιατικής κληρονομιάς και η σύσφιξη των σχέσεων των Μυστιωτών προσφύγων εκ της Μικράς Ασίας καταγόμενων ανά την Ελλάδα κατοικούντων.
  Συγκεκριμένα, καταγραφή τραγουδιών, εθίμων, γεγονότων και άλλων πληροφοριών που παρουσιάζουν ενδιαφέρον και δημοσίευση αυτών σε περιοδικά, βιβλία και τύπο. Λειτουργία βιβλιοθήκης με βιβλία που έχουν ως θέματα κατά κύριο λόγο Μικρασιατικό περιεχόμενο.
  Λειτουργία τεσσάρων χορευτικών τμημάτων για την απόδοση και παρουσίαση των τραγουδιών, χορών της Μύστης, του Τσαρικλί, της Δήλας (αποικιών της Μύστης) και της Μικρός Ασίας εν γένει.
  Επίσκεψη των «αλησμόνητων πατρίδων», φωτογράφηση των ιδιωτικών και δημοσίων κτιρίων του τελευταίου Ελληνισμού. Επίσκεψη τόπων με πλούσια λαογραφική παράδοση και κληρονομιά από Μύστη ,Τσαρικλί, Δήλα, Ικόνιο, Νίγδη και φωτογράφηση εθίμων που αναβιώνουν - επιβιώνουν στη Μητέρα πατρίδα, στην Ελλάδα.
  Διοργάνωση εκδηλώσεων πολιτιστικού, φιλανθρωπικού και θρησκευτικού περιεχομένου. Σεμινάρια, διαλέξεις, αφιερώματα στον πολιτισμό των «χαμένων πατρίδων».
  Ισότιμη συνεργασία με άλλους συλλόγους που επιδιώκουν παρεμφερείς σκοπούς.
  Από το 1999 στην περιουσία του συλλόγου υπάρχει οικόπεδο, με στόχο τη μελλοντική ανέγερση πολιτιστικού κτιρίου, που θα στεγάζει τις πολύπλευρες δραστηριότητες του συλλόγου.
  Σήμερα ο σύλλογος αριθμεί πάνω από 310 ενεργά μέλη. Ο αριθμός του φορολογικού μητρώου είναι 099424080 Γ' Δ.Ο.Υ. Λάρισας.
  Οι Μυστιώτες ίδρυσαν το χωριό Θωμαϊ, αργότερα μετονομασθέν Μάνδρα, το 1926 καθοδηγούμενοι από τον μουχτάρη της Μυστής Ιορδάνη Γρηγόρογλου, ο οποίος τους έφερε από τη Μαζαρακιά, αφού έκρινε την περιοχή εύφορη και κατάλληλη προς αγροτική εκμετάλλευση.

Το κείμενο παρατίθεται τον Μάιο 2005 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφίες, του Δήμου Κοιλάδας


Ένωση Ποντίων Μελισσίων

ΜΕΛΙΣΣΙΑ (Προάστιο της Αθήνας) ΑΤΤΙΚΗ
Τηλέφωνο: +30 210 8044368, 6136279
Η Ένωση Ποντίων Μελισσίων ιδρύθηκε το 1954 και έχει την έδρα της στα Μελίσσια επί της οδού Παναγή Τσαλδάρη 13. Οι σκοποί της ίδρυσής της είναι η ουσιαστική διάσωση, η διατήρηση και η διάδοση της περίφημης Ποντιακής κληρονομιάς και η πνευματική , πολιτιστική και πολιτισμική ανάπτυξη των μελών της και των πολιτών του τόπου. Η Ένωση Ποντίων Μελισσίων διαθέτει τμήματα ποντιακών χορών, πινγκ-πονγκ, σκάκι, βιβλιοθήκη, λαογραφία, ζωγραφική, φιλανθρωπικό , ψυχαγωγικό, ποντιακή μαγειρική , γυμναστική, εκμάθηση Ποντιακής Λύρας και Μαθήματα Ποντιακής Διαλέκτου.
Πρόεδρος της Ένωσης Ποντίων Μελισσίων είναι ο Γιάννης Καλαϊτζίδης.

ΝΕΑ ΓΩΝΙΑ (Χωριό) ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ
Iδρύθηκε το 1984 από τους κατοίκους της Νέας Γωνιάς με σκοπό τη διατήρηση των παραδόσεων και την αναβίωση των εθίμων των προγόνων τους από τη Μικρά Ασία. Ο Σύλλογος με εγγεγραμμένα 120 μέλη, οργανώνει και συμμετέχει σε εκδηλώσεις λαογραφίας και παραδοσιακού χορού. Σήμερα λειτουργεί χορευτικό τμήμα γυναικών και προγραμματίζεται η λειτουργία ανδρικού τμήματος. Η τράπεζα αίματος του συλλόγου αποτελεί μια ακόμη προσφορά του συλλόγου στην τοπική κοινωνία.

Πολιτιστικός - Μορφωτικός Σύλλογος Νέας Ηράκλειας

ΝΕΑ ΗΡΑΚΛΕΙΑ (Χωριό) ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ
Ο Σύλλογος ιδρύθηκε το 1983 από μια ομάδα 30 νέων, κατοίκων της Ν. Ηράκλειας με ευαισθησία στον πολιτισμό και την παράδοση, με στόχο την πολιτιστική αναβάθμιση του τόπου τους. Ο σύλλογος απαριθμεί σήμερα 80 μέλη (κάτοικοι της Ν. Ηράκλειας)

ΝΕΑ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΕΙΑ (Κωμόπολη) ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ
Ο Πολιτιστικός και Μορφωτικός - Λαογραφικός Σύλλογος Νέας Καλλικράτειας ιδρύθηκε το 1981, με το μεράκι και την αγάπη κάποιων ανθρώπων για την παράδοση και τον πολιτισμό. Βασικός στόχος της λειτουργίας του συλλόγου είναι η ψυχαγωγία, η επιμόρφωση, η επικοινωνία καθώς και η ενεργοποίηση και ενασχόληση με τα πολιτιστικά δρώμενα του τόπου, όσο το δυνατόν περισσότερων ανθρώπων ανεξαρτήτου χρώματος, και ηλικίας.

Πολιτιστικός Σύλλογος Ν.Σαμψούντας "Αμισός"

ΝΕΑ ΣΑΜΨΟΥΣ (Χωριό) ΖΑΛΟΓΓΟ
  Ο Σύλλογος ιδρύθηκε το 1979 από νέους της περιοχής με ανήσυχο πνεύμα και στόχο την διατήρηση της παράδοσης και της ιστορίας του τόπου.
  Στην αρχή η δράση του συλλόγου αφορούσε κυρίως την εκμάθηση ποντιακών χορών σ όλους τους νέους και στην παρουσίασή τους σε όλη τη Δυτική Ελλάδα, στη συνέχεια ο σύλλογος δραστηριοποιήθηκε με το ανέβασμα θεατρικών παραστάσεων, διαγωνισμών, καθώς και με τη στήριξη όλων των πολιτιστικών και κοινωνικών εκδηλώσεων της περιοχής.
  Μια σειρά επιτυχημένων διοικήσεων και με μόνιμο χοροδιδάσκαλο τον καθηγητή κ. Τάσο Ηλιόπουλο ο Σύλλογος κατάφερε να φέρει τους νέους κοντά του. Είκοσι δύο χρόνια προσφοράς και δράσης αποτελούν παρακαταθήκη για το μέλλον να παραμείνουν αναλλοίωτα τα ήθη, τα έθιμα και οι παραδόσεις των αλησμόνητων πατρίδων. Καθιερωμένες οι 3μερες εκδηλώσεις του συλλόγου. Εκδηλώσεις που αποτελούν σταθμό για την περιοχή, γίνονται κάθε χρόνο και τις περιμένουν όλοι κυρίως οι απόδημοι.
  Η δράση του συλλόγου είναι πλούσια και η πορεία του ανοδική, αφού σήμερα τα παιδιά των ιδρυτικών μελών, μέλη και αυτά του συλλόγου συνεχίζουν με αμείωτο ενδιαφέρον το μεγάλο πολιτιστικό έργο.

Το κείμενο παρατίθεται τον Μάρτιο 2005 από την ακόλουθη ιστοσελίδα του Δήμου Ζαλόγγου


Σύλλογος Γυναικών Ν.Σαμψούντας

Ο Σύλλογος Γυναικών ιδρύθηκε το 1993 και έχει επιδείξει έντονη δράση όχι μόνο στην περιοχή της Ν. Σαμψούντας αλλά και στην ευρύτερη περιοχή. Ο Σύλλογος διοικείται από 7μελές συμβούλιο και έχει 170 μέλη.

Πολιτιστικός Σύλλογος Γυναικών Ν. Συλλάτων

ΝΕΑ ΣΙΛΑΤΑ (Χωριό) ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ
Ο Σύλλογος ιδρύθηκε το 1997 και απαρτίζεται από 50 μέλη. Παρόλη τη μικρή του θητεία έχει αναπτύξει σημαντικές δραστηριότητες ως προς την πολιτιστική ανάπτυξη του χωριού. Έχει δημιουργήσει διάφορα αθλητικά και επιμορφωτικά τμήματα για την απασχόληση των νέων.

Φιλοπρόοδος Μορφωτικός Πολιτιστικός Σύλλογος

ΝΕΑ ΣΙΝΩΠΗ (Χωριό) ΖΑΛΟΓΓΟ
  Ιδρύθηκε στις 11 Ιανουαρίου 2001 στην Ν Σινώπη και έχει ως διακριτικό τίτλο "ΕΛΠΙΣ". Ο Σύλλογος διοικείται από 7μελές Διοικητικό Συμβούλιο και έχει εγγεγραμμένα 55 ενεργά μέλη
  Σκοποί του Συλλόγου μεταξύ των άλλων είναι:
•η προαγωγή και προάσπιση των γυναικείων ζητημάτων,
•η συμβολή στην προστασία της μητρότητας και της παιδικής ηλικίας,
•η συνδρομή στην εξυψώσει του βιοτικού, πνευματικού και πολιτιστικού επιπέδου της περιοχής,
•η διαφύλαξη και η διάσωση της πολιτιστικής κληρονομιάς και των τοπικών παραδόσεων,
•η επιμόρφωση των μελών.
  Ο Σύλλογος παρότι έχει ιδρυθεί τα τελευταία χρόνια δεν υστερεί σε δράση έναντι των άλλων συλλόγων. Μπορούμε να πούμε ότι οι νέες γυναίκες που τον απαρτίζουν έχουν προσφέρει πολλά και είναι γεμάτες όρεξη να προσφέρουν περισσότερα. Οι γυναίκες της Νέας Σινώπης μάνες οι περισσότερες, πολύτεκνες πλαισιωμένες μέσα στο Σύλλογο μόνο καλό μπορούν να δώσουν στην περιοχή.

Το κείμενο παρατίθεται τον Μάρτιο 2005 από την ακόλουθη ιστοσελίδα του Δήμου Ζαλόγγου


Πολιτιστικός Σύλλογος Οσσαίων «Η Αγία Κυράννα»

ΟΣΣΑ (Χωριό) ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Πολιτιστικός Σύλλογος Παλαιοχωρίου

ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ (Κωμόπολη) ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ
  Στο Παλαιοχώρι λειτουργεί πολιτιστικός σύλλογος από το 1974, ο οποίος τελευταία δραστηριοποιήθηκε ιδιαίτερα με εκθέσεις λαϊκής τέχνης, θεατρικές παραστάσεις, καρναβάλι, πολιτιστικές εκδηλώσεις σε τοπικές γιορτές και πανηγύρεις (κουρμπάνι, εκθέσεις φωτογραφίας, διαλέξεις κ.λπ).
  Στα πλαίσια της δραστηριότητας του πολιτιστικού συλλόγου και με τη συνεργασία της κοινότητας, δημιουργήθηκαν 3 αξιολογώτατα χορευτικά συγκροτήματα και συνεχίζεται η προσπάθεια για πολιτιστική ανάπτυξη.
  Πολλά τα προβλήματα, κυρίως οικονομικά και στέγασης. Ήδη όμως ξεκίνησε πρόγραμμα δημιουργίας πνευματικού κέντρου, που θα στεγαστεί στο κτίριο της Αποθήκης, που αγοράσθηκε από την κοινότητα για το σκοπό αυτό, ενώ στο παλαιό Νηπιαγωγείο της κοινότητας, αφού τελειώσει η διαμόρφωσή του, θα στεγασθεί μόνιμη έκθεση θρησκευτικού και λαογραφικού περιεχομένου. Επίτευγμα θεωρεί η κοινότητα τη δημιουργία μπάντας, η οποία λειτουργεί από τον Οκτώβριο του 1996 με 27 μέλη, κυρίως παιδιά του Δημοτικού σχολείου και του Γυμνασίου Παλαιοχωρίου.
  Ο "Σύλλογος απανταχού Παλαιοχωρινών Θεσσαλονίκης" έχει αξιόλογη μέχρι στιγμής δράση. Συν τοις άλλοις ενισχύει πάντα την κοινότητα στα πολιτιστικά και άλλα έργα (π.χ. ανέγερση μνημείου στην περιοχή "Χαρ'κού τ'Αλώνι" κοντά στον παλαιό ναό των Παμμεγίστων Ταξιαρχών, όπου αναβιώνει παλιό έθιμο από την εποχή της τουρκοκρατίας κατά την τρίτη μέρα του Πάσχα.

Το κείμενο παρατίθεται τον Φεβρουάριο 2005 από την ακόλουθη ιστοσελίδα του Δήμου Αρναίας


Πολιτιστικοί Φορείς

ΣΤΡΥΜΟΝΑΣ (Δήμος) ΣΕΡΡΕΣ
   Ένα κύριο χαρακτηριστικό του Δήμου Στρυμόνα είναι η πλούσια πολιτιστική δραστηριότητα που βρίσκεται σε συνεχή άνθηση τουλάχιστον τις δύο τελευταίες δεκαετίες. Τα χορευτικά συγκροτήματα του Δήμου έχουν κάνει αμέτρητες εμφανίσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό και συγκαταλέγονται στις καλύτερες χορευτικές ομάδες του Νομού. Η θεατρική ομάδα του Πολιτιστικού συλλόγου «Ορφέα» Νέου Σκοπού που δραστηριοποιείται είκοσι χρόνια τώρα έχει ανεβάσει σπουδαίες παραστάσεις πολλές εκ των οποίων απέσπασαν σημαντικές διακρίσεις σε φεστιβάλ θεάτρου σε όλη την Ελλάδα. Χορωδίες μουσικά τμήματα, αθλητικές δραστηριότητες, ημερίδες διαλέξεις, διοργανώσεις εκδηλώσεων και πολλά άλλα αντικείμενα συνθέτουν τους τομείς δραστηριοποίησης των Πολιτιστικών συλλόγων του Δήμου.
   Παντού σε όλο το Δήμο άνθρωποι με μεράκι, ανήσυχοι και δραστήριοι ασχολούνται ακούραστα με τα κοινά, επιθυμούν να γνωρίζουν συνεχώς καινούρια πράγματα, να συμβαδίζουν με τις σύγχρονες απαιτήσεις των καιρών και να προσφέρουν αφειδώς τις γνώσεις τους, τις ικανότητές τους, τον ίδιο τους τον εαυτό για το καλό του τόπου τους.

Το κείμενο παρατίθεται τον Ιούνιο 2005 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφίες, του Δήμου Στρυμώνα


Εξωραϊστικός και Πολιτιστικός Σύλλογος Σωζόπολης

ΣΩΖΟΠΟΛΗ (Χωριό) ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ
Ο Εξωραϊστικός και Πολιτιστικός Σύλλογος Σωζόπολης ιδρύθηκε το 1977 με μοναδικό σκοπό να αντιμετωπίσει τα τοπικά προβλήματα του οικισμού. Παράλληλα διοργάνωνε διάφορες πολιτιστικές εκδηλώσεις (χορούς, θέατρο, συναυλίες), βοηθώντας έτσι την ανάπτυξη του πολιτιστικού επιπέδου των κατοίκων και την διατήρηση της παράδοσης.

Προοδευτικός Μορφωτικός Εξωραϊστικός Σύλλογος

ΧΑΛΚΕΙΟ (Χωριό) ΧΙΟΣ
Ο Προοδευτικός Μορφωτικός Εξωραiστικός Σύλλογος Χαλκειούς, οργανώνει κατά καιρούς διάφορες εκδηλώσεις. Πέρα από τις εκδηλώσεις αυτές, διοργανώνονται κάθε χρόνο δύο πανηγύρια στο χωριό. Την ημέρα της Παναγίας (15 Αυγούστου) και του Τιμίου Σταυρού (14 Σεπτεμβρίου).

Πολιτιστικός Σύλλογος Ψυχικού

ΨΥΧΙΚΟ (Χωριό) ΣΕΡΡΕΣ
Τηλέφωνο: +30 23210 31993, 32523

Απόδημος Ελληνισμός

Agios Georgios Sikousis Society of America

ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΥΚΟΥΣΗΣ (Χωριό) ΧΙΟΣ
  Σαν ένας γιγάντιος περιστερώνας, κάτασπρος, στην καρδιά της Χίου, σε ύψος 500 μέτρων στέκει ένα μεσαιωνικό χωριό, ο Αγιος Γεώργιος Συκούσης, με δρόμους στενούς, πολλά σκεπαστά και ασβεστωμένα πεζοδρόμια. Όλα παρουσιάζουν μια παραδοσιακή Αιγαιοπελαγίτικη όψη. Η ηλικία του φτάνει πίσω στα 1518. Είναι το μόνο χωριό της Χίου για το όποιο γνωρίζομε την ακριβή ηλικία και ιστορία του, χάρη σε ένα χειρόγραφο, αυθεντικό κώδικα πού σώζεται μέχρι σήμερα στη βιβλιοθήκη Κοραή της Χίου.
  Πριν το 1518 στη θέση του υπήρχε μοναστήρι με εκκλησία του Αγίου Μεγαλομάρτυρα Γεωργίου του Τροπαιοφόρου, για την οποία ο Γ. Ζολώτας γράφει πως ήταν μια από τις μικρές ωραιότατες εκκλησίες μεγάλων ευγενών οικογενειών της Χίου. Κατά τη γνώμη πολλών ιστορικών θεωρείται πιο παλιά και απ' τη Νέα Μονή που κτίστηκε το 1045. Η Παναγιά η Κρήνα στους Βαβύλους, οι Αγιοι Απόστολοι στο Πυργί και ο Αγιος Γεώργιος ο Συκούσης είναι περίφημα βυζαντινά κτίσματα του ίδιου αιώνα.
  Ο αρχιμανδρίτης Ιωάννης Ανδρεάδης στην ιστορία της εν Χίω ορθοδόξου εκκλησίας αναφέρει ότι οι τρεις όσιοι πατέρες Νικήτας Ιωάννης και Ιωσήφ έμεναν στο μοναστήρι του Αγίου Γεωργίου, από εκεί έφυγαν και πήγαν στο Προβάτειο Όρος και έμειναν στο γνωστό σπήλαιο όπου αργότερα το 1868 έγινε η Σκήτη των Αγίων Πατέρων. Οι παραπάνω όσιοι πατέρες είναι οι κτήτορες και πρώτοι ηγούμενοι της Νέας Μονής. Και ο Γ. Ζολώτας στο Β' τόμο της Ιστορίας της Χίου σελ. 386 δημοσιεύει αυτοκρατορικό έγγραφο (Χρυσόβουλο) από το οποίο φαίνεται ότι, όταν κτιζόταν η Νέα Μονή υπήρχε ναός του Αγίου Γεωργίου Συκούση, με μεγάλη περιουσία.
  Με τον καιρό όμως το μοναστήρι ερημώθηκε και το 1518 ο ιερομόναχος Σωφρόνιος Σέψης από το Πυργί ανέκτησε αυτό προς όφελος της ψυχής του, έφερε άξιους ανθρώπους να κατοικήσουν σ' αυτό και έθεσε έτσι τις βάσεις του χωριού, του οποίου οι νέοι κάτοικοι ακολούθησαν τις φρόνιμες οδηγίες του.
Η νεοσύστατη αυτή κοινότης με τον καιρό επληθύνετο και προόδευε, και έγινε ένα από τα μεγαλύτερα χωριά της Χίου μέχρι σήμερα.
  Πολλοί Αγιοργούσοι στα τέλη του περασμένου αιώνα και στις αρχές του τωρινού πήραν τον δρόμο της ξενιτιάς, σε όλα τα πλάτη του κόσμου αλλά περισσότερο στη Βόρειο Αμερική, οι πρώτοι χωριανοί μας εγκαταστάθηκαν στο Μονέσεν και το Λάγκαστερ της Πενσιλβανίας, στο Κάρι της Ινδιάνας και στο Τρέντον του Νιου Τζέρσεϊ.
  Την 1η Μαρτίου 1920 οι χωριανοί μας στο Τρέντον του Ν.J. ίδρυσαν το πρώτο "ΕΡΑΝΙΚΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟΝ" με καταστατικό από 21 άρθρα. Το πρώτο άρθρο λεει: "Σκοπός του σωματείου έσεται ο δια μηνιαίων συνδρομών, δωρεών ή εορτών σχηματισμός κεφαλαίου χάρι της κοινότητας μας". Το άρθρο 7 λεει: "Ο Σύνδεσμος φροντίζει διά τους άρτιάφικνουμένους ή παρακρατούμενους εις το μεταναστευτικό γραφείο εφ' όσον τα μέσα του το επιτρέπουν συμφώνως προς τους μεταναστευτικούς νόμους...". Οι χωριανοί μας είναι και οι ιδρυτές της μεγαλώνυμου κοινότητας του Αγίου Γεωργίου στο Τρέντον, όπου πάρα πολλοί μένουν μέχρι σήμερα.
  Το 1934 ίδρυσαν την "ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΗΤΙΚΗ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ" στο Λάνκαστερ της Πενσιλβανίας και το 1937 ετύπωσαν νέο καταστατικό, ίδρυσαν δε εκεί και τη μεγάλη κοινότητα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, πού μέχρι σήμερα τα περισσότερα μέλη της είναι Αγιοργούσοι. Με την μεσολάβηση του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου χαλάρωσαν κάπως τη δραστηριότητα των για να ξανάρθουν πάλι στην ακμή το 1951 με την αποστολή 35.000 δολ. για το κτίσιμο νέου δημοτικού σχολείου στο χωριό μας, ένα από τα καλύτερα της Ελλάδας.
  Το 1967 ξανάρχισε η αναδημιουργία του Συλλόγου μας, αυτή τη φορά με τους νέους μετανάστες, πολλοί από τους οποίους έμεναν πλέον στη Νέα Υόρκη. Πρώτος πρόεδρος ο Νίκος Ψαρρός και ακολούθησαν: ο Γεώργιος Πάππους, ο Γιάννης Γ. Νύκτας, ο Αντώνιος Ντούλος και πάλι ο Γιάννης Νύκτας πού είναι και ο σημερινός πρόεδρος του συλλόγου μας.
  Στις αρχές του 1974, τότε πού μαύρα άρχισαν να έρχονται τα μηνύματα από το Αιγαίο με αποκορύφωμα την τραγωδία της Κύπρου, όλοι οι Αγιοργούσοι πρωτοστατήσαμε στην ίδρυση της Χιακής Ομοσπονδίας.
Πρώτος πρόεδρος και ιδρυτής της Ομοσπονδίας μας είναι ο χωριανός μας Νίκος Ψαρρός, πρώτος αντιπρόεδρος για πολλά χρόνια υπηρέτησε ο σημερινός μας πρόεδρος Γιάννης Νύκτας καθώς και ταμίας ο Σπύρος Τσακέτας, πολλοί δε άλλοι σε άλλα πόστα υπηρετούν την κραταιά μας Χιακή Ομοσπονδία μέχρι σήμερα. Όταν αγοράστηκε το σημερινό πολιτιστικό κέντρο (Χιώτικο Σπίτι) ο Σύλλογός μας κατέθεσε το ποσό των 5.000 δολαρίων.
  Φέτος που η Χιακή Ομοσπονδία γιορτάζει τα 10 χρόνια της ο δυναμικός σύλλογος των Αγιοργουσίων Αμερικής εκφράζει τις πιο θερμές ευχές του και υπόσχεται πως θα συνεχίσει και στα επόμενα χρόνια να την υπηρετεί με το ίδιο ζήλο για το καλό της Χίου και της γλυκιάς πατρίδας μας γενικά.
  Εκτός από την προσφορά των 35.000 δολαρίων για την ανέγερση του δημοτικού σχολείου του χωριού μας, ο Σύλλογος παλαιότερα πρόσφερε 2.000 δολ. για το ηρώο πεσόντων και 1.000 δολ. για την τοποθέτηση σωλήνων ύδρευσης στο χωριό μας.
  Από το 1967 μέχρι σήμερα το σωματείο μας έχει προσφέρει χρηματικά ποσά που ξεπερνούν τις 72.000 δολάρια για έργα πού αφορούν το χωριό μας κυρίως αλλά και την Ελλάδα και την Κύπρο.
  Επίσης από το 1977 ο σύλλογος μας εκδίδει κατά χρονικά διαστήματα το περιοδικό "ΣΥΚΟΥΣΗΣ" το οποίο στέλνει δωρεά σ' όλα τα μέλη του και όπου της γης υπάρχει Αγιοργούσης.
  Ακόμα από τα μέλη του Συλλόγου μας δύο νέοι ακολούθησαν την ιεροσύνη και υπηρετούν άξια την Ομογένεια. Ο πατήρ Νικόλαος Ι. Πιλαβάς στην κοινότητα του Προφήτη Ηλία στο Γιόγκερς της Νέας Υόρκης και ο πατήρ Κων/νος Ε. Κωσταρής στην κοινότητα της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο Port Jefferson L. I. Νέας Υόρκης.
  Τo σημερινό Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου μας είναι: Γιάννης Γ. Νύκτας πρόεδρος, Αλέξανδρος Χ. Μυλωνάς αντιπρόεδρος, Λάμπρος Κ. Φλουράς γραμματέας, Παναγιώτης Δ. Φουστάνας ταμίας, Αγγελος Ι. Μπουγιαμάς, Κων/νος θ. Μπαρλής, Νικόλαος Κ. Κολλής, Γιάννης Ι. Βυζανιάρης και Σταμάτιος Κ. Παντελιός σύμβουλοι.
Νέα Υόρκη - Απρίλης 1984
ΑΡΓΥΡΗΣ Ε. ΜΟΝΗΣ
Πηγή: Περιοδικό "Chios" Μάϊος 1984

Brotherhood of Achladokambiton 'St. Demetrios'

ΑΧΛΑΔΟΚΑΜΠΟΣ (Χωριό) ΑΡΓΟΛΙΔΑ
Τηλέφωνο: +1 773 4670493
Φαξ: +1 773 4670493

Evrytanian Association of America "Velouchi"

ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ (Νομός) ΕΛΛΑΔΑ
Τηλέφωνο: +1 704 3666571, 9755973
Φαξ: +1 704 3666571
  Many Evrytanians immigrated to America following other Greeks during the 1890's. Most settled in large northern cities such as New York, Philadelphia, and Baltimore; a few settled in the South. Many of these immigrants suffered humiliations due to language, cultural, and religious differences. Many of the original immigrant Evrytanians came to America from the village of Viniani.
  Despite difficulties first encountered by the immigrants of the 1890's, the decade between 1910 and 1920 proved profitable for many Evrytanians living in the Carolinas, Georgia, Maryland, and Virginia. Most were owners of restaurants.
  After 1925, a new era began in the South, with many well-established Evrytanians gaining the respect and friendship of their communities. Many returned to Greece at the beginning of the Great Depression, while others remained in America. After WW II, in which the state of Evrytania suffered more than other areas with the Nazi occupation and the communist-inspired guerilla warfare that followed, many persons left Evrytania; many returned to America and many others came for the first time.
  The lives of many fellow Evrytanians has improved over the past century in America. While such assimilation into the "melting pot" has proved profitable, there are costs. One large cost is the loss of being able to read the original literature. One way to share this knowledge is by translating many of the literary works into English, a language that has become primary for many of our youth. Professor Paul N. Chryssikos, a long-time, and deceased in 1997, member of our Association, often donated his time to this excellent cause. One of Paul's translations which he performed for the Youth of Evrytania, is the poem by Mihalis Stafylas "EVRYTANIA". This is available from all local chapters.
The Evrytanian Association came to fruition during 1944 in Charlotte, North Carolina.

Cephalonian Society of America, Inc. "CEPHALOS"

ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ (Νησί) ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ
Τηλέφωνο: +1 718 2048491
Φαξ: +1 718 2041478

Κρητική Αδελφότητα Νέας Υόρκης "Ομόνοια"

ΚΡΗΤΗ (Νησί) ΕΛΛΑΔΑ
Τηλέφωνο: +1 718 7268981
Φαξ: +1 718 7219172

Aristotelis Society of Halkidiki

ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ (Νομός) ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Τηλέφωνο: +1 718 2785652
Φαξ: +1 718 2389531

Chian Federation

ΧΙΟΣ (Νησί) ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ
Τηλέφωνο: +1 718 2042550
Φαξ: +1 718 2786199

The Birth of the Chian Federation
  The birth of the Chian Federation was an event whose time came in 1974. A federation of the Chian Societies in the Greater New York Metropolitan area probably should have been organized sooner. Nevertheless, sooner or later, it is present fact that such a Federation now exists consisting of 25 Chian societies representing approximately 20,000 Chiotes who live and work in the New York area. Nationwide, approximately 50,000 Chiotes are residents and citizens of the United States. There are more Chiotes in the United States than on the island of Chios.
  In examining the birth of this Federation, an overriding question to many of us is why in 1974 and not before? What was that certain combination of ingredients that proved to be the catalyst behind the Chiotes in New York to unite, who prior to 1974 were content to remain independent entities focusing strictly on a narrow spectrum of social activity whose common denominator was that they individually represented a group of people with origins from a small geographic area on the island of Chios. On the surface at least, it is obvious that the international events of our time, with respect to Cyprus and the Aegean Sea, have proved to be an awakening. It became apparent that we must raise our concerns in unison; we must address and act on issues relevant to all of us; and we must do this through a coordination of efforts.
  The outright tragedy of the Cypriots, with whom we share a kinship and the ever present menace to the homeland of our parents, shocked us all. All of us felt a sense of anxiety and frustration that the goodwill that has always existed between U.S. and Greece was now being jeopardized. We, as Americans of Greek ancestry, have always cherished the particular warm relations between this great nation, our adopted country, the United States, and Greece, representing our ancestral and cultural background.
  The turmoil of these current international developments may have been the catalyst in the birth of the Chian Federation but the efforts of the Federation also signify an awareness of the Greek-Americans of their responsibilities to exercise their rights as American citizens. The Chians along with other Greek Americans must participate in the prominent issues of this country and responsibly exercise their right to petition the government and their duly elected public officials. This we have done and should continue to do. As such, the Greek-American has fully evolved to understand and participate in the political process of American government and hence has truly become an integral part of that beautiful and colorful mosaic characterizing the American people and the American way of life.
  The series of events which led to the actual formation of the Federation itself began in the summer of 1974. While the Turkish army was pillaging Cyprus and the Turkish government was threatening the Aegean Islands, the Chiotes of the various Chian societies met to coordinate their activities in petitioning the U.S. government and our elected officials to condemn and speak out on this infamous Turkish action; a tragedy which, to this day, remains unresolved.
  To coordinate these efforts an Ad Hoc Committee was formed. Under the auspices of this committee, during the summer of 1974, the Chians of New York collected funds for the Cypriot refugees, participated in three excursions to Washington, D.C. (in chartered buses and countless private vehicles) to petition the U.S. government for an evenhanded and fair policy on Cyprus and the Aegean; informed the citizenry of the facts of the Cypriot and Aegean issues; and urged and organized the transmittal of thousands of letters and telegrams to our elected officials expressing our strong opinions on these issues. We were all gratified that our efforts were fruitful in at least limiting the U.S. arms shipments to Turkey and in getting the message across that, if Turkey meant to continue her aggression, the support of the U.S. Congress in such adventures would unquestionably be denied and that the rule of law must prevail.
  Although the damage had been done, we felt a sense of bittersweet success in that the U.S. Congress shared our view in several respects. First, by recognizing that Turkey's actions were illegal in that U.S. arms were used in the invasion of Cyprus; second, by reexamining U.S. policy towards Greece, Cyprus and Turkey in terms of past alliances and human values; and third, by examining and questioning the relative importance of Turkey to our national security, at least in the face of an uncompromising position on the part of Turkey which verged on the brink of blackmail.
  Initially, however, to each participant in the drive to petition, urge, and inform the elected officials and the administration, came the recognition and realization of the glory that is the system of government in the United States. A people with a just cause properly voicing their concern was able to make the government listen to its pleas. This event transformed the Greek-American from a rather apolitical individual, to an active participant in the politics and issues of the United States, since it is as American citizens that such participation was undertaken.
  It was in the fall of 1974 that the Chian societies realized that the success which the Committee experienced was the result of the joint, coordinated effort of all Chiotes acting in unison. Since the Chian-Americans faced other issues where a joint effort was required, the Chian societies met to formalize their unity through a formal organization. They drafted a constitution under which the "Federation of Chian Societies of New York" would operate. This constitution was submitted to the membership of each society for individual approval, which was quickly given, and the Federation became a reality in October 1974, a date which will stand as another milestone in the history of the American Chian.

Έχετε τη δυνατότητα να δείτε περισσότερες πληροφορίες για γειτονικές ή/και ευρύτερες περιοχές επιλέγοντας μία από τις παρακάτω κατηγορίες και πατώντας το "περισσότερα":

GTP Headlines

Λάβετε το καθημερινό newsletter με τα πιο σημαντικά νέα της τουριστικής βιομηχανίας.

Εγγραφείτε τώρα!
Greek Travel Pages: Η βίβλος του Τουριστικού επαγγελματία. Αγορά online

Αναχωρησεις πλοιων

Διαφημίσεις

ΕΣΠΑ