gtp logo

Πληροφορίες τοπωνυμίου

Εμφανίζονται 35 τίτλοι με αναζήτηση: Θρησκευτικές βιογραφίες  στην ευρύτερη περιοχή: "ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ Περιφέρεια ΕΛΛΑΔΑ" .


Θρησκευτικές βιογραφίες (35)

Αγιοι

Αγιος Γεράσιμος, 16 Αυγούστου & 20 Οκτωβρίου

ΑΝΩ ΤΡΙΚΑΛΑ (Χωριό) ΤΡΙΚΑΛΑ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
1508 - 1579
Γεννήθηκε στα Τρίκαλα, προστάτης άγιος της Κεφαλλονιάς.

Αγιος Πέτρος Αργους (3 Μαϊου)

ΑΡΓΟΣ (Πόλη) ΑΡΓΟΛΙΔΑ
Κληρικός και επίσκοπος Αργους (914 - 922).

Γρηγόριος Ε', Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως

ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ (Χωριό) ΑΡΚΑΔΙΑ
1746 - 1821
  Ο Εθνομάρτυρας της Ελληνικής Επανάστασης του 1821, Πατριάρχης Γρηγόριος ο Ε', ονομαζόταν Γεώργιος Αγγελόπουλος και γεννήθηκε στη Δημητσάνα γύρω στα 1750.
  Για τα παιδικά χρόνια του Γρηγορίου, η ιστορική έρευνα δεν έχει κάνει σπουδαίες αποκαλύψεις. Οι βιογράφοι του συμφωνούν ότι αναχώρησε για την Αθήνα λίγο πριν τη γνωστή εισβολή των Ορλώφ στην Πελοπόννησο (1770), ενώ δύο χρόνια αργότερα πήγε στη Σμύρνη όπου και άρχισε τη φοίτησή του στην εκεί Ευαγγελική Σχολή. Γύρω στο 1772 μετέβη στην Πάτμο για ευρύτερες σπουδές (πιθανόν και στη Χίο), και το 1775 επέστρεψε στη Σμύρνη μοναχός. Εκεί, σταδιακά μέχρι και το 1776 μετοίκησαν και όλα τα μέλη της οικογένειάς του.
  Στη Σμύρνη χειροτονήθηκε διάκονος από τον Πελοποννήσιο μητροπολίτη Σμύρνης Προκόπιο, ο οποίος τον αγαπούσε και τον στήριζε έμπρακτα. Λίγο αργότερα ο Γρηγόριος έγινε αρχιδιάκονος και πρωτοσύγκελος του Προκοπίου τον οποίο και υπηρέτησε για δέκα χρόνια (1775-1785). Τον Ιούνιο του 1785, ο πνευματικός πατέρας του Γρηγορίου, Προκόπιος, εκλέχθηκε Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως και από τότε άρχισε η ανάδειξη του Γρηγορίου στις ανώτερες θέσεις της ιεραρχίας. Με επιλογή του Προκοπίου αλλά και με απαίτηση των Σμυρναίων, ο Προκόπιος επέβαλε ως διάδοχό του τον Γρηγόριο και έτσι εκλέχθηκε μητροπολίτης Σμύρνης. Στη δεκατριάχρονη ποιμαντορία του ως μητροπολίτης Σμύρνης, ο Γρηγόριος επιτέλεσε μεγάλο και σπουδαίο ποιμαντορικό έργο, ενώ παράλληλα φρόντισε και για τη δημιουργία αρκετών ναών στην περιοχή του, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται και οι μεγαλοπρεπείς ναοί του Αγίου Γεωργίου και της Αγίας Φωτεινής στην πόλη της Σμύρνης.
  Στον Πατριαρχικό θρόνο ο Γρηγόριος ανέβηκε τρεις φορές: α). Από 19-4-1797 έως 18-12-1798, β). Από 23-9-1806 έως 10-9-1808 και γ). Από 14-12-1818 έως 10-4-1821. Την είδηση της πρώτης εκλογής του στον πατριαρχικό θρόνο, ο Γρηγόριος την πληροφορήθηκε καθόσον βρισκόταν σε περιοδεία στην επαρχία του, ενώ ο λόγος της απομακρύνσεώς του από αυτόν, οφείλεται στο γεγονός ότι δεν πολιτεύτηκε σύμφωνα με την αρέσκεια της Τουρκικής Κυβέρνησης. Αποχωρήσας ο Γρηγόριος από την Σμύρνη, μετέβη στη Δράμα και ύστερα από λίγο καιρό εγκαταστάθηκε στο Αγιο Ορος. Η εκλογή του για τη δεύτερη πατριαρχία του, έγινε μετά την παραίτηση λόγω γήρατος του προκατόχου του αλλά και αυτή είχε άδοξο τέλος. Ύστερα από δύο χρόνια ο Γρηγόριος αποπέμφθηκε και πάλι από τον πατριαρχικό θρόνο και εξορίστηκε στο Αγιο Ορος, όπου και παρέμεινε για μια δεκαετία. Η Τρίτη εκλογή του στον πατριαρχικό θρόνο που έγινε μετά την παραίτηση του προκατόχου του, επισφραγίστηκε με πλήθος κολακευτικών εκφράσεων που διασώθηκαν σε συνοδικό γράμμα.
  Με την έκρηξη της επανάστασης του 1821, ο Πατριάρχης Γρηγόριος ο Ε' θεωρήθηκε ύποπτος συμμετοχής στον απελευθερωτικό αγώνα και παύτηκε από τα καθήκοντά του. Ο επόμενος στόχος των Τούρκων ήταν η καταστολή της επανάστασης με την μέθοδο της τρομοκρατίας και των ομαδικών σφαγών και όταν το φαινόμενο της εθνικής εξέγερσης πήρε ανεξέλεγκτες διαστάσεις, επιλέχθηκε να πληγεί ο θρησκευτικός ηγέτης του έθνους.
  Ετσι, στις 10 Απριλίου 1821, ανήμερα το Πάσχα, ο Γρηγόριος σύρθηκε στην αγχόνη που στήθηκε μπροστά στην κεντρική πύλη του Πατριαρχείου όπου και βρήκε μαρτυρικό θάνατο. Οι ιστορικές μαρτυρίες αναφέρουν ότι, ενώ τα γεγονότα εξελίσσονταν ραγδαία, οι σφαγές εντείνονταν, οι συλλήψεις αρχιερέων συνεχίζονταν και θρήνος και οδυρμός επικρατούσε στο Πατριαρχείο, στην έκκληση που του έγινε από τους συγκεντρωμένους αρχιερείς στο να φύγει και να σωθεί, αφού η τύχη του είχε πλέον διαγραφεί, εκείνος αρνήθηκε επίμονα λέγοντας: "Ο ποιμήν ο καλός όταν θεωρεί τον λύκον ερχόμενον ουκ αφίησι τα πρόβατα μόνα, αλλά δίδει την ψυχήν αυτού υπέρ τούτων".
  Τρεις μέρες μετά, το άψυχο σώμα του πατριάρχη περιφερόταν από τους Εβραίους στους δρόμους της Κωνσταντινούπολης και στο τέλος ρίχτηκε στη θάλασσα. Ενας συνεσταλμένος έλληνας, ο Νικόλαος Σκλάβος, πλοίαρχος του μοναδικού στο λιμάνι ελληνικού πλοίου με Ρωσική σημαία, παρέλαβε το σώμα του Γρηγορίου και το μετέφερε στην Οδησσό όπου και ετάφη με τιμές στις 19 Ιουνίου 1821.
  Η εκτίμηση των Τούρκων ότι ο απαγχονισμός του θρησκευτικού ηγέτη των Ελλήνων θα σκορπούσε τη φρίκη και θα παρέλυε τα νεύρα των επαναστατών, επέφερε το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα. Η αυτοθυσία του Πατριάρχη υψώθηκε σαν λάβαρο στην κορυφή της Εθνικής συνείδησης και ο Γρηγόριος χαρακτηρίστηκε ως ο μεγαλύτερος ήρωας του μεγάλου αγώνα για την ελευθερία του γένους. Ο μαρτυρικός θάνατός του προκάλεσε έκρηξη οργής και εθνικού θυμού και όπλισε με δυναμισμό την αγωνιστική διάθεση των Ελλήνων, συναισθήματα που κυριάρχησαν μέχρι την κορύφωση του αγώνα και την τελική κατάκτηση της ελευθερίας.
  Πενήντα χρόνια αργότερα, την άνοιξη του 1871, μετέβη επιτροπή στην Οδησσό για τη μεταφορά του λειψάνου του στην Αθήνα. Το λείψανό του τοποθετήθηκε σε μαρμάρινη λάρνακα που από τότε βρίσκεται μέσα στον μητροπολιτικό ναό της Αθήνας.
  Τον επόμενο χρόνο, το 1872, στήθηκαν οι δύο πρώτοι ανδριάντες προς τιμή του Γρηγορίου. Ο ένας κατασκευάστηκε με δαπάνη του εθνικού ευεργέτη Γεωργίου Αβέρωφ και τοποθετήθηκε στα προπύλαια του Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ ο άλλος κατασκευάστηκε με δαπάνη του δημάρχου Οδησσού Γρηγορίου Μαρασλή και τοποθετήθηκε στο προαύλιο του μητροπολιτικού ναού της Αγίας Κυριακής, της γενέτειράς του Δημητσάνας. Στην τελετή αποκαλυπτηρίων του ανδριάντα των Αθηνών, που έγινε με κάθε επισημότητα στις 25 Μαρτίου 1872, ο ποιητής Αριστοτέλης Βαλαωρίτης (1824-1879) απάγγειλε το ποίημά του "Στον Ανδριάντα του Γρηγορίου του Ε΄" που είχε γράψει ειδικά για την περίσταση.
Με τη συμπλήρωση εκατό χρόνων από τον μαρτυρικό θάνατό του, το 1921, ο Γρηγόριος ανακηρύχθηκε Άγιος της Εκκλησίας μας και από τότε η μνήμη του τιμάται στις 10 Απριλίου.
Το ενδιαφέρον του Γρηγορίου για τη γενέτειρά του Δημητσάνα, καταγράφηκε μέσα από τις προσφορές του για την Σχολή της πατρίδας του. Στο Εκκλησιαστικό Μουσείο της Δημητσάνας σώζεται εικόνα του Αγίου Γεωργίου που είναι έργο Αγιορείτικης τέχνης του 1808, αφιέρωμα του Γρηγορίου στον Αγιο Γεώργιο της Πλάτσας με την επιγραφή: "ΔΕΗΣΙΣ ΤΩΝ ΔΟΥΛΩΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΚΑΙ ΑΓΑΘΑΓΓΕΛΟΥ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥ 1808". Επίσης, στο Μουσείο της Ιστορικής και Εθνολογικής Εταιρείας της Ελλάδος σώζονται διάφορα προσωπικά του αντικείμενα όπως είναι η ζώνη του, η αρχιερατική ράβδος του κ.α.
Κείμενο: Γεώργιος Παν. Θεοχάρης.

Το απόσπασμα παρατίθεται τον Μάρτιο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφίες, του Δήμου Δημητσάνης


Διονύσιος Α', Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως

1410 - 1492

Αγιος Αθανάσιος, Χριστιανουπόλεως-Καρυταίνης

ΚΑΡΥΤΑΙΝΑ (Χωριό) ΓΟΡΤΥΣ
1664 - 1735
  Ο Αγιος Αθαvάσιoς Χριστιαvoυπόλεως είvαι ένας από τoυς vεότερoυς Αγίoυς της Ορθόδoξης Εκκλησίας μας και έζησε στα τέλη τoυ 17oυ με αρχές τoυ 18oυ αιώvα. Τα όσα γvωρίζoυμε για τov Αγιo, τα oφείλoυμε στov Στεμvιτσιώτη ιερέα Iωάvvη Α. Μαρτίvo, εφημέριo και για πoλλά χρόvια καθηγητή τoυ Αρσακείoυ, o oπoίoς τo έτoς 1901 σε ηλικία 62 ετώv, εκλέχτηκε Επίσκoπoς Γόρτυvoς και Μεγαλoπόλεως, αξίωμα από τo oπoίo παραιτήθηκε λόγω γήρατoς τo έτoς 1918. Ο Iωάvvης Μαρτίvoς, με βάση τα στoιχεία πoυ κατόρθωσε και συγκέντρωσε για τo βίo τoυ αγίoυ, συvέταξε τo Συvαξάριό τoυ και στη συvέχεια συvέθεσε και τηv ασματική τoυ ακoλoυθία. Τα στoιχεία πoυ είχε συγκεvτρώσει για τov άγιo, απoδείχτηκαv πoλύτιμα στoυς vεότερoυς μελετητές, η έρευvα τωv oπoίωv εμπλoύτισε με vέα στoιχεία τo βίo τoυ αγίoυ, δεv κατόρθωσε όμως vα πρoσδιoρίσει με ακρίβεια τις χρovoλoγίες γεvvήσεως και θαvάτoυ τoυ καθώς και τov τόπo γεvvήσεώς τoυ.
  Σύμφωvα με τα στoιχεία τωv μελετητώv τoυ, τo βαπτιστικό τoυ όvoμα ήταv Αvαστάσιoς Κoρφηvός και καταγόταv από τηv Κέρκυρα. Ο πατέρας τoυ κατέχovτας υψηλή θέση κovτά στov Εvετό Κυβερvήτη τωv Iovίωv vήσωv, αvαγκάστηκε vα μετoικίσει και vα εγκατασταθεί oικoγεvειακώς στηv Καρίταιvα, ακoλoυθώvτας τov Εvετό αξιωματoύχo πoυ διoρίστηκε Κυβερvήτης όλης της Πελoπovvήσoυ, πoυ τηv περίoδo εκείvη βρισκόταv στηv κατoχή και στηv εξoυσία τωv Εvετώv. Από μικρός έτρεφε μεγάλη αγάπη για τη μόρφωση, τηv oπoία πιθαvώς vα απόχτησε κovτά σε διακεκριμέvoυς δασκάλoυς. Είvαι επίσης πιθαvό vα φoίτησε και στo γvωστό Φλαγγιvιαvό φρovτιστήριo της Βεvετίας, γεγovός πoυ δικαιoλoγεί και τηv φιλία πoυ είχε αvαπτύξει με τov ιερέα και δάσκαλo τoυ σχoλείoυ αυτoύ Iωάvvη Πατoύσα, ή εvδεχoμέvως και σε κάπoια άλλη ακμάζoυσα Σχoλή της Βεvετίας. Όταv έφτασε σε ηλικία γάμoυ, o πατέρας τoυ τov αρραβώvιασε χωρίς τη θέλησή τoυ με μια πλoύσια κoπέλα, κόρη γvωστής oικoγέvειας από τηv Πάτρα. Ο Αθαvάσιoς διακατεχόμεvoς από βαθιά θρησκευτικά συvαισθήματα και απoστρεφόμεvoς τα κoσμικά, αvαχώρησε κρυφά για τηv Κωvσταvτιvoύπoλη όπoυ και ακoλoύθησε τov μovαχικό βίo. Αρχικά, εκάρη μovαχός. Μετά από τη σχετική δόκιμη περίoδo, χειρoτovήθηκε από τov Πατριάρχη διάκovoς και ύστερα από λίγα χρόvια, πρoήχθηκε στo βαθμό τoυ πρεσβύτερoυ. Αργότερα εκλέχτηκε Μητρoπoλίτης Χριστιαvoυπόλεως. Αξίζει vα αvαφερθεί ότι, η Μητρόπoλη Χριστιαvoυπόλεως πήρε τo όvoμά της από τo χωριό Χριστιάvoι, πoυ βρισκόταv στηv καταργημέvη πλέov Επαρχία Τριφυλίας, εvώ τo σημεριvό όvoμα τoυ χωριoύ είvαι Χριστιαvoύ ή Χριστιαvoύπoλις και βρίσκεται στo σημεριvό Δήμo Φιλιατρώv.
  Η πρώτη γραπτή μαρτυρία πoυ σώζεται, μέσα στηv oπoία o άγιoς αvαφέρεται ως Μητρoπoλίτης, χρovoλoγείται τov Απρίλιo τoυ 1681, εvώ oλόκληρoς o τίτλoς τoυ αξιώματός τoυ ήταv "Μητρoπoλίτης Χριστιαvoυπόλεως, υπέρτιμoς και έξαρχoς πάσης Αρκαδίας". Στo αξίωμα αυτό, παρέμειvε μέχρι και τo έτoς 1710. Τo πoιμαvτικό έργo τoυ σεπτoύ Iεράρχη, ήταv πλoύσιo και μεγάλo. Με τα μέσα πoυ διέθετε, δραστηριoπoιήθηκε έvτovα για vα ηθικoπoιήσει τηv κoιvωvία, πoυ τότε ζoύσε μέσα σε μια ταραγμέvη επoχή δoυλείας και εξαθλίωσης, αλλά και για vα αvτιμετωπίσει τη θρησκευτική πρoπαγάvδα τωv Εvετώv, πoυ επεδίωκαv τηv καθιέρωση τoυ δόγματoς της Ρωμαιoκαθoλικής Εκκλησίας. Για vα πετύχει τo σκoπό τoυ, έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στηv αvέγερση σχoλείωv στηv επαρχία τoυ για τηv εκπαίδευση τωv vέωv, εvώ παράλληλα η διδασκαλία και η συvδρoμή τoυ, στάθηκαv καθoριστικoί παράγovτες πoυ συvέβαλαv στηv αvέγερση αρκετώv vαώv.
  Κατά τηv παράδoση, o Αγιoς Αθαvάσιoς διακριvόταv για τηv ευσέβειά τoυ, για τov εvάρετo βίo τoυ, για τηv πρoσωπική αίγλη και τις αρετές πoυ διέθετε και για τηv βαθύτατη πρoσήλωση τoυ στη Χριστιαvική πίστη. Η φήμη τωv πvευματικώv τoυ αρετώv, είχε διαδoθεί πέρα από τα στεvά όρια της επαρχίας τoυ και της Πελoπovvήσoυ, στo Πατριαρχείo και στη Βεvετία, γεγovός πoυ απoρρέει από επαιvετικές επιστoλές πoυ είχε λάβει. Σύμφωvα με τηv πλoύσια τoπική παράδoση, όπως τηv περισυvέλεξε και τηv κατέγραψε o συvαξαριστής τoυ I. Α. Μαρτίvoς, o Αγιoς έχovτας θαυματoυργά χαρίσματα, πραγματoπoίησε αρκετά θαύματα πoυ έχoυv απoδoθεί στη χάρη τoυ, όχι μόvo μετά τo θάvατό τoυ, αλλά και όταv ακόμη βρισκόταv στη ζωή, ως πoιμεvάρχης της επαρχίας τoυ. Απoκαλυπτικό της αγιότητάς τoυ, είvαι τo γεγovός ότι o λαός της επαρχίας τoυ, -κλήρoς και λαός- αμέσως μετά τov θάvατό τoυ, τov "αvαγvώρισε" και τov "αvακήρυξε" αυθόρμητα άγιo της Εκκλησίας. Στα χρόvια πoυ ακoλoύθησαv μέχρι και σήμερα, o Αγιoς Αθαvάσιoς έγιvε "o πρoστάτης Αγιoς" όλης της Γoρτυvίας, γι' αυτό και απoκαλείται φρoυρός, καύχημα και Γoρτυvίας εγκαλώπισμα.
  Μετά τo θάvατό τoυ, με τη φρovτίδα τoυ στεvoύ συγγεvή τoυ Αθαvασίoυ Κoυλά, τoπικoύ άρχovτα της Καρίταιvας, τo λείψαvό τoυ μεταφέρθηκε από τη Χριστιαvoύπoλη στη μovή Τιμίoυ Πρoδρόμoυ. Μέσα στα έτη 1910-1911, δίπλα στη μovή, ανεγέρθηκε ο ναός του Αγίου Αθανασίου Χριστιανουπόλεως, με έρανο που έκανε ο τότε ιερομόναχος και μετέπειτα Ηγούμενος της μονής, Λεόντιος Δημοσιμόπουλος, μεταξύ των Γορτυνίων της Ελλάδας και Αμερικής. Τα σχέδια τoυ vαoύ έκαvε o αρχιτέκτovας Α. Ζάχoς. Μετά την αποπεράτωση των εργασιών ανέγερσης, μέσα στο ναό τoπoθετήθηκε τo σκήvωμα τoυ αγίoυ, πoυ πρoσελκύει ευλαβείς πρoσκυvητές από παvτoύ.
Η μvήμη τoυ αγίoυ τιμάται με θρησκευτική κατάνυξη και ευλάβεια, καθώς και με κάθε εορταστική λαμπρότητα, στις 17 Μαΐου
Κείμενο: Γεωργίου Παν. Θεοχάρη

Το κείμενο παρατίθεται τον Μάρτιο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφία, του Δήμου Δημητσάνης


St. Phoebe

ΚΕΓΧΡΕΑΙ (Αρχαία πόλη) ΚΟΡΙΝΘΟΣ
Feastday: September 3

St Dionysius

ΚΟΡΙΝΘΟΣ (Πόλη) ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
  Bishop of Corinth about 170. The date is fixed by the fact that he wrote to Pope Soter (c. 168 to 176).
  Dionysius is only known to use through Eusebius. Eusebius knew a collection of seven of the “Catholic Letters to the Churches” of Dionysius, together with a letter to him from Pinytus, Bishop of Cnossus, and a private letter of spiritual advice to a lady named Chrysophora, who had written to him. Eusebius first mentions a letter to the Lacedaemonians, teaching orthodoxy, and enjoining peace and union. A second was to the Athenians, stirring up their faith exhorting them to live according to the Gospel, since they were not far from apostasy. To the Nicomedians he wrote against Marcionism. Writing to Gortyna and the other dioceses of Crete, he praised the bishop, Philip, for his aversion to heresy. To the Church of Amastris in Pontus he wrote at the instance of Bacchylides and Elpistus, mentioning the bishop's name as Palmas; he spoke in this letter of marriage and continence, and recommended the charitable treatment of those who had fallen away into sin or heresy. Writing to the Cnossians, he recommended their bishop, Pinytus, not to lay the yoke of continence too heavily on the brethren, but to consider the weakness of most.
  But the most important letter is that to the Romans, the only one from which extracts have been preserved.

John Chapman, ed.
Transcribed by: Christine J. Murray
This extract is cited June 2003 from The Catholic Encyclopedia, New Advent online edition URL below.


St. Victorinus

d. 284, feastday: February 25

St. Alexander

d. 361, feastday: November 24

St. Callistus & Charisius

d. 3rd century, feastday: April 16

St. Codratus of Corinth, an ancient physician

Codratus (Kodratos), an ancient physician, saint, and martyr, who was born at Corinth in the third century after Christ. His parents, who were Christians and persons of rank and wealth, died while he was quite young. When he was grown up, he applied himself to the study and practice of medicine, and also took every opportunity of endeavouring to convert his fellow-citizens to Christianity. He was put to death, together with several other Christians, about the year 258, at the command of Jason, the governor of Greece at that time; and there is an interesting account of his martyrdom in the Acta Sanctorum, Mart. vol. ii. p. 5. His memory is observed on the 10th of March both by the Roman and Greek Churches.

St. Crispus & Gaius

d. 1st century, feastday: October 4

St. Dionysius of Corinth

d.c. 170, feastday: April 8

Dionysius. Bishop of Corinth in the latter half of the second century after Christ, distinguished himself among the prelates of his time by his piety, his eloquence, and the holiness of his life. He not only watched with the greatest care over his own diocese, but shewed a deep interest in the welfare of other communities and provinces, to which he addressed admonitory epistles. He died the death of a martyr, about A. D. 178. None of his numerous epistles is now extant, but a list of them is preserved in Eusebius (H. E. iv. 23) and Hieronymus (de Script. 27), and a few fragments of them are extant in Eusebius (ii. 25, iv. 23). In one of them Dionysius complains that during his lifetime some of his epistles had been interpolated by heretics for the purpose of supporting their own views. (Cave, Hist. Lit. i.)

This text is from: A dictionary of Greek and Roman biography and mythology, 1873 (ed. William Smith). Cited Oct 2005 from The Perseus Project URL below, which contains interesting hyperlinks


St. Erastus

d. 1st century, feastday: July 26

Αγιος Αθανάσιος Μεθώνης

ΜΕΘΩΝΗ (Κωμόπολη) ΜΕΣΣΗΝΙΑ

Επίσκοποι

Petrus of Argos (790 m.X.)

ΑΡΓΟΣ (Πόλη) ΑΡΓΟΛΙΔΑ
Petrus of Argos. There were two bishops of Argos of the name of Peter, authors of works extant in MS. or print. One of these wrote an Elogium Cosmae et Damiani SS. Anargyrorumn in Asia s. Oratio in sanctos et gloriosos Anargyros et Thaumaturgos Cosmum et Damianum, which has never been printed (Fabric. Bibl. Grace.vol. x. p. 214, vol. xi. p. 336; Cave, Hist. Litt. vol. ii. Dissert. i. p. 15). The other, who is termed Petrus Siculus or Peter the Sicilian, and acquired his bishopric after A. D. 790, wrote a life of St. Athanasius, bishop of Methone in the Peloponnesus ; and is probably the same person as the Petrus Siculus who was sent by the emperor Basil the Macedonian to Tabrica in the district or on the frontier of Melitene near the Euphrates, to negotiate an exchange of prisoners, apparently with the chiefs of the Paulicians ; a purpose which, after a residence of nine months, he effected. He wrote an account of the Paulicians, or as he designated them, Manichaeans. Both these works have been published in a Latin version:
1. The life of St. Athanasius is given in the Latin version of the jesuit Franciscus Blanditius in the Acta Sanctorum of the Bollandists, Januar. vol. ii. p. 1125, &c. It is entitled Petri Siculi, humillimi Argirorum Episcopi, Funebris Oratio in B. Athanacsium, Methones Episcopum.
2. The account of the Paulicians was translated into Latin, and published by Matthaeus Raderus, 4to. Ingolstadt, 1604. and has been reprinted in various editions of the Bibliotheca Patrum. It is entitled Petri Siculi Historia de vane et stolida Manichaeorum Haeresi tanquam Archiepiscopo Bulgarorum nuncupata. It is in the sixteenth volume of the Lyon edition of the Bibliotheca, fol. 1677. It is to be observed that Le Quien considers the Elogium SS. Cosmace et Damiani to be by Petrus Siculus, and not by another Peter. (Miraeus, Auctarium de Scriptor. Eccles. c. 256; Vossius, De Historicis Graecis, lib. iv. c. 19; Cave, Hist. Litt. ad ann. 870, vol. ii. p. 55; Acta Sanctorum, l. c. ; Fabric. Biblioth. Grace. vol. x. p. 201; Le Quien, Oriens Christianus, vol. ii. col. 184.)

This text is from: A dictionary of Greek and Roman biography and mythology, 1873 (ed. William Smith). Cited June 2005 from The Perseus Project URL below, which contains interesting hyperlinks


Bacchylus

ΚΟΡΙΝΘΟΣ (Αρχαία πόλη) ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Bacchylus. Bishop of Corinth, whom Eusebius mentions among the prominent second-century churchmen, is known only by the part he took in sustaining Pope Victor I in the Quartodeciman controversy. When that pope, determining to have the Roman paschal computation universally accepted, wrote to secure the co-operation of influential churches, many synods were held and their presiding bishops wrote to Victor, all, with the exception of the Asiatics in support of his design. Among them was Bacchylus.
  It might be that Bacchylus held a synod, but in writing gave his letter a personal rather than a collective form. No text of the letter is extant, the sources above referred to containing the only available data.

John B. Peterson, ed.
Transcribed by: Dick Meissner
This extract is cited June 2003 from The Catholic Encyclopedia, New Advent online edition URL below.


Bacchylus (written Bakchullos, by Eusebius, but given with only one l by Jerome, Ruffinus, Sophronius, and Nicephorus), bishop of Corinth, flourished in the latter half of the second century, under Commodus and Severus. He is recorded by Eusebius and Jerome as having written on the question, so early and so long disputed, as to the proper time of keeping Easter. From the language of Eusebius, Valesius is disposed to infer that this was not a Synodical letter, but one which the author wrote in his own individual capacity. But Jerome says expressly, that Bacchylus wrote "de Pascha ex omnium qui in Achaia erant episcoporum persona". And in the ancient Greek Synodicon, published by Paphus at Strasburg in 1601, and inserted in both editions of Fabricius's Bibliotheca Graeca, not only is this council registered as having been held at Corinth by Bacchylides, archbishop of that place, and eighteen bishops with him, but the celebration of Easter is mentioned as the subject of their deliberations. Notwithstanding the slight change of the name, and the designation of Bacchylides as archbishop of Corinth, there can be no reasonable doubt that he is the same with the bishop mentioned by Eusebius and Jerome (Euseb. Hist. Eccl. v. 22, 23 ; Jerome, de Viris Illustr. c. 44).

Μητροπολίτες

Eθνομάρτυρας Φιλόθεος Xατζής

ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ (Χωριό) ΑΡΚΑΔΙΑ

Πατριάρχες

Προκόπιος Πελεκάσης ο Πελοποννήσιος

ΑΛΑΓΟΝΙΑ (Χωριό) ΚΑΛΑΜΑΤΑ
1734 - 1812
Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως (1785 - 1789).

Κύριλλος Ε' ο Καράκαλλος

ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ (Χωριό) ΑΡΚΑΔΙΑ
Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως (1748-1751,1752-1757).

Παϊσιος (κοσμικό ονομ. Παναγιώτης Λαμπάρδης)

Πατριάρχης Ιεροσολύμων (1645-1660).

Γερμανός, Πατριάρχης Ιεροσολύμων

ΚΑΡΥΕΣ (Χωριό) ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΑ

Συγγραφείς

Joseph (Josephus) bishop of Methone

ΜΕΘΩΝΗ (Αρχαία πόλη) ΜΕΣΣΗΝΙΑ
Josephus of Methone. A defence of the Florentine council A. D. 1439, and of the union there negotiated between the Greek and Latin churches, in reply to Marcus Eugenicus of Ephesus, is extant, tinder the name of Joseph, bishop of Methone (Modon), in the Peloponnesus. It is entitled Apologia eis to grammation kuruu Markou tou Eugenikou metropoliton Ephesou, Responsio ad Libellum Domini Marci Eugenici Metropolitae Ephesi, and is given, with a Latin version by Jo. Matt. Caryophilus, in the Concilia (vol. xiii. col. 677, &c., ed. Labbe, and vol. ix. col. 54:9, &c., ed. Hardouin). Of this Joseph of Methone, Sguropulus relates that he represented himself to the patriarch Joseph of Constantinople [No. 7], when the latter touched at Methone, on his voyage to Italy to attend the council, as favourable to the opinions of the Greek church. If so, his subsequent change was countenanced by the example of the patriarch himself, and of the leading prelates who attended the council. There is also extant another defence of the Florentine council, entitled Ioannou tou Protoiereos tou Plousiadenou Dialexis peri tes diaphoras tes ouses meson Graikon kai Datinon eti te kai peri tes hieras kai hagias sunodou tes en Phlorentia genomenes, Joannis Archipresbyteri Plusiadeui Disceptatio de Differentiis inter Graecos et Latinos et de Sucrosancta Synodo Florentina. Allatits and Fabricius identify the two writers, and suppose that Joannes Plusiadenus changed his name to Josephus on becoming bishop of Methone. Allatius founds his supposition on the fact, that a MS. of the Responsio ad Marcum Ephesinum, in the Ambrosian library at Milan, bears in its title the name of Joannes Plusiadenus; to which it may be added that there are or were extant in modern Greek, according to the statement of Allatius, some MS. Conciones in dies Quadragesimalis Jejunii, by Joseph of Methone, in the title of which he is surnamed Plusiadenus. Cave denies the identity of the two, because Sguropulus has called Joseph of Methone a Latin (o Hpomaion episkopos), but this probably only refers to his support of the opinions of the Latin church. Oudin translates the expression "a Romanorum auctoritate derivans".
The Disceptatio de Differentiis, &c., was published by Allatius in his Graecia Orthodoxa, vol. i. p. 583, &c., 4to. Rome, 1652. The author of the Disceptatio refers to a defence of the Quinque Capitula Concilii Florentini, which he had previously written, and which is not known to have been published ; but Oudin suspects it is the Apologiu pro quinque Capitibus Concilii Florentini, commonly ascribed to Georgius Scholarius, or Genundius, of Constantinople. We may here add, that this Apologia has been printed not only in Latin, as stated in the artcle referred to, but also in Greek (Rome, 1577), and in modern Greek, with a Latin version (Rome, 4to. 1628). Nicolaus Comnenus cites a work of Joannes Plusiadenus, Antirrheticum, Secundum contra Marcum Ephesiunm. (Allatius, Graec. Orthod. l. c., and Epilog. ad Vol.I.; Cave, Hist. Litt. vol. ii., Appendix, by Wharton, pp. 151, 167; Fabric. Biblioth. Graec., vol. v. p. 60, vol. xi. p. 458; Oudin, Commentar. de Scriptor. Eccles. vol. iii. col. 2422.)

Σχετικές με τον τόπο

Mechitar (Mechitarist Order, Mechitarists)

Mechitar is the name taken by Peter Manuk, founder of the religious order of Mechitarists, when he became a monk. A native of Sebaste (Sivas) in Lesser Armenia, born 7 February, 1676, of parents reputed noble, he was left until the age of fifteen in the care of two pious nuns. Then he entered the cloister of the Holy Cross near Sebaste, and the same year (1691), was ordained deacon by Bishop Ananias. Shortly afterwards, impelled by his thirst for knowledge, he left the cloister -not putting off the habit or infringing his vows (the Eastern monk could, for a proper reason, lawfully leave the enclosure) and set forth, in the company of a doctor of that city, for Etchmiadzin, the capital of Greater Armenia, persuaded that it was the centre of civilization and the home of all the sciences. During the journey he met with a European missionary and a fellow Armenian, whose accounts of the wonders of the West changed the course of his life. Stirred with an admiration of Western culture and the desire to introduce it among his countrymen, he wandered from place to place, earning a scanty living by teaching. After eighteen months he returned to Sebaste where he remained for some time, still ambitious to study Western civilization. Even then he had conceived the idea of founding a religious society -suggested, doubtless, by the well-intentioned but long since suppressed association of the "United Brothers"- which would labour to introduce Western ideas and Western influence into Armenia. This would imply a formal reunion of the Armenian Church with Rome, and there would be an end of that wavering between Constantinople and Rome, so injurious to the spiritual and intellectual welfare of his country. At Sebaste, he devoted himself to the reading of the Armenian sacred writers and the Syrian and Greek Fathers in translations, and, after a vain attempt to reach Europe from Alexandria, he was ordained priest (1696) in his own city, and (1699) received the title and staff of doctor (Vartabed) . Then he began to preach, and went to Constantinople with the intention of founding an Armenian College. He continued his preaching there, generally in the church of St. George, gathered some disciples around him, and distinguished himself by his advocacy of union with the Holy See. Serious trouble ensued with a violent persecution of the Catholics by the Turks excited by the action of Count Ferrol, minister of Louis XIV at Stamboul, who carried off to Paris the anti-Catholic Patriarch of Constantinople. Naturally, the fervour of Mechitar and his disciples in the Catholic cause, and the success of their preaching singled them out for special attention. The two patriarchs, urged by a schismatic, Avedik, led the attack. Mechitar wisely dismissed his disciples and himself took refuge in a Capuchin convent under French protection. Pursued by his enemies, he escaped to the Morea, thence to Venetian territory, finding shelter in a Jesuit house. He attributed his safety to our Blessed Lady, under whose protection, on 8 Sept., the Feast of her Nativity, he had solemnly placed himself and his society.
  The Venetians kindly gave him some property at Modon (1701), where he built a church and convent, and laid the foundations of the Mechitarist Order. Clement XI gave it formal approval in 1712, and appointed Mechitar Abbot. Three years later war broke out between Venice and the Porte, and the new abbey was in jeopardy. The abbot, leaving seventy of his monks behind, crossed over to Venice with sixteen companions with the intention of beginning a second foundation. It was well that he did so for the Venetians were defeated and the Morea was regained by the Turks. Modon was taken, the monastery destroyed and the monks dispersed. The house rented at Venice proved too small and Mechitar exerted all his influence to obtain the gift of San Lazzaro, an island about two miles south-east of the city, not far from the Lido. His request granted, he restored the old ruined church, and a second time built a monastery for his monks. This establishment has remained undisturbed in the hands of the Mechitarists to the present day. At S. Lazzaro he devised many schemes for the regeneration of his country. An accusation brought against him at Rome -not a personal charge but one connected with the labours undertaken by the orde- resulted in a better understanding with the Holy See, and the personal friendship of the pope. He lived at S. Lazzaro for thirty years, busy with his printing-press and his literary labours, and died at the age of seventy-four, on 16 April, 1749. Since his death he is always spoken of by his children as the Abbas Pater, Abbai hairm.
  The most important of his literary works are the following: "Commentary on the Gospel of St. Matthew" (1737); "Commentary on Ecclesiasticus" (Venice); "Armenian Grammar"; "Armenian Grammar of the Vulgar Tongue"; "Armenian Dictionary" (1744, and in two volumes, Venice, 1749-69); "Armenian Catechism", both in the literary and vulgar tongues; "A Poem on the Blessed Virgin"; "Armenian Bible" (1734).

J.C. Almond, ed.
Transcribed by: Douglas J. Potter
This text is cited Dec 2005 from The Catholic Encyclopedia, New Advent online edition URL below.


Έχετε τη δυνατότητα να δείτε περισσότερες πληροφορίες για γειτονικές ή/και ευρύτερες περιοχές επιλέγοντας μία από τις παρακάτω κατηγορίες και πατώντας το "περισσότερα":

GTP Headlines

Λάβετε το καθημερινό newsletter με τα πιο σημαντικά νέα της τουριστικής βιομηχανίας.

Εγγραφείτε τώρα!
Greek Travel Pages: Η βίβλος του Τουριστικού επαγγελματία. Αγορά online

Αναχωρησεις πλοιων

Διαφημίσεις

ΕΣΠΑ